Duck Racing po testech vozů BMW M3 GTR na brněnském okruhu 17.4.2009 11:07 - tisková zpráva
Na letošní sezónu jsme připraveni!
Těmito slovy začalo mé povídání s Petrem Kačírkem na brněnském okruhu, kde probíhalo celodenní testování všech závodních speciálů BMW M3 GTR, které letos v týmových modrých barvách vyrazí na trať. Příznivci okruhových závodů správně tuší, že jde o Duck Racing, který se s různými obměnami na okruzích objevuje již 17 let.
Počasí testování přálo a přítomni byli všichni jezdci týmu, tzn. Petr Kačírek, Dan Suchý a Robert Lucák. Zatímco Dan Suchý absolvoval jako člen Duck Racing teamu již loňskou sezónu a ve sprintech v rámci divize 4 do 3500cm3 skončil na skvělém 2. místě, Robert Lucák v týmu absolvoval poslední dva vytrvalostní závody loňského roku a pro letošní sezónu je pro něj připraven nový vůz, se kterým bude startovat ve sprintech. Doposud se objevoval s vozem Alfa Romeo ve třídě do 2000cm3 a bude jistě velmi zajímavé sledovat, jak se s touto výzvou v podobě čtyřsetkoňového BMW M3 GTR vypořádá.
MM: Petře, Ty jsi měl loni velké ambice a do poslední chvíle jsi bojoval o medaile. Můžeš mi přiblížit, co se v závěru stalo a jak to dopadlo?
Petr Kačírek: Medaile nakonec byly, i když ne zlaté. Titul ve vytrvalostních závodech byl opravdu velmi blízko, ale vše se pokazilo při Podzimní ceně Brna, kde pro úplně stejnou poruchu diferenciálu odstoupily ze závodu oba naše vozy BMW. Jezdci konkurenčního K+K Racing Teamu tím získali rozhodující náskok před posledním závodem. Ten jsme sice s přehledem vyhráli, jenže na titul to již nestačilo.
MM: Od Fiesta Cupu jsi se dostal až k současnému BMW a divizi 4, proč právě tento vůz a tato kategorie?
Petr Kačírek: V 90.letech jsem závodil výhradně s Fordem, ať už s Fiestou, či Escortem a byla to báječná léta. Vozy byly technicky i výkonnostně podobné, na závodech bylo více legrace a méně peněz… Bylo však potřeba posunout se dál. Na konci roku 2001 jsme si společně s Marcelem Kusínem půjčili na Epilog v Brně BMW M3 v úpravě sk. N od Honzy Vonky. Bylo to opravdové ,,enko,, s elektrickým stahováním oken a snad i klimatizací, ale dojeli jsme s ním do cíle a vyhráli třídu. Co nás ovšem na tomto voze opravdu nadchlo, byly jízdní vlastnosti a jeho výkon.
Zákonitě pak muselo padnout rozhodnutí postavit pro nadcházející sezónu vlastního Bavoráka, a to jsme s Marcelem také udělali. S mými současnými auty se to samozřejmě nedá srovnat. V roce 2001 jsme začínali na brněnském okruhu s časem kolem 2:30, v loni jsem jel se svým autem už 2:06. Sedmiletý vývoj se tak projevil a auta se dostala do podoby, jak je můžete na trati vidět dnes.
MM: Co je na Tvém voze oproti loňsku jinak?
Petr Kačírek: Stejně jako každý rok, i letos zůstal z loňského speciálu snad jen volant a pár dalších drobností. Z nového motoru se podařilo opět dostat o něco více koníků. Úplně nová je sekvenční převodovka, diferenciál i podvozek, který se rovněž dočkal značných úprav. Prostě nové auto. Věřím, že i rychlejší, protože konkurence bude letos o 100 % větší než v předchozí sezóně. V naší třídě bude minimálně 20 aut, z nichž určitě 10 pojede v Brně čas hodně pod 2:10.
MM: Jak jste se dali dohromady s Danem a Robertem?
Petr Kačírek: Dana jsme si vyhlídli a oslovili už před pár lety, když jsme potřebovali do druhého auta dobrého jezdce pro vytrvalostní závody. Druhý důvod je i ten, že Dan má své vlastní závodní auto a ví, jaké úsilí a peníze obnáší provozovat a udržovat takovou techniku. V praxi to znamená, že se k autu chová velice slušně, nebourá, ale přitom je velmi rychlý.
Robert nám minulý rok pomáhal s telemetrií a na konci sezóny v posledních závodech i jako jezdec. Na počátku roku jsme společně založili firmu v oblastni motorsportu, kterou je potřeba propagovat. Proto je logické, že třetí vůz týmu je připraven právě pro něj.
MM: Jak Tvoje závodní plány ovlivnila finanční krize?
Petr Kačírek: Každého postihla, tedy i nás. Rozpočet je o dost menší než v posledních letech, ale taková je doba a musíme se přizpůsobit daným možnostem. Podávat dobré výsledky a mít profesionální zázemí, což obnáší nemalé finanční prostředky, je samozřejmě jednodušší, než pokusit se vyhrávat s minimální náklady.
MM: Je po testování a zdá se, že je vše připraveno na Jarní cenu. Objevily se nějaké zásadní technické problémy?
Petr Kačírek: Zásadní problémy naštěstí nejsou a všechny vozy fungují tak, jak mají. Testování je od toho, aby se doladil podvozek, motor, převodovka, diferenciálu, otestovaly se nové pneu atd. To vše se nám v Brně povedlo. Zbývá už jen dotáhnout do bezvadného konce zázemí celého týmu v podobě oblečení, vybavení boxu a VIP stanu. Pak můžeme vyrazit na závody :).
PR
oficiální stránky týmu: www.duckracing.cz
|