Loeb a Citroën míří vstříc argentinským vedrům na další soutěž MS 22.4.2009 08:28 - tisková zpráva
Rally Argentina (23. - 26. dubna 2009) Citroën vstříc argentinským vedrům
Citroën Total World Rally Team cestoval na Rally Argentina s nelíčeným nadšením. Koktejl namíchaný z kvalitních rychlostních zkoušek, úžasné krajiny, všudypřítomných diváků a posledního rekordního zápisu k tomu je pro tým obzvlášť lákavý. Sébastien Loeb a Daniel Elena budou chtít pokračovat ve své vítězné šňůře čtyř dosavadních vyhraných rally této sezony, Dani Sordo a Marc Martí budou chtít využít sebemenší možnost bodovat a vytěžit z podpory místních fanoušků maximum.
Šťastné loviště úspěchů Rally Argentina není jen legendárním podnikem mistrovství světa, ale pro Citroën i šťastným lovištěm úspěchů. Vždyť parta ze Satory až dosud vyhrála všechny rally od roku 2004, po úspěchu legendárního Carlose Sainze přidali Loeb s Elenou hned čtyři prvenství v řadě. Francouzsko-monacká posádka rovněž zaznamenala nepřetržitou řadu vítězství od startu WRC 2009.
"Je to náš nejlepší začátek, jaký jsme kdy měli," říká Sébastien Loeb. "V Jižní Americe opravdu nemáme jinou volbu, než bojovat opět o prvenství. Rally Argentina má pro nás vždy zvláštní příchuť, a nejen tím, že jsme tu čtyřikrát vyhráli. Opravdu si užívám každou rychlostní zkoušku, na které diváci vytvářejí jedinečnou atmosféru. Je nám jasné, že můžeme počítat se stejným přijetím, jakého se nám dostalo před dvěma týdny v Portugalsku, a je vždycky krásné vidět vášnivé lidi z různých zemí, do kterých zavítáme. Tady jsou diváci všude, u servisu, na silničních partiích a na rychlostních zkouškách. Prakticky nepotřebujete noty a rozpis, protože cestu lemují davy lidí."
Sébastien a Daniel loni vyhráli ve zvláště vlhkých podmínkách. "Nebylo to snadné vítězství. Naše tvrdé pneumatiky na šotolinu nebyly nejvhodnější na tehdejší podmínky, takže jsme málem nedojeli do cíle. Letos budeme mít k dispozici měkčí verzi Pirelli Scorpion, a to je dobré. Ty budou bezpochyby všestrannější, byť by se rychleji opotřebovávaly v případě velkého horka. V Pirelli udělali velký kus práce. Stáli před velkou výzvou a tak přišli s řadou pneumatik, které byly konkurenceschopné a odolné."
Stejně rychle jako v Portugalsku Citroën C4 WRC v provedení 2009 si odbyl svou premiéru právě v Portugalsku, kde odstartoval svou novou kariéru vítězstvím, ruku v ruce se Sébastienem je to slibné znamení pro zbytek sezony. "Portugalská rally, to byly celkem typické povrchy pro celou WRC. Každá rally je sice odlišná, i tak ale auto, které bylo úspěšné v Portugalsku, by mělo být stejně rychlé v Argentině, na Sardinii, v Řecku a Polsku. V Argentině slibují písčité povrchy, což by mohlo být velice kluzké. Po technické stránce, věřím, že specifikace 2009 pro C4 WRC je krokem vpřed a bude na čele v určitých podmínkách, motor také snese větší zátěž."
Dani Sordo a Marc Martí na poslední argentinské soutěži skončili na stupních vítězů a chtěli by podobný výkon zopakovat. "Stejně jako v Portugalsku se tady cítíme jako doma," říká španělský pilot. "V roce 2008 jsem poznal, jak je soutěž náročná. Doufejme, že dosavadní pěkné počasí ve Villa Carlos Paz vydrží. Náš cíl je stejný jako na předcházejících podnicích - pokusit se bodovat pro Pohár konstruktérů a pomoci Citroënu jak jen to bude možné."
Rally Argentina (5/12)
Povrch: šotolina Centrum soutěže: Villa Carlos Paz Program- Shakedown : čtvrtek 23. dubna 8 – 12 v Carlos Paz – Cabalango na okruhu 6,23 km. Slavnostní start: čtvrtek 23. dubna19.05 hod. po dojezdu RZ 1 na Cordobia Stadium. Trasa: celkem délka 1533,65 km, z toho 331,80 km měřených ve 23 RZ na 13 trasách. 1. den – čtvrtek 23. a pátek 24. dubna : 668,38 km, z toho 142,16 km měřených v 9 RZ na 5 trasách. Čtvrtek - RZ1 : ‘Estadio Cordoba’ (2,40 km) – Cíl kolem 19.05). Pátek – Asistence A (6.07/15 min) – RZ 2: ‘La Cumbre – Agua de Oro 1’ (14,94 km) – RZ 3 : ‘Ascochinga – La Cumbre 1’ (22,38 km) – RZ 4 : Capilla del Monte – San Marcos 1’ (22,95 km) – RZ 5 : ‘San Marcos – Charbonier 1’ (9,61 km) – Seskupení (12.02/15 min) – Asistence B (12.17/30 min) – RZ 6 : ‘Ascochinga – La Cumbre 2’ (22,38 km) – RZ 7 : ‘Capilla del Monte – San Marcos 2’ (22,95 km) – RZ 8 : ‘San Marcos - Charbonier 2’ (9,61 km) – RZ 9 : ‘La Cumbre – Agua de Oro 2’ (14,94 km) – Asistence C (19.04/45 min) – Cíl kolem půlnoci.
2. den – sobota 25. dubna : 656,37 km, z toho 141,64 km měřených v 9 RZ na 5 trasách. Asistence D (7.00/15 min) – RZ 10 : ‘El Mirador – San Lorenzo 1’ (20,81 km) – RZ 11 : ‘Mina Clavero – Giulio Cesare 1’ (22,79 km) – RZ 12 : ‘En Condor - Copina 1’ (16,29 km) – RZ 13 : ‘Icho Cruz – Carloz Paz 1’ (9,73 km) – Seskuppení (12.15/15 min) – Asistence E (12.30/30 min) – RZ 14 : ‘El Mirador – San Lorenzo 2’ (20,81 km) – RZ 15 : ‘Mina Clavero – Giulio Cesare 2’ (22,79 km) – RZ 16 : ‘El Condor - Copina 2’ (16,29 km) – RZ 17 : ‘Icho Cruz – Carlos Paz 2’ (9,73 km) – RZ 18 : ‘Estadio Cordoba 2’ (2,40 km) – Asistence F (19.45/45 min) – Cíl kolem půlnoci.
3. den – neděle 26. dubna : 208,90 km, z toho 48,00 km měřených v 5 RZ. Asistence G (7.30/15 min) – RZ 19 : ‘Villa Giardino – La Falda’ (15,78 km) – RZ 20 : ‘Valle Hermoso – Casa Grande’ (10,95 km) – RZ 21 : ‘Cosquin – Tanti’ (11,27 km) – RZ 22 : ‘Tanti Nuevo – Villa Garcia’ (7,60 km) – RZ 23 : ‘Estadio Cordoba’ (2,40 km) – Asistence H (13.03/10 min) – Cíl kolem 13.30.
Slavnostní ceremoniál – neděle 26. dubna po 13. hod. na Avenida Presidente Arturo U. Illia.
Posádky Citroën v kostce : Sébastien Loeb / Daniel Elena – WRC debut : Katalánsko 99 (Saxo Kit-Car /vypadli.) – Celkem startů WRC: 117 – První vítězství WRC : Německo 02 (Xsara WRC) – Celkem vítězství WRC : 51 – Tituly WRC: 5 (2004 až 2008). Dani Sordo – WRC debut: Katalánsko 03 (18.) – Celkem startů: 63 – Juniorský titul : 2005 (C2 S1600). Marc Martí – WRC debut : Katalánsko 92 (21.) – Celkem startů : 129 – Juniorský titul : 2005 (C2 S1600).
Posádky Citroën v Argentině: Sébastien Loeb / Daniel Elena : 7. start: 2003 (Xsara/vypadli) – 2004 (Xsara/2.) – 2005 (Xsara/1.) – 2006 (Xsara/1.) – 2007 (C4/1.) – 2008 (C4/1.). Dani Sordo : 5. start: 2004 (Mitsubishi/vypadl) – 2006 (Xsara/5.) – 2007 (C4/6.) - 2008 (C4/3.). Marc Martí : 8. start : 1997 (Seat/9.) – 1998 (Seat/10.) – 2003 (Xsara/2.) - 2004 (Xsara/1.) - 2006 (Xsara/5.) – 2007 (C4/6.) – 2008 (C4/3.).
Martina Bedrnová PR manager Citroën Česká republika, s.r.o.
|