Obě Xsary slaví v Argentině triumf tisková zpráva
Rally Argentina. 16.-18.7.2004.
Citroën dosáhl v Argentině na « double », který významně poznamenal život týmu. První místo posádky Carlos Sainz/Marc Marti a druhé dvojice Sébastien Loeb/Daniel Elena, kterých dosáhli ve velmi těžkých podmínkách, jistě zůstanou navždy zapsány v memoárech, a to hned z několika důvodů.
Do historie rallye se nesmazatelně zapisuje fakt, že španělský matador za volantem Xsary WRC dosáhl právě letos v Argentině 26. vítězství ve své kariéře ! Carlos již byl rekordmanem, pokud jde o počet startů ve světové rallye (187 startů), a také v počtu umístění na stupních vítězů (91 x ). A doposud se také dělil s bývalým týmovým kolegou Colinem Mc Raeem o rekord v počtu absolutních vítězství.
To, že tento triumf přišel právě ve španělsky mluvící zemi, před velmi početným publikem, které Carlosovi přálo úspěch, a navíc v rallye, kde mu loni uniklo vítězství jen o vlásek, dodává tomuto úspěchu další emoční náboj.... Carlos jen těžko skrýval své pocity : « Tohle vítězství má zvláštní příchuť. Je to bez nadsázky jedno z nejdůležitějších v mé kariéře. Jsem hrdý na to, že ve svých 42 letech jsem dosáhl takového úspěchu, o který jsem musel tvrdě bojovat a kde bylo třeba bez oddechu stále útočit. Vítězství, pro které si bylo třeba skutěčně « dojet ». Je to prostě nádherný úspěch ! Jsem vděčný celému týmu Citroën, který mi umožnil této mety dosáhnout a svěřil mi do rukou tak perfektní nástroj, jakým je naprosto dokonalá Xsara WRC ! »
A jelikož Carlos je vždy tím, kdo se nikdy nevzdává, ještě přidává na závěr větičku: « A toto vítězství nebude posledním ! »
Druhý, Sébastien Loeb, má také všechny důvody ke spokojenosti. Trochu ztratil první den díky své pozici « zametače » tratě a ve druhém dni se zase projevila menší zkušenost s místními RZ v údolí Calamuchita, ale celkově jel mladý Alsasan tento závod s velkou inteligencí a disciplínou. Zatímco Carlos tlačil před sebou Marcuse Grönholma v jeho posledních úsecích, Seb, který viděl, že nemá v danou chvíli již smysl snažit se dostihnout ty dva, změnil plán, uklidnil jízdu a soustředil se na zajetí co nejlepšího výsledku, navíc jeho největší soupeři již nebyli v té době ve hře...Se spolehlivou a rychlou Xsarou v rukách se dokázal vyvarovat jakékoliv chyby a zajel na druhém místě, což mu přineslo skvělý náskok 17-ti bodů na nejbližšího soupeře v hodnocení pilotů. « V posledních třech rallye v Řecku, Turecku a Argentině jsem v minulém roce vždy vypadl. Letos jsem na nich získal jedno vítězství a dvakrát druhé místo. Naprosto jsem tak překonal své původní plány, takže jsem maximálně spokojený...»
« Co víc si ještě můžeme přát ? » ptá se sám sebe šťastný Guy Fréquelin . « Výkony našich posádek i vozů a práce celého týmu nám umožnila dosáhnout tohoto double úspěchu v soutěži, které se účastníme teprve podruhé. Je to opravdu těžká rallye : stačí se podívat na výsledky a seznam těch, co závod nedokončili, to mluví za vše. Bez ohledu na čistě číselnou bilanci, která potvrzuje, že jsme v polovině sezóny na dobré cestě ke splnění našich cílů, sdílíme s Carlosem vítězství, které si moc přál, a musím přiznat, že tento závod zůstane jednou z mých nejlepších vzpomínek! »
Michelin, Magneti-Marelli, Kinetic, OZ, AIS et Citroën Financement sont les partenaires du team Citroën-Total en Championnat du Monde FIA des Rallyes. |
Rallye v číslech
Pozice vozů Xsara WRC a odstup od nejlepších časů (po jednotlivých RZ, 3.etapa)
|
Sébastien Loeb
Daniel Elena |
Carlos Sainz
Marc Marti |
ES22 Carlos Paz/Cabalango (14,81 km) |
1er |
5e + 12,8 s |
ES23 Tanti/Cosquín (9,50 km) |
4e + 5,9 s |
2e + 2,9 s |
ES24 Cosquín/Villa Allende (19,19 km) |
5e + 9,7 s |
3e + 6 s |
ES25 Mina Clavero/Giulio Césare (24,69 km) |
5e + 21,7 s |
3e + 18,3 s |
ES26 El Cóndor/Copina (16,77 km) |
2e + 7,4 s |
4e + 8,4 s |
Nejlepší časy v RZ
1. Etapa RZ1 : Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ2 : Markko Märtin (Ford Focus) – RZ3 a 4 : P. Solberg – RZ5 a 6 : Sébastien Loeb (Citroën Xsara) – RZ7 : Marcus Grönholm (Peugeot 307) – RZ8 : Carlos Sainz (Citroën Xsara) – RZ9, 10, 11, 12 : M. Grönholm.
2.Etapa RZ13, 14, 15 a 16 : M. Grönholm – RZ17, 18 a 19 : C. Sainz – RZ20 a 21 : Harri Rovanperä (Peugeot 307).
3.Etapa RZ22 : S. Loeb – RZ23 : H. Rovanperä – RZ24 : Mikko Hirvonen (Subaru Impreza) – RZ25 a 26 : H. Rovanperä.
Nejlepší jezdci
M. Grönholm, 9 nejlepších časů - H. Rovanperä, 5 - C. Sainz, 4 - P. Solberg, 3 - S. Loeb, 3 - M. Märtin, 1 – M. Hirvonen, 1.
Nejdelší vedení
RZ1 až 4 : P. Solberg – RZ5 až 7: M. Grönholm - RZ8 : C. Sainz – RZ9 až 18 : M. Grönholm – RZ19 až 26 : C. Sainz.
Celkové výsledky Rally Argentina
- C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) 4 h 23 min 11 s
- S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) + 1 min 32,5 s
- F. Duval/S.Prevot (Ford Focus) + 4 min 23,5 s
- M. Hirvonen/J. Lehtinen (Subaru Impreza) + 8 min 27,7 s
- H. Rovanperä/R. Pietilainen (Peugeot 307) + 9 min 59,9 s
- L. Perez Companc/J-M. Volta (Peugeot 206) + 16 min 24,7 s
- G. Panizzi/H. Panizzi (Mitsubishi Lancer) + 17 min 39 s
- G. Pozzo/D. Stillo (Subaru Impreza Sti) + 20 min 38,6 s
- A. Warmbold/G. Price (Ford Focus) + 22 min 17,4 s
- D. Solà/X. Amigo (Mitsubishi Lancer) + 22 min 21,4 s …
MS FIA v Rallye "Pohár konstruktérů"*
1. Citroën, 98 bodů – 2. Ford, 71 b. - 3. Subaru, 64 b.– 4. Peugeot, 51 b. - 5. Mitsubishi, 14 b.
MS FIA v Rallye "Hodnocení pilotů"*
1. S. Loeb, 61 bodů – 2. P. Solberg, 44 b. - 3. M. Märtin, 34 b. - 4. C. Sainz, 34 b. - 5. M. Grönholm, 32 b. - 6. F. Duval, 29 b. – 7. M. Hirvonen, 18 b. - 8. H. Rovanperä, 14 b. - 9. J. Tuohino, 12 b. – 10. D. Carlsson, 6 b. - 11. G. Panizzi, 6 b. – 12. F. Loix, 4 b. - 13. M. Stohl, 3 b. – 14. H. Solberg, 3 b. - 15. L. Perez Companc, 3 b. – 16. J. Välimäki, 2 b. - 17. A. Ginley, 2 b. – 18. A. Warmbold, 1 b. - 19. M. Campos, 1 b. – 20. O. Burri, A. Vovos et G. Pozzo 1 b..
* Oficiální pořadí až do potvrzení FIA.
Villa Carlos Paz, 19. července 2004.
|