Milan Svoboda ve Vsetíně s novým busem, ale bez jezdecké pohody Pavel Jelínek
Po třítýdenní přestávce pokračovalo o víkendu ve dnech 17. a 18. července Mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu na pěkné tři a půl kilometru dlouhé trati “Valašský klobúk“ u Vsetína. Závod byl zařazen také do kalendáře Mistrovství Slovenska a středoevropské zóny a tak se divákům představilo téměř sto jezdců, což bylo skoro dvakrát více, než na předchozím klání v Brně. Pelhřimovský Milan Svoboda přijel s novým autobusem, ale spokojenost mu kazily technické problémy, které ho potkaly.
„ V sobotu na Farince mi auto nešlo pravidelně, byla to závada v elektroinstalaci, a v neděli ráno jsme zjistili vážnou poruchu rozvodovky a tak jsme v druhém závodě ani nestartovali a zůstal jsem divákem. V pauze mezi závody, která byla nezvykle dlouhá, se nám podařilo auto opravit a opět něco vylepšit. Máme nová křídla a namontovali jsme do auta několik snímačů pro vyhodnocování způsobu jízdy a chování vozu (Datalogger),“ říká Milan Svoboda, který tak měl alespoň na práci více času, a pokračuje: “Hlavně se nám podařilo zkompletovat nový autobus tak, abychom již měli na závodech potřebné zázemí. Bylo to sice nadlidské úsilí všech zúčastněných, když kromě stálých mechaniků Milana, Luboše a Jirky přišli na pomoc další kamarádi a známí, takže v posledním týdnu se podílelo na přípravě 7 až 9 lidí (včetně mě) různých profesí 18 hodin denně, za což jim patří můj upřímný dík.“
Nový autobus ale již slouží a několikaměsíční úsilí se tedy vyplatilo.„Do Vsetína tým přijel jak vymačkaný citron – byli jsme unavení, nevyspalí,“ poznamenává dále jezdec, který letos úspěšně prohání absolutní špičku v závodech do vrchu. V sobotu ráno ale následovala první z nepříjemností. Po technické přejímce mechanici zjistili problém v převodovce. Závadu sice našli a odstranili, ale Milan nestihl odjet první tréninkovou jízdu.
„Celý odpolední závod se jel za krásného slunného počasí, ale pro nás byl velmi chaotický. Nefungoval otáčkoměr ani teploměry a to byl pro mě šok. Nebyl jsem schopen se plně soustředit na jízdu a výsledkem bylo 2. místo ve třídě za velmi dobře jedoucím Mirkem Fajkusem,“ vzpomíná dále jezdec. Ve druhé jízdě sice Fajkusovi porážku oplatil, ale v součtu obou jízd na tom byl o něco hůře.
„Byl to rovněž můj první závod, ve kterém jsem cítil spíše povinnost vůči mechanikům jet nahoru, než tu správnou radost z jízdy. Přece jenom byla velmi cítit únava z předchozího týdne. Den jsme zakončili velmi dobrou večeří na horské chatě, podívali se do hvězd přes dno půllitru a šli se vyspat,“ prozradil dále Milan Svoboda.
Neděle už probíhala jinak a Milanovi se opět jelo velmi dobře. Byl v pohodě, i když opět nefungovaly některé přístroje. Nakonec v silné konkurenci dvou vozů F 3000 a dvou „placek“ měl důvod ke spokojenosti: „Snažil jsem se více soustředit na jízdu a výsledkem bylo první místo ve třídě a 4. absolutně. Takže spokojenost. Při posledním svozu po ukončení závodu mi ale odešel první rychlostní stupeň v převodovce, jenže to už nemělo na nic vliv. Vše špatné je navíc pro něco dobré: je to tak lepší, než kdyby to prasklo na startu dalšího závodu, který se jede již tento víkend,“ zakončuje Svoboda.
Další závod se pojede mimo území republiky, ale na dohled a téměř na domácí půdě. Jede se totiž na slovenské “Babě“ u Pezinku a tedy nedaleko Bratislavy, kde se zároveň pojede i o body do Mistrovství Evropy, což poskytne jezdcům možnost porovnání nejen se slovenskou, ale hlavně s evropskou špičkou.
Tisková informace J.S.C. Racing Pelhřimov
V Brně 19. července 2004
|