www.car.cz
 

Argentina 2009: Brzdový kotouč vyřadil ze hry Martina Prokopa. Vyloučení
     26.4.2009 08:55 - tisková zpráva


Obrovské argentinské zklamání

Včera pozdě večer vydali sportovní komisaři Argentinské rally rozhodnutí, kterým byla posádka Martin Prokop – Jan Tománek vyloučena z dalšího průběhu soutěže. Stěží by něco dokázalo celému týmu připravit větší zklamání, zvláště poté, jak se první etapa pro českého pilota příznivě vyvíjela.

„Snažili jsme se jet takticky, co možná ohleduplně k technice a přesto neztratit kontakt s čelem. Ve druhé části jsme poněkud zvýšili tempo a náš odstup na čtvrtého Araie byl naprosto minimální,“ uvedl Martin Prokop.

„Večer však přišla studená sprcha v podobě zjištění technického komisaře, že na voze byly použity brzdové kotouče, které odpovídají dva roky starému předpisu. Paradoxně jsou horší než ty současné, žádnou výhodu jsme jejich použitím nezískali, nicméně současným regulím nevyhovují,“ doplnil.

„Je asi příliš brzy na jednoznačné zjištění, jak se mohlo stát, že se tento díl omylem vyskladnil, překonal dlouhou pouť za oceán, byl namontován na závodní auto, aby nakonec zapříčinil zmaření veškerého našeho úsilí. Jen se nám znovu potvrdilo, že na světové rally se nedá podcenit sebemenší drobnost. Tentokrát to je až příliš bolestná zkušenost,“ dodává manažerka týmu Petra Prokopová.

Ještě do pozdního večera posádka doufala, že ředitelství závodu přistoupí v rámci svých pravomocí k trestu v podobě časové penalizace. Nekompromisní vyloučení srazilo náladu na bod mrazu. „Doufali jsme, že snad zohlední fakt, že nám tato nešťastná záměna nikterak nepomohla. Na druhou stranu chápeme, že jedeme-li s ambicemi na nejvyšší příčky v mistrovství světa, tak nemůžeme čekat žádné ohledy. Prostě za chyby se platí. Tento krutý verdikt proto respektujeme. Neprohráli jsme na trati, nezradila nás technika, nedostali jsme trest za pokus o podvod, na kterém bychom vydělali, a proto je to pro nás všechny neuvěřitelně hořká pilulka!“ neskrývá zklamání Martin Prokop.

Tým, který zůstává v dějišti soutěže do pondělí se bude jen těžce vzpamatovávat z rozčarování. „Asi se sejdeme na hotelu a pustíme si společně na DVD klasiku „Jáchyme, hoď ho do stroje“. Myslím, že okřídlená věta „Tento politováníhodný omyl se stává maximálně jednou za 10 let“ pro nás získala netušený význam,“ uzavřel jihlavský jezdec.

Jipocar Racing
www.martinprokop.com  

Průběžné pořadí po druhém dnu:

Leaderboard after Day 2
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 3hr 26min 03.7sec
2. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 3hr 27min 02.3sec
3. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 3hr 27min 43.8sec
4. P Solberg/P Mills NOR Citroen Xsara 3hr 28min 44.0sec
5. H Solberg/C Menkerud NOR Ford Focus RS 3hr 29min 27.7sec
6. F Villagra/J Perez Companc ARG Ford Focus RS 3hr 31min 12.7sec
7. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 3hr 31min 30.7sec
8. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 3hr 42min 01.3sec
9. N Al-Attiyah/G Bernacchini QAT Subaru Impreza 3hr 45min 48.7sec
10 S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 3hr 46min 23.0sec

Stage Times

Stage 10: 1. Loeb 11min 28.0sec; 2. Sordo + 3.2; 3. Hirvonen + 5.3; 4= Latvala, P Solberg + 11.6; 6. H Solberg + 16.6.
Overall: 1. Sordo 1hr 56min 42.5sec; 2. Hirvonen + 7.2; 3. Loeb + 13.1; 4. P Solberg + 27.3; 5. H Solberg + 1:01.3; 6. Latvala + 1:14.8.

Stage 11: 1. Loeb 18min 18.2sec; 2. Hirvonen + 8.0; 3. Latvala + 8.3; 4. Sordo + 10.5; 5. P Solberg + 18.3; 6. H Solberg + 28.8.
Overall: 1. Sordo 2hr 15min 11.2sec; 2. Loeb + 2.6; 3. Hirvonen + 4.7; 4. P Solberg + 35.1; 5. Latvala + 1:12.6; 6. H Solberg + 1:19.6.

Stage 12: 1. Loeb 13min 04.6sec; 2. Hirvonen + 3.2; 3. Latvala + 8.5; 4. Sordo + 8.6; 5. P Solberg + 10.6; 6. H Solberg + 18.9.
Overall: 1. Loeb 2hr 28min 18.4sec; 2. Hirvonen + 5.3; 3. Sordo + 6.0; 4. P Solberg + 43.1; 5. Latvala + 1:18.5; 6. H Solberg + 1:35.9.

Stage 13: 1. Loeb 6min 19.4sec; 2. Hirvonen + 2.0; 3. Sordo + 6.2; 4. Latvala + 8.4; 5. P Solberg + 10.0; 6. H Solberg + 12.2.
Overall: 1. Loeb 2hr 34min 37.8sec; 2. Hirvonen + 7.3; 3. Sordo + 12.2; 4. P Solberg + 55.3; 5. Latvala + 1:26.9; 6. H Solberg + 1:45.9.

Stage 14: 1. Hirvonen 11min 22.0sec; 2. Loeb + 1.2; 3. Latvala + 2.7; 4. Sordo + 6.4; 5. Ogier + 12.1; 6. Wilson + 14.1.
Overall: 1. Loeb 2hr 46min 01.0sec; 2. Hirvonen + 6.1; 3. Sordo + 17.4; 4. Latvala + 1:28.4; 5. P Solberg + 1:33.2; 6. H Solberg + 2:24.9.

Stage 15: 1. Loeb 18min 04.5sec; 2. Latvala + 9.0; 3. Sordo + 22.5; 4. P Solberg + 30.6; 5. Ogier + 31.0; 6. Villagra + 22.9; 9. Hirvonen + 53.0.
Overall: 1. Loeb 3hr 04min 05.5sec; 2. Sordo + 39.9; 3. Hirvonen + 59.1; 4. Latvala + 1:37.4; 5. P Solberg + 2:03.8; 6. H Solberg + 3:01.8.

Stage 16: 1. Latvala 13min 06.5sec; 2. Loeb + 1.4; 3. P Solberg + 13.2; 4. Villagra + 15.1; 5. Sordo + 18.7; 6. H Solberg + 19.5.
Overall: 1. Loeb 3hr 17min 13.4sec; 2. Sordo + 57.2; 3. Latvala + 1:36.0; 4. P Solberg + 2:15.6; 5. H Solberg + 3:19.9; 6. Villagra + 5:00.2.

Stage 17: 1. Loeb 6min 26.6sec; 2. Sordo + 1.5; 3. Latvala + 3.0; 4. H Solberg + 3.6; 5. Villagra + 6.5; 6. Wilson + 6.5.
Overall: 1. Loeb 3hr 23min 40.0sec; 2. Sordo + 58.7; 3. Latvala + 1:39.0; 4. P Solberg + 2:39.0; 5. H Solberg + 3:23.5; 6. Villagra + 5:06.7.

Stage 18: 1. Sordo 2min 23.6sec; 2. Loeb + 0.1; 3. H Solberg + 0.6; 4. Latvala + 1.2; 5. P Solberg + 1.4; 6. Wilson + 2.0.
Overall: 1. Loeb 3hr 26min 03.7sec; 2. Sordo + 58.6; 3. Latvala + 1:40.1; 4. P Solberg + 2:40.3; 5. H Solberg + 3:24.0; 6. Villagra + 5:09.0.



 
 
Fotogalerie:   Martin Prokop v Argentině 2009, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose