Jarní Brno 2009: dvě Audi DTM ve sprintu s medailemi: Daniš druhý, Maděryč třetí 27.4.2009 11:52 - tisková zpráva
SOBOTNÍ SMŮLA PROLOMENA, V NEDĚLI DVAKRÁT PODIUM
Brno, 26.4. 2009
Jezdci Bohemia Racing Teamu Milan Maděryč a Ján Daniš v nedělním sprintu vykompenzovali technickou smůlu ze soboty a po desetikolovém závodě se postavili na stupně vítězů. Daniš skončil druhý a Maděryč třetí. První mistrovské body jsou tedy na týmovém účtu a přispěly k optimistickému výhledu do dalšího podniku, který se pojede za tři týdny v Mostě.
Průběh desetikolového sprintu se obešel bez větších incidentů. Za dvěma konkurenčními Mercedesy startoval Daniš třetí a Milan Maděryč čtvrtý. Po letmém startu se pořadí v čele startovního pole nezměnilo. Ve třetím kole už se však Daniš posunul na stříbrnou příčku po chybě vedoucího Charouze, který opustil trať a vrátil se na ni se ztrátou celého kola.
Maděryč se posunul na třetí místo a ačkoli se v průběhu závodu vyskytly ještě komplikace s předjížděním soupeřů o celé kolo, na pořadí se až do cíle nezměnilo už vůbec nic. V konci závodu už se na něj sice začal tlačit slovenský pilot Konopka se silným americkým speciálem Saleen, ale na předjetí AUDI rozhodně neměl.
Po sobotní hořkosti s technickou smůlou a nutností odstoupit z tříhodinového vytrvalostního závodu se tak v neděli situace vykompenzovala pózováním hned dvou jezdců BRT na stupních vítězů. Závod se ovšem jel i jako slovenský šampionát a Daniš tak na podium šel ještě jednou, protože z přítomných slovenských pilotů byl v neděli v Brně úplně nejrychlejší.
„Vidím to jako velice příjemný start do nové sezóny,“ nechal se slyšet Daniš. „Auto poslouchalo výborně a hned po startu jsem si všímal nervózního chování vedoucího jezdce. Brzy brzdil, při výjezdech ze zatáček měl zase problémy kvůli prudké akceleraci. Když se dostal mimo trať, jeli jsme klidněji. Technika vydržela a ze stříbra mám samozřejmě velikou radost,“ dodal Slovák. Jeho výkon chválil i bronzový Milan Maděryč. „Jankovi evidentně prospěly dva roky ve Ferrari Challenge a uvedl se velice dobře. Nebudu zastírat, že nám pomohla snaha pana Charouze neustále vyhrávat. Přehnaná motivace není dobrý rádce. Co se týče mě, jel jsem si svoje a nic jsem nehrotil. Pořád ještě nejsem úplně fit po zdravotní stránce. Konopku jsem sice v zrcátkách vnímal, ale znervóznit jsem se rozhodně nenechal,“ dodal Milan Maděryč.
Tým se teď bude zabývat především technikou a v dílnách se musí do posledního šroubku rozebrat vůz poškozený při sobotní tříhodinovce. „Tady bychom to dělat nemohli. A když, bylo by to zbytečné, protože by se muselo všechno zase poskládat, abychom mohli naložit a odvézt do dílen. Už za dva dny budeme moudřejší, až kardanku vyndáme a pečlivě zrevidujeme co se vlastně stalo,“ prozradil šéfmechanik Mirek Táborský.
„Víkend lze celkově hodnotit neutrálně, nebo spíš mírně optimisticky,“ řekl ještě manažer Petr Najman. „Měli jsme tu nové konzultanty z továrního oddělení Audi Sport a dohodli jsme některé změny, které by nám měly do Mostu pomoci k dalšímu zlepšení. Mercedesy tu tentokrát měly o něco vyšší top speed. Příště chceme být na řadě zase my,“ dodal Najman.
Více informací a aktuální fotografie naleznete v průběhu celé sezóny na: www.brt.cz
PR.
|