Nový ročník EP tahačů startuje již za ecelé dva týdny. Buggyra připravena 30.4.2009 09:01 - tisková zpráva
Evropského pohár tahačů startuje již 9. května netradičně na okruhu v Assenu. Vršecký chce opět titul !
Vršecký touží po obhajobě
Dnes dopoledne proběhla v restauraci Theatro nacházející se v prostorách karlínského divadla tisková konference týmu Buggyra International Racing System v čele s úřadujícím mistrem Evropy Davidem Vršeckým.
Letošní ročník Evropského poháru tahačů startuje již 9. května poněkud netradičně na okruhu v Assenu, tato skutečnost však nechává vítěze posledních čtyř úvodních podniků v Barceloně Davida Vršeckého v klidu.„Pokud si dobře pamatuji, v Assenu se začínalo v roce 2004 a taky jsem zvítězil. Je mi celkem jedno, na kterém okruhu vyhraji,“ prohlásil a zároveň si velmi dobře uvědomuje, že bývá podstatně těžší titul obhájit, než ho vybojovat. „Když jsem před mnoha lety s truckracingem začínal, chtěl jsem se alespoň částečně přiblížit Martinu Kolocovi.
Pokud by se mi podařila obhajoba, vyrovnal bych se Martinovi alespoň po sportovní stránce.“ Za největšího soupeře považuje David stájového druha Bösigera, zlobit bude podle jeho názoru i šampión z let 2005-2006 Antonio Albacete.
Poněkud netradičně pojatou tiskovku, kterou zahájil klip nejdramatičtějších momentů loňské sezóny řídil již tradičně moderátor TV Nova Martin Pouva, u jehož řečnického stolečku se vystřídalo kvarteto členů týmového vedení. „Nesouhlasím s Martinem s tím, že jsme si loni vedli natolik dobře, že není co zlepšovat,“ odpověděl na první otázku moderátora sportovní manažer týmu Jan Kalivoda s tím, že výher není nikdy dost. „Osobně bych velmi přivítal vítězství v Jaramě, tedy na domácím okruhu Antonia Albaceteho, které se nám zatím vyhýbá.“
V průběhu tiskové konference Honza Kalivoda vyvrátil spekulace ohledně možné týmové strategie a seznámil zástupce sedmé velmoci s převratnými změnami pravidel. Na rozdíl od předchozích sezón se totiž po měřeném tréninku pojede plnohodnotný závod. Po vyhlášení vítězů se ovšem po krátké pauze jezdci posadí opět do kabin svých tahačů s tím, že si osm nejlepších jezdců prohodí svá místa a ve hře bude poloviční porce bodů.“Z marketingového hlediska se jedná nepochybně o dobrý tah. Divák má právo za své peníze dostat pokud možno co nejdramatičtější podívanou,“ komentoval změny Jan Kalivoda, který vítá i větší počet závodů.
„V dnešní nelehké době jsou s tím spojené větší výdaje. Na druhé straně závody pořádají soukromí promotéři, kteří by nešli do přehnaného finančního rizika. Truckracing je evidentně zdravým sportem.“ David Vršecký přijímá nová pravidla s podstatně menším nadšením.“Diváci se budou bavit, závodnicí řešit infarktové situace. Mezi jezdci na prvním a osmém místě bývají velké časové rozestupy. Už se těším, jak se budeme s Markusem a Antoniem hrnout dopředu. Startovní rovinka bude připomínat slalomovou dráhu. Již v této chvíli lituji mechaniky, kteří budou dělat plasty. A těch protestů…“
Dvojice závodních inženýrů Mario Kress – Robin Dolejš představila alespoň slovně nové závodní speciály. V průběhu pauzy se pracovalo usilovně na motorech, velká pozornost byla věnována rovněž šasi. Navíc poprvé v historii týmu pojedou oba jezdci na rozdílných strojích. „Koncepce zůstává stejná, v případě Davida jsme ale udělali změny na přední nápravě. Je to mistr Evropy, kterému je nutno vyhovět,“ prozradil Mario. „Oba vozy prošly velmi důkladným testováním. Podle časů dosažených na okruhu v Mostě jsme k obhajobám připraveni.“
Buggyra
|