Se šéfem motorářů Buggyry na téma motory pro Finsko tisková zpráva
Náročné Alastaro
Finský okruh Alastaro, na kterém se na sklonku měsíce pojede další závod EP tahačů, je znám svými velkými nároky na výkon motoru, což potvrzuje i šéf motorářů Buggyry ing. Ladislav Půr.
Je pravda, že motory Buggyra vznikaly pro letošní sezónu ve víceméně laboratorních podmínkách? „Je pravda, že v důsledku nabitého zimního programu – rychlostní rekord - nebyl čas na provedení kontrolního testu na okruhu před začátkem sezóny. Chybějící test ovšem neznamenal pro náš tým žádnou újmu – všechno funguje podle představ. Je to možná věc štěstí, máme navíc zkušenosti.“
Lze tomu rozumět i tak, že se testování stane do budoucna přežitkem? „Určitě ne. Při testování na okruhu lze totiž odhalit mnohem více věcí, než na brzdě, kde se snažíme režim motoru v závodním autě co nejlépe napodobit. Pokud však jde o drobné změny nebo o zkoušení vývojových variant, bývá test na brzdě mnohem efektivnější – jde to velmi rychle, máme k dispozici zázemí, dokonalejší měřící zařízení… Když to shrnu, tak nejraději motor vždy připravíme nejdříve na brzdě a když je to možné, provedeme test na dráze.“
Blíží se závod v Alastaro, který motoráři nemají zrovna v lásce? „Jedná se o okruh s velkým úhrnem akcelerací. Jezdec se sotva dotkne maximální rychlosti, hned musí prudce brzdit a zase akcelerovat, motor nemá mnoho času odpočívat a chladnout.“
Buggyru jezdí tři hodně agresivní jezdci – Albacete, Faure, Vršecký. Jízda kterého z nich vám způsobuje největší potíže? „Motory snáší konání našich jezdců zhruba stejně. Žádný z nich motor nepřetáčí, což je vlastně jediná věc, která by jej mohla zaviněním jezdce poškodit. Normální nasazení v závodě snáší naše motory velmi dobře, bez ohledu na to, který z jezdců jimi vládne.“
buggyra
|