Václav Pech s plynovou premiérou na Lužických horách těsně pod stupni vítězů 3.5.2009 00:14 - tisková zpráva
Úspěšná plynová premiéra CNG Seznam.cz Rally Teamu v české rallye
Premiéra CNG Seznam.cz Rally Teamu v domácím šampionátu jednodenních automobilových soutěží dopadla nadmíru úspěšně. Václav Pech jun. s Petrem Uhelem se při Rally Lužické hory, úvodním podniku MČR sprintrally 2009, poprvé představili s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX poháněným stlačeným zemním plynem a jasně demonstrovali možnosti vozu s alternativním pohonem. Plzeňská posádka při svém prvním startu v Lužických horách nechala za svými zády téměř všechny soupeře s produkčními vozy s benzinovým motorem, v celkovém hodnocení rally skončila těsně pod stupni vítězů a samozřejmě vyhrála "plynovou třídu".
Thermica Rally Lužické hory odstartovala v sobotu 2. května v 9:00 hod v Hrádku nad Nisou a na posádky čekalo sedm rychlostních zkoušek o celkové délce 69,90 km. Na tratích vytyčených na česko-polském pomezí se začala psát nová kapitola historie domácích automobilových soutěží, protože ve velmi početném a pestrém startovním poli poprvé figuroval vůz Mitsubishi Lancer Evo IX CNG, v jehož kokpitu se objevila zkušená posádka Václav Pech jun - Petr Uhel.
Plzeňská dvojice do soutěže vstoupila čtvrtým časem na téměř sedmnáctikilometrové úvodní vložce, když nestačila pouze na Jaroslava Orsáka s Lancerem Evo IX sesterského Seznam.cz Rally Teamu, Josefa Petáka s Peugeotem 207 Super 2000 a na Jana Černého s produkční Imprezou Sti. Po druhé rychlostní zkoušce se Pech probil před Černého, ale na třetí pozici se posunul Štěpánek se Škodou Octavií WRC, která by podle všech předpokladů měla mít nad produkčními vozy navrch, stejně jako S2000.
Od třetího testu se pořadí na prvních třech místech ustálilo, přetahovaná o čtvrtou příčku absolutního pořadí ovšem pokračovala. Do cíle v Hrádku nad Nisou nakonec Václav Pech jun. dorazil o 1,8 s dříve než mladý Jan Černý a CNG Seznam.cz Rally Team tak při premiéře vozu poháněného stlačeným plynem v českém šampionátu sprintrally mohl slavit velký úspěch, neboť za svými zády nechal téměř všechny soupeře pilotující produkční vozy s „klasickým“ benzinovým motorem. CNG Seznam.cz Rally Team svým výsledkem navíc umocnil úspěch sesterského Seznam.cz Rally Teamu, neboť Jaroslav Orsák s benzinovým Lancerem Evo IX v jeho barvách vyhrál Rally Lužické hory 2009 v absolutní klasifikaci.
Václav Pech jun., jezdec: „Mám za sebou hezký den na hezké a dobře zorganizované soutěži a také velkou radost z výsledku. Svedli jsme pěkný souboj o čtvrté místo s Honzou Černým, v závěru jsme si s autem už začali dobře rozumět a uspěli jsme. Z auta mám velmi dobrý pocit, i když je dost jiné, než klasické „enko“. Zásadní rozdíl se týká kroutícího momentu v nízkých otáčkách, zvlášť v pomalých odbočkách, kterých bylo v Lužických horách hodně. Určitě je ale v našich silách dál zapracovat na vývoji, což by mělo vůz ještě zrychlit. Každopádně se jedná o velmi dobrou soutěžní techniku.“
Antonín Charouz, manažer: „Mám obrovskou radost a rád bych v první řadě poděkoval našim partnerům, společnostem VÍTKOVICE MACHINERY GROUP a RWE, bez nichž by realizace tohoto projektu vůbec nebyla možná. Mé zvláštní díky patří ing. Janu Světlíkovi a ing. Tomáši Klimkovi ze společnosti VÍTKOVICE GROUP, stejně jako Martinu Hermannovi, ing. Lubomíru Kolmanovi a Martinu Chalupskému ze společnosti RWE, kteří celý projekt od počátku významně podporují.
Chtěli jsme dokázat, že se i s vozem poháněným stlačeným plynem dá závodit a že se skutečně jedná o pohon budoucnosti. Jsme na počátku cesty, proto je pochopitelné, že máme ještě určité rezervy, ale auto budeme dále vyvíjet a posouvat vpřed. Před Rally Lužické hory jsme měli řadu nejen technických starostí, ale vše se nakonec podařilo vyřešit. Chci poděkovat všem, kteří nám vyšli vstříc a pomohli novému Lanceru Evo IX CNG na start domácí rally.“
Ing. Tomáš Klimek, vedoucí oddělení engineering společnosti VÍTKOVICE CYLINDERS: „Z výsledku, jaký se podařilo vybojovat při premiéře vozu Mitsubishi Lancer Evo IX CNG, mám velkou radost. Před soutěží bylo potřeba na poslední chvíli připravit speciální tankovací zařízení a nás těší, že se vše stihlo a dosažený výsledek je příjemnou odměnou za veškeré úsilí.“
Ing. Lubomír Kolman, Project Manager společnosti RWE Plynoprojekt: „Nesmírně nás těší, jak první start vozu poháněného stlačeným zemním plynem v domácí rally dopadl. CNG je palivem budoucnosti a my jsme rádi, že toto palivo našlo uplatnění i v závodních vozech.“
VÝSLEDKY RALLY LUŽICKÉ HORY 2009:
1. Orsák/Vajík Mitsubishi Lancer EVO IX 41:34.1 min 2. Peták/Joska Peugeot 207 S2000 + 8.3 s 3. Štěpánek/Omelka Škoda Octavia WRC + 9.7 s 4. Pech jun./Uhel Mitsubishi Lancer Evo IX CNG + 29.6 s 5. Černý/Kohout Subaru Impreza Sti + 31.4 s 6. Mifka/Plachý Mitsubishi Lancer EVO IX + 1:09.6 min 7. Firla/Dresler Mitsubishi Lancer EVO VII + 1:21.4 min 8. Kožmín/Kožmínová Mitsubishi Lancer EVO IX + 1:22.9 min 9. Minařík/Semela Škoda Fabia Kit Car + 1:30.1 min 10. Hudec/Černoch Mitsubishi Lancer EVO VIII + 1:30.7 min
Kompletní výsledky rally naleznete ZDEOficiální stránky soutěže naleznete ZDE
Kalendář MČR sprintrally 2009
01-02/05 Thermica Rally Lužické Hory 29-30/05 Rally Vysočina Telč 03-04/07 Impromat Rallysprint Kopná 17-18/07 Horácká Rally Třebíč 07-08/08 Rally Krkonoše 04-05/09 Rallye Prachatice 02-03/10 AZ pneu Rally Jeseníky 23-24/10 Würth - Partr Rally Vsetín
BPA
|