V ČR vzrostly ceny ojetin až o desetinu ! 4.5.2009 19:57 - tisková zpráva
POKLES CEN OJETIN SE PROZATÍM ZASTAVIL ZMĚNIT BY TO MOHLO ZAVEDENÍ ŠROTOVNÉHO, POSÍLENÍ KORUNY A VLIV ODPOČTU DPH U OJETIN, ŘÍKAJÍ EXPERTI SPOLEČNOSTI LEASEPLAN
(Praha, 4. května 2009) – V prvním čtvrtletí roku 2009 vzrostly v ČR ceny ojetin až o 10 procent. Prozatím se tak zastavil pokles cen ojetých vozidel, který trval prakticky po celý rok 2008. V dalších měsících roku 2009 se očekává spíše stagnace. Změnit by to podle společnosti LeasePlan mohlo zavedení šrotovného v ČR, které by zvýšilo zájem o nová auta, a také posílení koruny, které by vedlo k opětovnému dovozu ojetin z ciziny. Pak by ceny ojetin znovu klesaly.
U ojetých Octavií II se během prvního čtvrtletí ceny zvýšily zhruba o 20 tisíc korun, u Fabií byl nárůst pozvolnější. „Nyní bude zajímavé sledovat, jaký vliv na další vývoj cen ojetin bude mít od dubna platná novela, která podnikatelům umožňuje odpočet DPH také při nákupu ojetého vozu,“ říká Martin Mitterwald, ředitel společnosti LeasePlan, která se zabývá operativním leasingem vozidel a ojeté automobily po vypršení operativního leasingu také prodává.
Ceny ojetin jsou i přes tento růst stále mnohem níže než začátkem roku 2008. Ojetou Octavii II bylo tehdy možné pořídit průměrně za 335 tisíc korun, zatímco dnes ji lze koupit zhruba o 85 tisíc levněji.
Ideální bylo zakoupit ojetý vůz v prosinci 2008. Tehdy se ceny pohybovaly nejníže v porovnatelné historii. Postupně slábnoucí koruna ale výrazně utlumila dovoz ojetých automobilů nakoupených v zahraničních autobazarech, což oživilo český trh s ojetými vozidly a přineslo zvýšení cen. Svou roli sehrála i hospodářská situace, kdy si lidé často raději koupí ojetinu než nové auto. Na trhu ojetých automobilů pak výrazně roste zájem o mladší vozidla a prudce klesá zájem o ojetiny, které mají najeto více než 130 tisíc kilometrů.
Jan Šimral Madison PA
Operativní leasing - Na rozdíl od všech ostatních forem pořizování vozidel není cílem operativního leasingu přechod automobilu do majetku klienta. Zákazník si v rámci operativního leasingu vůz pronajímá na předem sjednanou dobu, v jejímž průběhu využívá rozmanitých služeb leasingové společnosti. Jedním z kladů operativního leasingu je nulová potřeba finančních zdrojů na pořízení vozidel. OL je nabízen bez akontace, klient hradí v průběhu leasingu pouze skutečnou amortizaci (opotřebení vozu - plně odpovídající najetým kilometrům a době pronájmu), tzn. rozdíl mezi pořizovací hodnotou a tržní zůstatkovou cenou. Zůstatková hodnota odpovídá smluvené době pronájmu. Dnes je OL standardně nabízen od 12 do 60 měsíců a do celkového nájezdu kolem 180 tisíc km.
O LeasePlan ČR, s.r.o.
LeasePlan je evropským lídrem operativního leasingu automobilů a celosvětově patří k největším firmám poskytujícím automobilové služby. Každou minutu nakoupí pro své klienty v průměru dvě vozidla. Je zastoupen ve 30 zemích. V roce 1995 přivedl operativní leasing do České republiky a stal se jedničkou tuzemského trhu. Dnes zde spravuje vozový park téměř tisícovce klientů a v jeho flotile je přes 20 tisíc vozidel. Bližší informace o společnosti LeasePlan viz http://www.leaseplan.cz/.
PR
|