Audi v barvách BRT znovu zastavily technické problémy 17.5.2009 22:34 - tisková zpráva
Tříhodinový vytrvalostní závod v Mostě v rámci Česká pojišťovna – Škoda Octavia Weekendu vůz Bohemia Racing Teamu bohužel opět nedokončil. Na převodovém ústrojí se opět objevil stejný problém jako v Brně a posádka Thed Björk a Peter Terting musela ze závodu odstoupit. Do nedělního sprintu Thed Björk sice odstartoval, ale po důkladné analýze situace a konzultacích s techniky Audi Sport vedení týmu rozhodlo, že půjde jen o zkušební jízdu. Aby se zamezilo případným dalším škodám, Švéd po několika kolech auto opět odstavil.
Thed Björk sobotní závod rozjížděl a předvedl naprosto dokonalý start. Ačkoli na roštu stál až třetí, po zhasnutí červených světel z letmého startu dokonale vystihl správnou setinu sekundy pro akceleraci a do mostecké šikany vjížděl vnitřkem jako první. Po dlouhou dobu si vedení držel, ačkoli v zrcátkách stále viděl ze druhé pozice dotírající Mercedes pilotovaný Stefanem Mückem. Auto se pak ale začalo chovat poněkud odlišně a Thed musel zvolnit a zamířil do boxů. Mechanici okamžitě odhalili, že jedna z pneumatik byla podhuštěná, protože do ní byl zapíchnutý vrut, který ležel někde na trati. Po rychlé výměně kola se Thed vrátil do závodu a dotahoval ztrátu. Jenomže najednou se od zadní nápravy ozvala rána a bylo jasné, že závod pro AUDI A4 DTM definitivně skončil. „Jedná se o napojení kardanové hřídele k převodovce. Příčin může být víc, někde mohlo dojít k určitému vyosení a i zlomky milimetrů tady můžou hrát svou roli,“ vysvětloval manažer BRT Petr Najman. „Definitivní zevrubná analýza a vyřešení problému teď bude ležet výhradně na inženýrech a konstruktérech v Ingolstadtu. V továrním oddělení Audi Sportu mají mnohem větší možnosti a do příštích závodů skrytou závadu určitě odhalí a vyřeší jak ji odstranit. Důležité taky je, že jsme se rozhodli do nedělního závodu v Mostě odstartovat jen zkušebně, abychom z několika kol získali elektronická data. Pokud se potvrdí podezření, která máme, mohlo by dojít k dalším škodám a tomu chceme zabránit, abychom se sem za tři týdny mohli vrátit v plné zbroji,“ řekl Najman. Dodal, že i krátký průběh působení ve tříhodinovce přinesl důležité poznatky. „Je jednoznačné, že musíme ještě zapracovat na kvalifikačním setupu. V nastavení auta pro závod už jsme dosáhli konkurenceschopnosti vůči Mercedesům. Začátek závodu to potvrdil. Možná i tím, jak postupně zrychlujeme a zvyšujeme výkon, dochází k většímu namáhání převodových součástí, které na takovou zátěž nejsou dimenzovány. V Ingolstadtu tohle všechno dokážou zjistit. To je ale zatím jen teoretická úvaha. Jisté je, že nastoupený vývoj rozhodně nemůžeme a ani nechceme zastavit. Pro tento víkend jsme se soustředili na sledování výkonů našich mladých nadějí. Josef Král v IFM v Pau zajel skvělé druhé místo v kvalifikaci, ale v prvním sobotním závodě bohužel hned po startu narazil do svodidel. Dnes si vedl o něco lépe a po startu z konce startovního pole, tedy z osmnácté příčky, se probojoval až na osmé místo. To ovšem ještě není bodované. Snažil se tedy zajet alespoň nejrychlejší kolo závodu, za které by body byly. Na opotřebených gumách se ale roztočil a nakonec dojel třináctý. V týmu byl ale velice pozitivně hodnocen právě za ten postup zezadu až na osmou příčku a pochopitelně za výbornou kvalifikaci. Tomáš Kostka absolvoval úspěšnou premiéru v DTM. V kvalifikaci na Hockenheimringu zajel šestnáctý čas a byl nejlepší mezi vozy ročníku 2007. V závodě pak podal fantastický výkon, když dojel na jedenácté pozici. Naši zdejší technickou smůlu tak vykompenzovaly výkony Josefa a Tomáše v zahraničí. Ještě bych rád připomněl, že jako obvykle jsme určitě udělali radost našim hostům, které jsme v polední pauze svezli po okruhu při taxi jízdách. Speciál AUDI R8 s Peterem Tertingem za volantem mnoho z nich určitě uchvátil a dopřál jim dokonalou porci adrenalinu,“ uzavřel mosteckou kapitolu Petr Najman.
|