Šenkýřův tým veze z Mostu absolutní bronzový pohár 20.5.2009 16:37 - Vladimír Rožánek
Do sobotního vytrvalostního závodu však vyrazila z lepšího postavení na startu posádka Robert Šenkýř – Petr Vencálek na druhém týmovém BMW M3 GTR, když Šenkýř dosáhl nejrychlejšího kvalifikačního času třídy do 3500ccm.. Ihned po startu v Carecově šikaně však přišla v tlačenici rána do zadní části vozu od soupeře a BMW s Vencálkem za volantem zůstalo stat otočené do protisměru přímo v jízdní dráze druhého týmového vozu, posádky Fried – Dolák.
Marek Fried však zareagoval pohotově a průjezdem v kačírku odvrátil likvidaci obou týmových vozů. Vencálkovo BMW se s defektem a bez zadního nárazníku odploužilo do boxů k opravě. Fried se po výjezdu zpět na dráhu z kačírku propadl na konec pole až mezi dvoulitrové vozy divize 4. Marek Fried však dokázal ve své hodině a půl ztrátu eliminovat a při předání Michalu Dolákovi již bylo vidět na stupně vítězů.
Po zajetí několika prvních kol s Dolákem za volantem a po výpočtech týmových manažerů se dokonce naskytla možnost předjet v nasazeném tempu před koncem závodu i vedoucí Porsche Mičánka, které v druhé polovině závodu řídil výrazně pomalejší Martin Jerman. Všechny naděje však zhasly po vyjetí safety caru z důvodu odstranění nečistot na trati, které oba soupeře znovu oddálilo a tak začala v Dolákově podání pravidelná jízda na jistotu, při které však bylo jeho BMW i tak o 4 až 5 vteřin na kolo rychlejší než Mičánkovo Porsche.
Při stahování Jermanova náskoku muselo dojít i k předjížděcímu manévru a ten nastal v nejpomalejším úseku tratě, ve vracáku. Jermanovo Porsche, které mělo stale ještě jednokolový náskok na Doláka, zůstalo na levé straně pravotočivé zatáčky a ponechalo uvnitř zatáčky prostor pro předjetí.. Při předjížděcím manévru však došlo ke kontaktu a drobnému poškození obou vozů. Dolákovo BMW pak s poškozeným předním spojlerem a geometrií muselo zpomalit a poslední minuty závodu jet na jistotu pro perfektní druhé místo ve třídě a třetí v absolutní klasifikaci.
Incident mezi oběma vozy z konce závodu pak byl důvodem pro podezření z úmyslného způsobení kolize ze strany Michala Doláka, což jezdec i tým hodnotí jako nelogické a nesmyslné. Přehnaně impulsivní reakce jezdců soupeře pak byla nepříjemným zakončením jinak povedeného závodu.
Druhé BMW Roberta Šenkýře a Petra Vencálka po opravě v boxech vyrazilo do stíhací jízdy se šestikolovou ztrátou. Pravidelnou rychlou stíhací jízdou bez chyb pak závod dokončilo na čtvrtém místě ve třídě do 3500ccm a 10. absolutně.
Absolutně první tedy skončil Charouzův Mercedes DTM , druhé místo obsadilo Mičánkovo Porsche 997 a na výborném třetím místě absolutně protnula pásku dvojice Dolák – Fried. V divizi do 3500ccm3 je čekal pohár za druhé místo.
Ve sprintech nasadil brněnský tým slibované čtyři vozy BMW M3 GTR, když za volanty usedla čtveřice – Petr Líbal, Alex Baran, Petr Vencálek a Milan Braun.
Hlavně Petr Líbal měl po nadějné kvalifikaci šanci na dobré umístění a předvedl krásný souboj s Vacíkem na Ferrari 360 a Danem Suchýmna dalším BMW M3. Nakonec skončil na 5. místě ve třídě a celkově sedmý. Razantní a rychlou jízdou se předvedl Alex Baran, který se po startu prokousával stale dopředu a předjetím Petra Kačírka se usadil na konečném šestém místě ve třídě. Těsně za Kačírkem pak dojel osmý Petr Vencálek, který si v Mostě výrazně vylepšil svůj nejlepší zajetý čas.Desáté místo patřilo Milanu Braunovi..
Tisková zpráva Šenkýř Motorsport a CarDo Racing
|