Evropské špičky budou soupeřit na slovenské Babě Pavel Jelínek
Neuplynul ani týden a závodní jezdci se opět připravují na další díl seriálu Mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu, tentokrát na slovenském kopci “Baba“ nedaleko Bratislavy. Závod je zároveň osmým podnikem Mistrovství Evropy, čímž poskytne našim i slovenským jezdcům možnost srovnání s mezinárodní elitou a také mnoho napoví o konečném pořadí evropského šampionátu, který zde vstupuje do své závěrečné třetiny.
Již seznam přihlášených pilotů napovídá, že půjde o jeden z nejlépe obsazených podniků celého ročníku. Kromě standartně nejrychlejších jezdců, mezi které patří například Otakar Krámský, Jaroslav Krajči a Italové Andrea de Biasi či Giulio Regosa, se na start připravuje i syn legendárního Španěla Andrese Vilarina, jenž na počátku devadesátých let kraloval evropským tratím a je velmi známým i ze Šternberského závodu Ecce Homo.
Na mezinárodní scénu vstupuje se svou formulí 3000 Reynard a pro většinu soupeřů bude jistě znamenat obrovskou překážku v cestě za špičkovým výsledkem. Velký návrat pak připravuje Ital Franz Tschager, mistr Evropy v kategorii sportovních prototypů z let 2000 – 2002. Ovšem i Tschager vidí perspektivu ve velmi výkonných vozech F3000, a tak první start po téměř dvouleté přestávce absolvuje za volantem monopostu Lola. Startovní pole však nepřináší jen příjemná překvapení, ale také mnohá zklamání a nejistotu.
Největší otazník visí nad Maďarem László Szászem, jenž vstoupil do ročníku 2004 s velmi vyspělou formulí Reynard Nippon. Tento vůz si o minulém víkendu pronajal čtyřnásobný mistr Německa Horst Fendrich a při velmi ošklivé havárii Maďarův nový monopost úplně zničil, takže není vůbec jisté, zda se Szász vůbec pokusí připravit na slovenský závod.
Mezi cestovními vozy bude o post nejrychlejšího bojovat náš Tomáš Vavřinec s Lancií Delta Integrale Evo V, kterému sice pomůže absence Davida a Jodefa Komárkových, jenže cestu k prvenství mu značně zkomplikuje Rakušan Herbert Pregartner, jenž se po operaci a půlroční přestávce vrací zpět na závodní tratě za volantem krásného Porsche 911 GT2. Ovšem všechny výše jmenované vozy patří mezi takzvané “volné formule“ a nezapočítávají se do hodnocení Mistrovství Evropy, kde soupeří o body jezdci skupin A, N a SP.
Právě souboj o mistrovský titul dostává zcela novou tvář, když vedoucí jezdec průběžného pořadí a mistr Evropy z roku 2003 Robert Šenkýř těžce havaroval na italském závodě ve Vallecamonice a jen s velkým štěstím vyvázl ze zcela zničeného vozu nezraněn. V současné době celý tým připravuje nové BMW M3 skupiny A, ale o tom, kdy se Šenkýř vrátí na závodní tratě, můžeme pouze spekulovat.
O evropský titul tak bude s největší pravděpodobností bojovat francouzský jezdec Jean-Marc Charvin na Peugeotu skupiny SP se zkušeným slovenským matadorem Peterem Jureňou ze skupiny N, ale závody do vrchu jsou disciplínou plnou zvratů a do konečného zúčtování ještě schází čtyři podniky.
Ondřej Koubek
|