MMČR na okruzích: Víkend malých, či velkých aut? 26.5.2009 11:59 - Vladimír Rožánek
Závodění odstartovaly v Mostě rychlé motokáry, které umí pěkně upalovat a mnohým dvoulitrovým závoďákům by zatopily. První jízdě kraloval Němec Kleinemeyer a druhou si pozlatil krajan Elkmann s motorem Yamaha. Jedinný náš zástupce Michal Barták dojel pátý a druhou jízdu nedokončil. Celkem se sešlo 26 nádherně rychlých motokár.
Divize formulových a prototypových strojů D2 v Mostě chyběla. Nesešel se potřebný počet závodníků. Ovšem ani ve volné formuli do 1400ccm3 jezdců nepřibylo. Po dráze kroužilo jen 9 formulových vozů. Vítězství si v první jízdě zasloužil Zbyněk Passer, který se s novým motorem Suzuki pasoval do role velkého uchazeče o titul. Druhý skončil Palmi a bronzovou poctu odvezl Tomáš Kašpárek s Mygale BMW. Druhý závod skončil vítězstvím opět pro Passera, za ním dojel opět Palmi a ze třetího místa se tentokráte radoval Loukota. Nová pilotka Michaela Lešínská dojela na VŽ91 sedmá a šestá. Volná formule se jede letos nově, proto bylo ve startovním poli vidět i motory Suzuki, nebo BMW. Jaký vliv to bude mít na příliv, nebo odliv jezdců, to ukáží až další závody.
Divize čtyři nabídla jak vytrvalostní závod, tak i sprinty v kategoriích do 2000ccm3 a nad 2000ccm3, přičemž své hodnocení má také kubatůra do 3500ccm3.
Vytrvalostní klání bývá vždy napínavé. Předjížděcí manévry pomalejších vozů nejsou nikterak jednoduché, a tak se tu a tam nějaký ten plech zohýbá. Závodům dodává napětí i střídání jezdců a doplňování paliva. Nejlépe si ve vytrvalostním závodu počínal Mercedes Benz DTM s posádkou Enge-Mücke-Charouz. Závod nedokončil ani druhý Mercedes DTM, ani Audi stáje BRT, které vyřadila stejná technická závada, jako při úvodním podniku v Brně. Druhé místo tedy obsadilo Mičánkovo Porsche 997 a bronz si odvezl brněnský tým Šenkýř Motorsport, což je s BMW E46 GTR obrovský úspěch. Za sebou nechali i dvě Lamborghini Gallardo s Dr. Piribauerem a druhé pilotoval například Milan Urban. Na šestém celkovém a třetím místě v klasifikaci do 3500ccm3 skončila posádka Ládík-Kotrba-Kusín s dalším BMW M3 GTR. Dvoulitrům kraloval Duda s Hladíkem na Cliu, když bojovali do poslední chvíle s Valáškem a Horňákem. Pouhých 32 okruhů odjela Fábie posádky Kubas-Kubů a velice náročný závod nedokončilo ani Ferrari 360, ani dvě německá Porsche 997, která měla velmi pěkně rozjetý závod. Rakušan Peham a bývalý lyžař Ortlieb si musí na body počkat, stejně tak i Kačírek a Dan Suchý.
Velký nástup do sprintu divize D4 do 2000ccm3 předvedl Vladimír Vitver s Lotusem WR9/1. Nechtěl před sebe nikoho pustit, ovšem Sládečku s Alfou Romeo 156 pustit musel, protože mu auto přestávalo brzdit. Po souboji s Pláteníkem na Fábii Sedan se Pláteník trochu zatočil, ovšem Vitver stejně musel závod vzdát. Pláteník si tak odvezl cenné druhé místo a bronzový stupínek obsadil Šimon Kubišta na Audi A4 ST. O zbytek bodů si to pak rozdali Ostaševski, Pekař a Petrův. Pole uzavírala Gábina Jermanová, která přesedlala z vrchů do okruhového Clia.
Sprint silných králů, i tak by se dal nazvat další závod MMČR na okruzích ve sprintu nad 2000ccm3. Mercedesy v Brně sice oba nedojely, ale jezdci se těšili, že příděl bodů příjde v Mostě. Navíc do Mostu nepřijel další konkurent – Ján Daniš s Audi A4 DTM. Závod vyhrál Charouz na Mercedesu, ovšem druhé ,, détéemko,, se Stefanem Mückem cíl nevidělo. Švéd Björk na Audi zkoušel porazit Mercedesy, ovšem snaha marná, technika měla také špatný den. Druhé místo velmi překvapivě vybojoval Dan Michl s konstrukcí Opel Michl 0804 a zvítězil v klasifikaci do 3500ccm3. Absolutně třetí skončil Milan Urban na Lamborghini Gallardo, když druhé Lamborghini už v neděli startovat nemohlo. V kubatůře do 3500ccm3 pak dojel druhý Mičánek s Porsche 997 a pro bronzový věnec si na stupně vítězů přišel Dan Suchý z Duck Racing na BMW M3 GTR. Petr Líbal s BMW M3 GTR předváděl tuhý boj se Suchým a Vacíkem, ovšem nakonec skončil až za nimi, těsně před dalším týmovým vozem s pilotem Zdenko Baranem. Kačírek s Vencálkem se pak museli spokojit až s druhou polovinou výsledkové listiny.
Víkend vyvrcholil kláním ČP Škoda Octávia Cupu, kde zvítězil Jirásek a Polák Lisowski.
Výsledky MMČR Most:
Divize 4 vytrvalostní:
Enge-Mücke-Charouz - Mercedes Benz DTM
Mičánek-Jerman – Porsche 997 RS
Dolák-Fried – BMW M3 GTR
Piribauer-Kraihamer-Twerasser – Lamborghini Gallardo GT3
Urban-Urban-Kraihamer – Lamborghini Gallardo Evo
Ládík-Kusín-Kotrba – BMW M3 GTR
Hladík-Duda – Renault Clio RS
Valášek-Horňák – Renault Clio RS Sport
Zumstein-Pfefferkorn-Dragoun – Porsche 997 GT3 Cup
Šenkýř-Vencálek – BMW M3 GTR
Divize 4 sprint do 2000ccm3:
F. Sládečka (SK) – Alfa Romeo 156
R. Pláteník – Škoda Fábia Sedan
Š. Kubišta – Audi A4 ST
V. Ostaševski – Renault Clio RS
J. Pekař – Peugeot 306 Maxi
M.Petrův – Alfa Romeo 147 GTA
Divize 4 sprint nad 2000ccm3:
A. Charouz – Mercedes Benz DTM
D. Michl – Opel Michl 0804
M. Urban – Lamborghini Gallardo Evo
J. Mičánek jr. - Porsche 997 GT3 RS
D. Suchý – BMW M3 GTR
P. Vacík – Ferrari 360
P. Líbal – BMW M3 GTR
Z. Baran – BMW M3 GTR
Na další republikové mistrovství na okruzích se přijďte podívat do Mostu 6.-7. Června.
Vláďa Rožánek, MMČR na okruzích
|