www.car.cz
 

Kostka na 13. místě v DTM na Lausitzringu
     31.5.2009 21:36 - tisková zpráva


Podle jezdcových slov se potvrdilo, že výkonový rozdíl dvouletých aut na suchu oproti letošním modelům je přeci jen výrazný. I tak je Tomáš Kostka spokojený a to především s tím, že závod opět dokončil před týmovým kolegou Christianem Bakkerudem.

Start tentokrát Tomášovi nevyšel úplně podle představ a nebyl v tom sám. „Christianovi, ale ani mně se start nepovedl. Měl jsem pocit, jakoby nějak zazlobila spojka. Výsledkem každopádně bylo, že jsme se oba museli probíjet úplně odzadu. Favorité vepředu pak dostali nějaké tresty za kolize a museli do boxů,“ líčil zlínský pilot. Ve čtrnáctém kole absolvoval první povinnou zastávku v boxech a jezdil dvanáctý. Z boje už byli vyřazeni například Tomczyk, Jarvis i Prémat.

Závod pokračoval a Kostka se postupně dostal až na desáté místo. Ve 31. kole ale musel vykonat druhý pit-stop a po něm se vrátil za Bakkeruda na čtrnáctou pozici a pokračovali společně v postupu vpřed. „Trochu jsme spolu bojovali, pochopitelně s rozumem. Na konci cílové rovinky se mi pak povedlo Christiana na brzdy čistě předjet a byl jsem dvanáctý. Pak jsem za sebou měl Kristensena, ale traťoví komisaři předpokládali, že je o kolo vepředu a mávali na mě modrými vlajkami. Vůbec to nebyla pravda, po jeho trestu a celkem třech pit-stopech jsme byli ve stejném kole. Ale samozřejmě jsem disciplinovaně poslechl,“ dodal Tomáš a připomněl, že mnohanásobný vítěz čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans mu po závodě přišel poděkovat.

„A ještě jedno poděkování jsem na Lausitzringu vyslechl a až jsem z něj byl rozpačitý. V určité fázi závodu se za mnou ocitl Mattias Ekström. Tím, že jsem ho pustil dopředu a pak mu nějaký čas defenzivní stopou kryl záda, mohl si vybudovat potřebný náskok a díky tomu nakonec stál na podiu na třetí příčce. Vedení Audi Sport to vyhodnotilo velice kladně. Osobně jsem s průběhem závodu spokojený. Kdyby zapršelo, mohlo být možná všechno jinak. Ale kdyby jsou chyby.

Za důležité považuji, že jsem dojel zase před Christianem a už teď se těším na další pokračování seriálu na konci června. Bude to zase něco úplně jiného a městský okruh Norisring mi určitě přinese spoustu nových zkušeností,“ uzavřel Tomáš. Manažer Bohemia Racing Teamu Petr Najman vyjádřil spokojenost s průběhem celého víkendu nejen kvůli Tomášovu třináctému místu v DTM.

„Pečlivě jsme sledovali i průběh závodů ve španělské Valencii. Josef Král tam bojoval v dalším díle IFM a Michal Matějovský zase za tým Sunred – BRT v SEAT Leon Eurocupu. Oba mladí jezdci dokázali bodovat. Josef byl třetí v kvalifikaci a pak ukořistil jedno druhé a jedno čtvrté místo. Konto si obohatil i nejrychlejším kolem druhého závodu a připsal si celkem 12 bodů. Michal po šestém místě z měřených tréninků dokončil první závod šestý a druhou jízdu završil dokonce stříbrným věncem. Jen o málo mu bohužel uniklo úplné vítězství a s ním i prémiová možnost startovat v Brně při WTCC. Každopádně značka BRT tak o sobě tento víkend dala opět vědět,“ řekl Najman.

BRT


 
 
Fotogalerie:   FIA GT1 2009 v Silverstone, foto Karel Kubeš

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose