Další kámen mudrců 1.6.2009 17:28 - tisková zpráva
Ten první „malontský“ leží nedaleko hranic s Rakouskem nad Cetvinami a byl vždy strašákem premiérových průjezdů. Jezdí se kolem něj víc než dvacet let a pokaždé ho někdo „sežral.“ Kontakt s ním znamenal řadu lehkých, ale i poměrně těžkých havárií, naštěstí to vždy odnesly jen karoserie aut přistávajících na přilehlé louce. Vzpomínat mohou například v týmu ROTO Plzeň z éry značky Nissan, kdy se tam sešly během soutěže hned dva vozy. Dnes je už dobře znám. Postupné opravy silnic i jeho stálé otloukání jej proměnilo spíše v legendu nejznámější domácí rychlostní zkoušky Malonty, ale má následovníka.
Narodil se v pátek v podvečer při prvním průjezdu nově spojené zkoušky Kohout – Svatý Dan. Nehrozil sice přímou havárií, ale zkomplikoval život posádkám v podobě naražených ráfků a proražených pravých kol. Některé si ho pečlivě přečetly a napsaly už v seznamovacích jízdách, jiné se mu náhodně vyhnuly díky nepříliš agresivní jízdě a většina jej poznala při jízdě pravou krajnicí, v soutěžácké hantýrce řečeným „katováním.“
Část jezdců začala dokonce uvažovat o sabotáži, pravdou však je, že vyčnívající část skály leží v tomto místě již věky, podobně jako kámen na Malontech. A jak řekl velezkušený Emil Triner, také jedna z obětí: „Věděl jsem o něm už při seznamovacích jízdách, ale když jsem viděl vyjetou stopu, poslal jsem to tam taky v domnění, že to bude již projeté. Naštěstí to odnesl jen ráfek.“
Defekt nepostihl celou úzkou špičku, bojující o absolutní prvenství. Část měla štěstí a jen si narazila disk, jak ukazuje třeba fotografie pravého kola Pavla Valouška. Protože k defektu došlo na šestém kilometru 25,5 km dlouhého testu, většina jezdců kola měnila a do cíle dojíždělo několik vláčků sjetých jezdců.
Jak je možné, že o tomto kamenu předem nekolovaly zvěsti jako o tom „malontském,“ když se tato část Kohoutu jela už několikrát? Inu, došlo k opravě silnice, při které se obnažila krajnice, dříve zcela zarostlá. A tak vzniká nová legenda O Malém Velkém Kameni na Kohoutu.
TZ, foto©Mach
|