Rychlé motokáry doplní formule i speciály z DTM 1.6.2009 17:31 - tisková zpráva
"Je to dáno regulemi, které stanovila Federace automobilového sportu Autoklubu České republiky," vysvětlil sportovní ředitel mosteckého okruhu Michal Marek. "Aby byl letošní ročník šampionátu plnohodnotný, musí se v jeho průběhu odjet patřičný počet sprintových i vytrvalostních závodů. Počet sprintů nevycházel a proto bylo už před začátkem sezóny rozhodnuto o přidání jednoho třináctikolového závodu pro kubatury nad a do dvou litrů," dodal.
Víkend každopádně slibuje hodně atraktivní závody. Malé a čertovsky rychlé kapotované motokáry se v Mostě představily už v květnu a i tentokrát bude k dispozici dostatek adrenalinu. Mezi evropskou elitou úspěšně bojuje také jediný český zástupce Michael Barták, kterému se v květnu podařilo zabodovat především v prvním závodě a to pátým místem, ve druhém jej bohužel zradila technika.
V červnu si tedy jistě bude chtít vylepšit reputaci a fandící domácí publikum mu v tom jistě dodá patřičnou míru motivace. V týmu MS Kart Racing Team spolu s Bartákem jede i švýcarský pilot Stefan Malm. Evropského šampionátu superrychlých motokár se bude opět účastnit na 45 jezdců celkem 11 národností a to samo o sobě slibuje hodně napínavou podívanou.
Formulová Divize 3 bude v Mostě prožívat svůj letošní třetí díl a stejně jako v nejvyšší třídě F1, kde od začátku šampionátu boduje Jenson Button, v české školní formuli zatím v podstatě nenašel přemožitele Zbyněk Passer. Ten v barvách chomutovské stáje Chabr Motorsport sedlá monopost Van Diemen s motocyklovým motorem Kawasaki. Vyloučena ovšem nejsou ani případná překvapení. V předchozích dvou podnicích startovní pole této formulové třídy, omezené pouze objemem motoru do 1400 ccm, totiž poněkud skomíralo na úbytě. Na startu zatím nebylo ani deset strojů, pro tento podnik se ovšem počet přihlášených jezdců zvýšil na 13. Dva měřené tréninky a dva ostré závody se tak mohou stát další atraktivní ozdobou mosteckého závodního podniku.
Královská Divize 4 cestovních vozů bude tentokrát představovat během víkendu nejčastěji citovanou kategorii. Jak už zaznělo, v pátek proběhnou kvalifikace pro první kolo sprintových závodů v kubaturách do dvou litrů a nad tuto objemovou hranici. Ty se pak uskuteční v pátek navečer. V sobotu dopoledne proběhnou měřené tréninky pro podvečerní vytrvalostní závod a ten bude odstartován v 15:00, aby přesně v 18:00 hodin skončil. V neděli dopoledne zase proběhnou v obou objemových třídách další měřené tréninky pro druhé kolo sprintů a ty přijdou na řadu po nedělní polední pauze.
Připomenout lze i známý fakt, že prim v kubatuře nad dva litry hrají speciály z DTM a stroje Audi a Mercedes tu svádějí stejně nesmiřitelné duely, jako v německém šampionátu cestovních vozů. Atraktivitu víkendu jistě zvýší i účast bývalých i současných aktivních jezdců DTM Stefana Mückeho, Tomáše Kostky a Christiana Bakkeruda i současné největší české okruhové hvězdy a expilota F1 Tomáše Engeho. Za volantem dravého Lamborghini Gallardo bude k vidění i bývalý ministr průmyslu a obchodu Milan Urban a výčet známých osobností lze zakončit jménem rakouského lyžařského šampióna Patrika Ortlieba, který bude sedlat Porsche 997 v provedení GT3 Cup.
TZ Most/P. Kubínková
|