|
Mostecká okruhová neděle probíhala hladce 9.6.2009 08:24 - tisková zpráva
Neděle bez incidentů a se sportovní úrovní
Hlavní závodní den CIK – FIA Evropského šampionátu Superkartů na Autodromu Most proběhl za lehce proměnlivého počasí, nicméně bez jakýchkoli incidentů a karambolů. Nejdůležitějším bojem dne byl druhý závod superrychlých motokár. Zvítězil v něm Trevor Roberts z Velké Británie před německými piloty Guido Kleinemeyerem a Peterem Elkmannem.
Právě závod superracekartů byl opět naprosto dokonalou ukázkou jezdeckého umění. Čtyři desítky malých vozítek po celých dvanáct kol předváděly strhující souboje a předjížděcí manévry. Brit Roberts nadělil soupeřům v cíli více, než pět sekund. Mezi soupeři za ním byly ovšem rozestupy jen v sekundách. Michal Barták, jediný český zástupce ve startovním poli, bohužel tentokrát neodjel ani kolo a svůj stroj musel s poruchou odstavit hned po startu zaváděcího kola na konci cílové rovinky.
Další, docela zajímavou, i když početně chudě obsazenou kategorií, byl sprint cestovních vozů v Divizi 4 v obsahové třídě do 2000 ccm. Překvapení se ovšem nekonalo a naprosto suverénním způsobem si pro vítězství jel Filip Sládečka na Alfě Romeo S 156. Výkonová převaha speciálu upraveného podle specifikace pro Světový šampionát cestovních vozů WTCC nemá v českém šampionátu konkurenci. Sládečka většině svých soupeřů nadělil celé jedno kolo. Druhý, ovšem se ztrátou více než jedné minuty, dojel Robert Pláteník na Fabii a třetí místo ukořistil Vladimír Ostaševski na Renaultu Clio RS.
Nejobsazenější kategorii představoval odpolední sprint aut s motory nad dva litry. Na startovní rošt se postavilo patnáct atraktivních sportovních speciálů. Ani tady ovšem nenastalo nic nečekaného, protože Antonín Charouz na Mercedesu z DTM neměl na startu žádného soupeře se srovnatelným strojem. Ján Daniš z Bohemia Racing Teamu, který sedlá Audi A4 DTM, musel v sobotu večer nečekaně odjet domů na Slovensko a svou účast v mosteckém podniku předčasně ukončil. Charouz tedy nerušeně odkroužil třináct kol a v závodě bez problémů zvítězil. Podle očekávání druhý dojel mladý Alexander Talkanitsa na speciálu Corvette C5R. Senzací dne se tak stalo to, že jako třetí se do cíle přiřítil Dan Michl s rodinnou konstrukcí Opel Michl 08/04. Tento stroj byl totiž zapsán dokonce ve slabší kubatuře do 3500 ccm a přesto za sebou nechal i soupeře se silnějšími motory! „Po páteční technické smůle, kdy jsem nedojel kvůli poruše převodovky, jsme včerejšek strávili v pilné práci. Rychlostní skříň i celé auto jsme dali do pořádku a dneska se nám včerejší dřina vrátila,“ nechal se slyšet letecký inženýr Michl.
Závěrečným závodem byl třináctikolový sprint Divize 3. Volná formule do 1400 ccm představuje kategorii, která poměrně otevřenými technickými předpisy povoluje konstruktérům docela zajímavou technickou tvořivost. V některých monopostech tak jako agregáty slouží čtyřtaktní motory z japonských motocyklů. Z tohoto technického řešení tak těží především Zbyněk Passer, jenž v neděli slavil už šesté letošní zlato. Druhou pozici ukořistil David Palmi a třetí Tomáš Kašpárek.
Autodrom Most nyní čeká další série především motocyklových testovacích akcí. V červenci zde pak přivítají evropskou motocyklovou elitu při UEM Alpe Adria Championship, který se koná 9. – 12. 7. 2009.
PR
|
Fotogalerie: Červnové klouzání na autodromu v Mostě
|
|