Le Mans 2009: Náš Jarek Janiš se Spykerem odstartuje ze šesté řady třídy GT2 12.6.2009 18:47 - tisková zpráva
Le Mans - Jarek Janiš se Spykerem odstartuje do závodu ze 6. řady třídy GT2 - (12.06.2009)
Nizozemská stáj SNORAS Spyker Squadron odstartuje v sobotu do závodu 24h Le Mans 2009 z jedenácté pozice třídy GT2. Za volantem vozu Spyker C8 Laviolette GT2R se bude střídat český závodník Jarek Janiš s holandskými jezdci Tomem Coronelem a Jeroenem Bleekemolenem, jenž byl loni v Le Mans členem vítězné posádky třídy LMP2.
Už na počátku roku zrušili organizátoři závodu tradiční testovací den, který se v minulých letech konal dva týdny před závodem a dvě dvouhodinové středeční kvalifikace nahradili šestihodinovým volným tréninkem. Tým Spyker Squadron proto využil první hodinu tréninku hlavní k vyzkoušení a zajetí nové převodovky. Po hodině kroužení po okruhu, kdy Jarek Janiš využíval výkon vozu maximálně na šedesát procent, absolvoval český jezdec pět rychlých kol. I když ve středu poznamenalo dění na okruhu deštivé počasí, Jarek měl štěstí, trefil chvíli, kdy déšť na okamžik ustal a na osychající trati dosáhl třetího nejrychlejšího času třídy GT2. Když do kokpitu usedl Tom Coronel, rozpršelo se znovu, proto se nizozemský pilot soustředil hlavně na testování mokrých a přechodných pneumatik.
Holandský tým se stále snažil o vylepšení dosahovaných časů a zvýšení maximální rychlosti, která je kvůli změnám pravidel ve srovnání s loňskem nižší. Jeroen Bleekemolen proto testoval různé varianty splitterů a křídel. Následně tým stáhl vůz do boxu a věnoval se analýze dat. Podvaadvacáté hodině všichni tři jezdci absolvovali tři povinná noční kola. Po 43 kolech figuroval Spyker C8 Laviolette GT2R na čtvrtém místě ve své třídě a tým kvůli dalšímu dešti se tým rozhodl test ukončit, neboť dle předpovědi by v samotném závodě mělo být sucho, teplo a slunečno.
V noci před kvalifikací měli mechanici Spykeru napilno, neboť do vozu instalovali motor určený pro závod. V první dvouhodinové části čtvrteční kvalifikace se Tom a Jarek snažili o dosažení dobrého kvalifikačního času. Ovládání vozu bylo výborné, ale tým se rozhodl stáhnout vůz do boxu, kde došlo ke změně nastavení převodovky. Snahou bylo další zvýšení maximální rychlosti.
Patnáct minut před koncem první kvalifikace vyjel na nových pneumatikách na trať také Jeroen, ovšem místo pokusu o rychlé kolo se kvůli problémům s pravou přední pneumatikou musel vrátit do boxu. Druhá kvalifikace začala po pětačtyřicetiminutové přestávce. Jeroen absolvoval tři kola na měkkých pneumatikách a tři na středně tvrdých a dosáhl jedenáctého času mezi sedmnácti vozy třídy GT2.
„Zvažovali jsme, zda máme nový motor instalovat do vozu před kvalifikací nebo až po ní, ale nakonec jsme dospěli k názoru, že bude lepší motor vyzkoušet už v měřeném tréninku, abychom zjistili, jestli vše správně funguje. Kromě motoru jsme měnili i další komponenty, například zavěšení kol, převodovku atd. Řekli jsme si, že je potřeba vše vyzkoušet v klidu, protože sobotní warm-up může být hektický a mohlo by být také pozdě, pokud by se objevily nějaké problémy. Vše probíhalo dobře, neměli jsme žádné technické problémy a všichni tři jsme měli konečně možnost vyzkoušet si suchou trať. Každopádně kvalifikace pro nás nebyla až tak důležitá, celý tým se soustředí hlavně na to, abychom zvládli celý závod. Pokud se nám podaří dojet až do cíle, věřím, že máme šanci uspět, protože naše stinty jsou dobré a máme na to, abychom bojovali se špičkou třídy,“ věří Jarek Janiš. „Teď se snažím hodně odpočívat, hodně spát, abych byl dobře připravený na závod. Musím říct, že každý den v Le Mans vstávám pravidelně až kolem jedenácté hodiny, což je docela příjemné a doma to rozhodně není pravidlem,“ uzavírá český jezdec s úsměvem.
“Během závodu by mělo být dobré počasí a v těchto podmínkách dokáží všichni naši jezdci zajíždět časy pod 4:09 minuty, aniž by s autem museli jet na hranici jeho možností. Rozhodli jsme se ukončit kvalifikaci o něco dříve. Sice bychom mohli jet ještě o dost rychleji, ale na trati byl velký provoz a byla hodně špinavá. Proto jsme se rozhodli skončit dřív a raději jsme pošetřili auto na závod,” vysvětluje šéf týmu Peter van Erp.
77. ročník závodu 24h Le Mans startuje v sobotu 13. června v 15 hodin. V týmu Spyker jej bude rozjíždět Jeroen Bleekemolen.
Výsledky kvalifikace (kategorie LMGT2) - 24h Le Mans, FRA, 11/06/2009
Umístění Posádka Vůz Čas 1. Bergmeister/Neiman/Law Porsche 997 4:03.202 min 2. Lieb/Lietz/Henzler Porsche 997 4:03.232 min 3. Melo/Kaffer/Salo Ferrari F430 4:04.056 min 11. Janiš/Bleekemolen/Coronel Spyker C8Laviolette 4:08.348 min
SESTAVA TÝMU SNORAS SPYKER SQUADRON PRO 24H LE MANS 2009:
85 SNORAS Spyker Squadron Jarek Janiš (CZE) Jeroen Bleekemolen (NED) Tom Coronel (NED)
Kompletní startovní listinu naleznete ZDE
ČASOVÝ HARMONOGRAM 77. ROČNÍKU 24H LE MANS 2009:
STŘEDA 10. ČERVNA 18:00 - 24:00 volný trénink ČTVRTEK 11. ČERVNA 19:00 - 21:00 kvalifikace 1 22:00 - 24:00 kvalifikace 2 PÁTEK 12. ČERVNA 10:00 - 20:00 prohlídka boxů 18:00 - 19:00 přehlídka jezdců SOBOTA 13. ČERVNA 08:30 - 09:15 warm-up 15:00 start závodu NEDĚLE 14. ČERVNA 15:00 cíl závodu
UŽITEČNÉ ODKAZY
Oficiální stránky týmu Spyker Squadron www.spykersquadron.com Oficiální stránky Jarka Janiše www.jarek-janis.cz Oficiální stránky Toma Coronela www.tomcoronel.nl Oficiální stránky Jeroena Bleekemolena www.jeroen-bleekemolen.nl Oficiální stránky 24h Le Mans www.lemans.org Spyker Squadron na Twitteru twitter.com/spykersquadron Spyker Squadron na Vimeu www.vimeo.com/spykersquadron
BPA
|