Babu ovládl domácí favorit Krajči s F 3000 Pavel Jelínek
Na slovenském kopci Baba nedaleko Bratislavy se o víkendu konal osmý díl Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu a zároveň dvanáctý díl Mistrovství České republiky. Přes veškerá očekávání se nakonec sešly jen čtyři vozy F3000, když László Szász vinou Fendrichovy nehody přišel o svůj monopost pouhý týden před závodem a Španěl Andres Vilarino i nadále zůstává věrný jen tratím Pyrenejského poloostrova.
Navíc avizovaný návrat Franze Tschagera se nekonal a s jeho F3000 do závodu nastoupil zkušený Renzo Napione. Do role favorita tak diváci i média pasovali domácího Jaroslava Krajčiho s formulí 3000 Lola, jenž během celého víkendu předpoklady potvrzoval. Již od prvního tréninku byl nejrychlejším z celého startovního pole a i když ani se svou nejlepší jízdou neohrozil absolutní traťový rekord, s velkým náskokem zvítězil před Rakušanem Waldym na další F3000. Třetí místo v absolutním pořadí vybojoval bezchybnou jízdou český pilot Miloš Beneš se sportovním prototypem Lucchini a stal se tak zároveň nejrychlejším jezdcem skupiny CN.
Ovšem Beneš startuje s vozem specifikace pro Mistrovství ČR, kde není nutné používat restriktor, jenž rapidně omezuje výkon motoru, takže si připsal plný počet bodů do hodnocení domácího šampionátu, ale s účastníky Mistrovství Evropy nelze jeho výkon srovnávat. Právě v evropském šampionátu zaúřadoval maldý Ital Andrea de Biasi, který se tak poprvé v letošní sezoně dostal na první příčku průběžného pořadí před dalšího Itala Regosu. Nad očekávání dobře si vedl také nejúspěšnější český vrchař v historii Otakar Krámský, když dosáhl na třetí místo v rámci Mistrovství Evropy. Mezi něj a de Biasiho se vklínil pouze Fausto Bormolini, a tak i Krámský porazil dosavadního suveréna letošního ročníku Regosu, na kterého zbylo pouze čtvrté místo.
Mezi cestovními vozy se jasným vítězstvím blýskl český jezdec Jan Vonka se svým okruhovým Porsche 911 GT3RS a zároveň obsadil první příčku ve skupině M, kde se stal jediným přemožitelem Šternberana Jiřího Sedláčka. Ovšem o největší překvapení celého víkendu se postaral Mistr Evropy z roku 2003 Robert Šenkýř. Ten před čtrnácti dny těžce havaroval při závodě v italské Vallecamonice, úplně zničil své BMW M3 a dokonce uvažoval o konci kariéry, když z hrůzostrašné nehody vyvázl bez zranění. Jenže celý tým nakonec během několika dní připravil nový vůz a Šenkýř s ním zvítězil ve skupině A, čímž pokračuje v tažení za dalším Evropským titulem.
Ve skupině N ukázal soupeřům záda domácí Peter Jureňa s vozem Mistsubishi Lancer Evo VII, když na něj nestačil ani velmi rychlý Oskar Beneš. Supina SP je poslední započítávanou do hodnocení evropského šampionátu a v ní dosáhl nejlepšího výsledku Dan Michl, jenž letos velmi nepříjemně překvapuje všechny své soupeře. Na velmi povedený slovenský závod bude nerad vzpomínat snad jen český pilot Martin Novotný, který těžce havaroval se svým Opelem Speedsterem skupiny M. Jezdec vystoupil nezraněn, ovšem vůz byl zcela zničen a pro Novotného tím zřejmě končí letošní ročník.
Ondřej Koubek
Výsledky ME do Vrchu Baba Slovensko
Sk E:
Krajčí Jaroslav SK – Lola F3000 Zytek
Waldy Hermann AUT – Reynard F3000
Nevěřil Dušan CZ – Lola F3000 Zytek
Sk. CN
Beneš Miloš CZ – Lucchini P3 96M - jen MMČR
De Biasi Andrea ITA – Osella PA 20/S
Bormolini Fausto ITA – Osella PA 20/S
Sk. A
Šenkýř Robert CZ – BMW M3
Malý Jaromír CZ – Ford Escort
Liška Vladimír CZ – BMW M3
Sk. N
Jureňa Peter – Mitsubishi Lancer
Beneš Oskar – Ford Escort Cosw.
Krug Rainer D – BMW M3
Sk. SP
Michl Dan – Peugeot 306
Vojáček Petr CZ – Opel Astra OPC
Kusý Tomáš CZ – Peugeot 306
|