Acropolis rallye 2009: I ve třetí etapě provázely Semeráda problémy !! Cíl neviděl... 14.6.2009 23:36 - tisková zpráva
Martin Semerád kvůli technice nedokončil Acropolis Rally
I ve třetí etapě Acropolis Rally provázely tým Pirelli Star Driver technické problémy, které nakonec vyústili v Semerádovo odstoupení.
Do třetí etapy Řecké Rally Acropolis odstartovala posádka Pirelli Star Driver Teamu s cílem najet další slušnou porci kilometrů na šotolině a pokusit se snížit časový odstup od špičky mezi produkčními vozy. Bohužel hned ráno při vyzvednutí auta z uzavřeného parkoviště se na voze Martina Semeráda objevil první problém.
„Po výjezdu z úpéčka jsme zjistili, že nám špatně funguje spojka. Mechanici ji vyměnili, ale nabrali jsme penalizaci za překročení doby určené pro servis. Do druhé rychlostní zkoušky už jsme opět bohužel startovali bez spojky a museli se rozjíždět přes startér. Pak nám praskla poloosa a nakonec nám z ničeho nic upadlo kolo. Zastavili jsme, a mysleli, že už je konec, ale Bohouš prasklou spojovačku vyměnil a my se pokusili jet dál. Pak se objevil nějaký problém s motorem, který přestával táhnout a nakonec se zastavil úplně,“ popisuje anabázi v poslední etapě Acropolis Rally Martin Semerád.
Řecká Rally Acropolis se dá označit za jednu z nejnáročnějších rally pro techniku. Velmi rozbité, kamenité a prašné cesty ve spojení s extrémním horkem se bohužel tentokrát podepsaly i na výsledku Martina Semeráda a Bohuslava Ceplechy. Jak oni hodnotí svůj výkon v Řecku? „Náš výkon se dá objektivně dost špatně hodnotit když jsme jeli bez technických problémů jen pár rychlostních zkoušek v sobotu. Po problémech v pátek jsem měl chuť všeho nechat, a když bych nemusel, tak bych dál nepokračoval. Je to neuvěřitelně frustrující. Nakonec ale bylo dobře, že jsme jeli dál a v sobotu, když auto fungovalo jsme se pěkně svezli. Dneska už to tak slavné nebylo a do servisu jsem zase přijeli na odtahovce,“ říká Martin Semerád.
Pirelli Star Driver Team má bohužel opět nedobrou bilanci v technické spolehlivosti svých vozů. Talentovaní jezdci, které vybrala mezinárodní porota, aby mohli ukázat kvalitní sport na rychlostních zkouškách víc bojují s technickými problémy svých vozů, než s nástrahami trati. Totálním smolařem projektu PSD je Kypřan Nico Thomas, který bez technické závady ještě nedokončil ani jednu etapu ze tří odjetých soutěží.
Nejrychlejším jezdcem z pětice Pirelli Star je v tuto chvíli jednoznačně Fin Jarkko Nikara. Ten v Řecku dokonce jednu rychlostní zkoušku mezi produkčními vozy vyhrál a v průběhu etapy se stabilně umísťoval v TOP 5. Bohužel i jemu v závěru první etapy vypověděla službu technika. Novozélanďan Mark Tapper ten nakonec soutěž díky systému superrally dokončil, ale včera jeho vůz postihla závada diferenciálu. V tuto chvíli nejúspěšnějším jezdcem Pirelli Star Driver Teamu je Jihoafričan Jon Williams, který sice nezajíždí nejrychlejší časy na rychlostní zkoušce, ale dokončil všechny tři soutěže, ve kterých startoval v barvách PSD týmu.
Další soutěží Martina Semeráda v Mistrovství světa bude koncem července slavná Finská rally, která je mezi soutěžními jezdci považována za královnu mezi soutěžemi. Rychlé šotolinové úseky s množstvím skákacích horizontů, přesně to lze očekávat od Finska. Právě Martinův kolega Jarkko Nikara by zde mohl předvést velmi pěkný výsledek, protože se ve Finsku už mnohokrát ukázal ve velmi dobrém světle s dvoukolkou. Věříme, že z Finské Rally vám budeme o výsledcích Martina Semeráda přinášet pozitivnější informace.
abs pořadí:
Final positions 1. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 4hr 09min 42.5sec 2. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 4hr 10min 55.4sec 3. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 4hr 11min 27.5sec 4. F Villagra/J Perez Companc ARG Ford Focus RS 4hr 13min 30.8sec 5. C Rautenbach/D Barritt ZIM Citroen C4 4hr 13min 42.3sec 6. K Al Qassimi/M Orr UAE Ford Focus RS 4hr 16min 46.8sec 7. M Østberg/J Andersson NOR Subaru Impreza 4hr 22min 07.4sec 8. L Athanassoulas/N Zakheos GRC Skoda Fabia 4hr 22min 30.1sec 9. N Al-Attiyah/G Bernacchini QAT Subaru Impreza 4hr 22min 52.4sec 10 A Araujo/M Ramalho POR Mitsubishi Lancer 4hr 24min 47.0sec
Drivers Manufacturers 1. S Loeb 55pts 1. Citroen Total 94pts 2. M Hirvonen 48pts 2. BP Ford Abu Dhabi 79pts 3. D Sordo 31pts 3. Stobart VK M-Sport Ford 49pts 4. J-M Latvala 25pts 4. Citroen Junior 24pts 5. H Solberg 21pts 5. Munchi's Ford 18pts 6. P Solberg 20pts Stage Times
Stage 13: 1. Ostberg 7min 38.2sec; 2. Wilson + 1.2; 3. Sordo + 1.5; 4. H Solberg + 4.1; 5. Latvala + 6.1; 6. Ogier + 7.2; 8. Hirvonen + 10.2; 9. Al Qassimi + 13.1. Overall: 1. Hirvonen 3hr 15min 21.4sec; 2. Ogier + 1:37.1; 3. Latvala + 2:40.1; 4. Villagra + 4:00.7; 5. Rautenbach + 4:12.0; 6. Al Qassimi + 6:12.3.
Stage 14: 1. H Solberg 22min 43.2sec; 2. Wilson + 2.6; 3. Ostberg + 5.4; 4. Latvala + 7.3; 5. Sordo + 10.0; 6. Ogier + 14.0; 8. Hirvonen + 21.9; 10. Al Qassimi + 52.3. Overall: 1. Hirvonen 3hr 38min 26.5sec; 2. Ogier + 1:29.2; 3. Latvala + 2:25.5; 4. Villagra + 4:01.4; 5. Rautenbach + 4:09.5; 6. Al Qassimi + 6:42.7.
Stage 15: 1. Wilson 8min 16.2sec; 2. Sordo + 0.2; 3. H Solberg + 4.5; 4. Rautenbach + 4.7; 5. Latvala + 5.1; 6. Ogier + 5.9; 7. Hirvonen + 10.6; 9. Al Qassimi + 16.1. Overall: 1. Hirvonen 3hr 46min 53.3sec; 2. Ogier + 1:24.5; 3. Latvala + 2:20.0; 4. Villagra + 4:02.7; 5. Rautenbach + 4:03.6; 6. Al Qassimi + 6:48.2.
Stage 16: Cancelled
Stage 17: 1. Latvala 22min 14.2sec; 2. Sordo + 5.3; 3. H Solberg + 11.2; 4. Wilson + 14.0; 5. Ostberg + 15.7; 6. Villagra + 20.6; 9. Hirvonen + 35.0; 10. Al Qassimi + 51.1. Overall: 1. Hirvonen 4hr 09min 42.5sec; 2. Ogier + 1:12.9; 3. Latvala + 1:45.0; 4. Villagra + 3:48.3; 5. Rautenbach + 3:59.8; 6. Al Qassimi + 7:04.3.
|