www.car.cz
 

Martin Prokop v těžkém Řecku na páté příčce produkční klasifikace
     14.6.2009 23:39 - tisková zpráva


Akropolis rally
Martin Prokop: Nedostal jsem se do závodu

Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem si z Řecka odvážejí čtyři body za pátou příčku produkční klasifikace. Absolutně skončili pod Akropolí třináctí. Mezi produkční vozy se z prvenství radoval Řek Athanassoulas, druhý Nasser Al Attiyah si upevnil vedoucí příčku průběžné klasifikace.

Posádka jihlavského týmu Jipocar Racing vstoupila do náročné řecké soutěže až příliš pesimisticky. Proti soupeřům vezla v úvodní sekci závodu v autě dvě rezervy a množství náhradních dílů, které by mohla v případě problémů použít v přechodném servisu po třetím testu. Jejich lancer byl díky tomu o sto padesát kilogramů těžší, a jak se brzy ukázalo, proti konkurenci výrazně ztrácela. Po dvou testech téměř půl minuty. Ani dva výtečné časy v závěru prvního dne na tomto faktu nic nezměnily.

„Rozhodli jsme se špatně a prostě jsme za to pykali. Od začátku jsme ztratili kontakt se špičkou. A jelikož ta jela hodně vyrovnaně, ani dva třetí časy nás nevrátily do bližšího kontaktu s nimi. Jak se postupem času ukázalo, ztráta z úvodu byla moc citelná a nemohli jsme se k nim přiblížit,“ komentoval průběh závodu Martin Prokop.

Posádka Prokop – Tománek vstoupila do druhého dne čtvrtým časem, který však relativně nic neřešil. „Vložky už v prvních průjezdech byly tak rozbité, že jsem nebyl ochoten přijmout riziko poškození auta. Navíc jsme na jedné z vložek ohnuli rameno, a proto jsem se rozhodli dále neriskovat. Auto jsme sice výrazně neničili, ale časy tomu odpovídaly.

Navíc na poslední zkoušce nám vzadu upadlo rameno, auto bylo téměř neovladatelné. Chyba Araie, který poškodil závěs předního kola nás však nakopnula zpátky do boje a doufal jsem, že se ještě popereme o čtvrtou příčku,“ doufal jihlavský jezdec.

Ambice dohnat v poslední etapě ztráta 6.1 sekundy na Araie však brzy zhatila porucha převodovky. Česká dvojice přišla na prvním průjezdu nejdelšího úseku dne o třetí a na následující zkoušce o čtvrtý rychlostní stupeň. To znamenalo výraznou ztrátu a definitivní konec ambicí na lepší umístění.
„Závěr RZ15 byl hodně pomalý. Avšak mechanici dokázali v servisu převodovku vyměnit, ale brzy se tam objevil další problém a závěr soutěže jsem jeli se zaseknutou spojkou. Zejména na startu poslední zkoušky jsem ztratili hodně času, ale naštěstí jsme se po chvíli nějak rozjeli a určitě bylo obrovským štěstím, že jsme dostali auto i přes velký provoz až do cíle,“ přiznal Martin Prokop.

„Před startem jsem věřil, že mohu bojovat o špičku, ale tentokrát se nedařilo. Určitě mě poznamenala ztráta z úvodu soutěže, následně jsem se nedostal optimálně do závodu. Prostě to nebylo ono. Nevím, jak to popsat. Nemohl jsem přijít na chuť tratím, nějak mi chybělo to ideální svezení. Sardinie byla určitě mnohem těžší než Akropolis, ale člověk měl neustálý pocit závodění. To mi na Akropolis chybělo.

Další triumf speciálu Super 2000 také leccos naznačuje. S2000 sice budou v Austrálii chybět a ve Walesu si to zřejmě rozdají o titul Al Attiyah a Araujo, přesto úspěch Škody opět ukázal, že pokud nemá technický problém, je o chloupek rychlejší. Asi ten, kdo bude chtít v PCWRC uspět, bude muset jít do budoucna tímto směrem,“ uzavřel Martin Prokop.

Nejbližší program týmu obstarají dva juniorské starty v Polsku a ve Finsku, které výrazně napoví, jak se bude vyvíjet závěr juniorského šampionátu. Pro Kosciuszka to bude znamenat závěr sezony, Martin Prokop bude mít k dobru start v Katalánsku.

Rally Akropolis - PCWRC
1. Athanassoulas - Zakheos (GR – Škoda S2000) 4:22:30.1
2. Al Attiyah - Bernacchini (QA/I - Subaru Impreza) + 22.3
3. Araujo - Ramalho (P – Mitsubishi Evo IX) + 2:16.9
4. Arai - Macneall (J/AUS – Subaru Impreza) + 3:14.9
5. Prokop – Tománek (CZ – Mitsubishi Evo IX) + 5:28.8
6. Sousa - Carvalho (P – Abarth S2000) + 9:19.5
7. Neiksans - Dzirkals (LV – Mitsubishi Evo IX) + 9:32.5
8. Flodin - Bergsten (S – Subaru Impreza) + 14:58.7
9. Tapper - Judd (NZ – Mitsubishi Evo X) + 16:11.5
10. Pavlides - Giraudet (CY/F – Subaru Impreza) + 25:15.4

PCWRC 2009:
1. Al-Attiyah 39, 2. Araujo 35, 3. Sandell 28, 4. Brynildsen 22, 5. Prokop 18, 6. Arai 16, 7. Athanassoulas 10, 8. Neiksans 10, 9. Flodin a Ligato 8

Celkově:

Final positions
1. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 4hr 09min 42.5sec
2. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 4hr 10min 55.4sec
3. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 4hr 11min 27.5sec
4. F Villagra/J Perez Companc ARG Ford Focus RS 4hr 13min 30.8sec
5. C Rautenbach/D Barritt ZIM Citroen C4 4hr 13min 42.3sec
6. K Al Qassimi/M Orr UAE Ford Focus RS 4hr 16min 46.8sec
7. M Østberg/J Andersson NOR Subaru Impreza 4hr 22min 07.4sec
8. L Athanassoulas/N Zakheos GRC Skoda Fabia 4hr 22min 30.1sec
9. N Al-Attiyah/G Bernacchini QAT Subaru Impreza 4hr 22min 52.4sec
10 A Araujo/M Ramalho POR Mitsubishi Lancer 4hr 24min 47.0sec

Drivers Manufacturers
1. S Loeb 55pts 1. Citroen Total 94pts
2. M Hirvonen 48pts 2. BP Ford Abu Dhabi 79pts
3. D Sordo 31pts 3. Stobart VK M-Sport Ford 49pts
4. J-M Latvala 25pts 4. Citroen Junior 24pts
5. H Solberg 21pts 5. Munchi's Ford 18pts
6. P Solberg 20pts
Stage Times

Stage 13: 1. Ostberg 7min 38.2sec; 2. Wilson + 1.2; 3. Sordo + 1.5; 4. H Solberg + 4.1; 5. Latvala + 6.1; 6. Ogier + 7.2; 8. Hirvonen + 10.2; 9. Al Qassimi + 13.1.
Overall: 1. Hirvonen 3hr 15min 21.4sec; 2. Ogier + 1:37.1; 3. Latvala + 2:40.1; 4. Villagra + 4:00.7; 5. Rautenbach + 4:12.0; 6. Al Qassimi + 6:12.3.

Stage 14: 1. H Solberg 22min 43.2sec; 2. Wilson + 2.6; 3. Ostberg + 5.4; 4. Latvala + 7.3; 5. Sordo + 10.0; 6. Ogier + 14.0; 8. Hirvonen + 21.9; 10. Al Qassimi + 52.3.
Overall: 1. Hirvonen 3hr 38min 26.5sec; 2. Ogier + 1:29.2; 3. Latvala + 2:25.5; 4. Villagra + 4:01.4; 5. Rautenbach + 4:09.5; 6. Al Qassimi + 6:42.7.

Stage 15: 1. Wilson 8min 16.2sec; 2. Sordo + 0.2; 3. H Solberg + 4.5; 4. Rautenbach + 4.7; 5. Latvala + 5.1; 6. Ogier + 5.9; 7. Hirvonen + 10.6; 9. Al Qassimi + 16.1.
Overall: 1. Hirvonen 3hr 46min 53.3sec; 2. Ogier + 1:24.5; 3. Latvala + 2:20.0; 4. Villagra + 4:02.7; 5. Rautenbach + 4:03.6; 6. Al Qassimi + 6:48.2.

Stage 16: Cancelled

Stage 17: 1. Latvala 22min 14.2sec; 2. Sordo + 5.3; 3. H Solberg + 11.2; 4. Wilson + 14.0; 5. Ostberg + 15.7; 6. Villagra + 20.6; 9. Hirvonen + 35.0; 10. Al Qassimi + 51.1.
Overall: 1. Hirvonen 4hr 09min 42.5sec; 2. Ogier + 1:12.9; 3. Latvala + 1:45.0; 4. Villagra + 3:48.3; 5. Rautenbach + 3:59.8; 6. Al Qassimi + 7:04.3.



 
 
Fotogalerie:   Sardinie 2009 a shakedown objektivem Míry Knedly

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose