www.car.cz
 

Josef Král v Brně bojoval o medaile a byl vidět !!
     22.6.2009 23:17 - tisková zpráva


KRÁL I MATĚJOVSKÝ V BRNĚ NA ŠPICI

Brno, 21.6. 2009

Michal Matějovský dokázal ve dvou náročných brněnských závodech vybojovat čtvrté a páté místo a upevnil si pozici v dosavadním hodnocení Seat Leon Eurocupu, v němž je druhý s celkem šestnácti body. Josef Král vybojoval v sobotu dokonce třetí místo a v neděli se ze šesté pozice na startu dokázal probojovat až na druhou. Technické problémy s předním spoilerem mu však zapříčinily nepochopitelné udělení černé vlajky a závod pro něj předčasně skončil. I tak si stále drží celkově čtvrté místo.

Matějovský byl po pátečních volných trénincích rozčarován jedenáctým a šestnáctým časem. V Brně se totiž hodně ochladilo a rozpršelo. Bylo tedy nutné zapracovat na změně nastavení auta. V sobotní kvalifikaci pak Michal poskočil na osmou příčku a považoval to za dobrý příslib pro závody. V první bitvě skutečně hodně zabojoval a cílem proletěl jako čtvrtý.

"Rozhodujícím momentem byl začátek závodu. Po letmém startu se do první zatáčky dostaly téměř všechny vozy v tom nejtěsnějším uspořádání a mně se podařilo protáhnout se z této skrumáže a také vyhnout kolizi, která po startu právě v těchto místech nastala," líčil Michal. V neděli pak jezdec stáje Sunred-BRT startoval z páté pozice a tu si v ostré konkurenci dokázal uhlídat až do cíle.

Josef Král se po druhém místě v kvalifikaci dokázal v první brněnské ostré jízdě protlačit na podium alespoň na třetí příčku. Příčinou byl start závodu, který na něj vyšel na té straně trati, kde je stopa hodně znečištěná.

"Vlastně všichni na té naší straně jsme měli smůlu a po startu jsme se propadli. Začal jsem tedy tlačit na pilu, ale auto bylo dost nedotáčivé. Podařilo se mi dostat se postupně dopředu a pak už jsem útočil na druhou pozici, kde jel norský pilot Varhaug. Jenomže kdykoli jsem se přiblížil do jeho aerodynamického stínu, auto ztrácelo přítlak a nezatáčelo. Závod jsem tedy dojel na jistotu s tím, že podium je jasné," líčil sobotní devatenáctikolový závod Král.

V nedělním závodě stál na roštu na šesté pozici, tedy ve třetí řadě. "Trať už byla čistá a taky auto se chovalo mnohem lépe. Dostal jsem se před Erika Janiše a pokračoval dopředu. Závod jsem si opravdu užíval. Předjel jsem i týmové kolegy z JD Motorsportu Afanasieva a Arabadzhieva a dotahoval se na Američana Rossiho. Dával jsem mu půl sekundy na kolo, jenomže auto začalo zlobit, při brždění vibrovalo a zjistil jsem, že se nějak uvolnil, nebo uklepal přední spoiler. Jet se s tím celkem dalo, samozřejmě už to nebylo ono, ale šance na udržení druhého místa tady byla.

Jenže startmaršálové na mě začal mávat černou vlajkou s oranžovým polem, aby mi signalizovali technický problém. Nikoho jsem přitom neohrožoval a jel jsem dál, jen to přední křídlo bylo trochu nakřivo. Nakonec jsem tedy zatáhl do boxů, ale to už mi dali přímo černou a vyloučili mě," postěžoval si Josef a poukázal na to, že v jiných závodech podobnou signalizaci ukazovali jiným soupeřům i šest sedm kol a takové následky to nemělo.

"Samozřejmě nás mrzelo, že domácímu závodníkovi se právě v Brně stane tohle a nikdo z týmu ten verdikt nepochopil. Sezóna ale ještě nekončí a stávající čtvrté místo s osmnácti body se v následujících pěti podnicích dá ještě změnit," uzavřel Král. 


odkazy:
http://www.seatleoneurocup.com/  
http://www.formulamaster.net/  


Více informací a aktuální fotografie naleznete v průběhu celé sezóny na: www.brt.cz .

Kontakt: Petr Najman, BRT a.s.,

PR


 
 
Fotogalerie:   IFM 2009 a český tým ISR zlatý v Brně, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose