David Vršecký věří, Markus nic předem nevzdává! Barcelona 2009 je tady 2.7.2009 10:58 - tisková zpráva
GP Barcelona ( Španělsko) – 4. - 5 . července 2009
Okruh Buggyrám (doposud) zaslíbený!
Již pátým podnikem bude tento víkend pokračovat mistrovství Evropy závodních tahačů. Tentokrát si zhruba třicítka nejrychlejších jezdců starého kontinentu dá dostaveníčko poblíž metropole evropské kopané. Pojede se totiž na okruhu Catalunya nacházející se asi 20 kilometrů od Barcelony. A nejen odborníci pak v souvislosti s tímto kláním očekávají razantní nástup Buggyr, především pak mistra Evropy Davida Vršeckého.
Mistrova pohoda
Ačkoli totiž ztrácí úřadující šampión na vedoucího Albaceteho po Nogaru šestadvacet bodů, přichází na řadu podniky v Barceloně a na Nürburgringu, na kterých se Davidovi v minulosti na rozdíl od Antonia mimořádně dařilo. Sportovní ředitel týmu Jan Kalivoda nevidí sebemenší důvod, proč by započatá série nemohla pokračovat i v Barceloně. „I přes současné druhé místo je David absolutně v pohodě, což bylo vidět zejména v Nogaru,“ vrací se Honza k poslednímu závodu.
„V pátek chystáme schůzku ohledně taktiky na závodní víkend. Pohybujeme se v truckracingu hodně dlouho na to, abychom věděli, že během jediného závodního víkendu stáhneme šestadvacet bodů stěží. Na druhé straně je jasné, že pokud Antonio prohraje druhý závod v řadě, dostaneme ho pod patřičný tlak, který ne vždy zvládá.“
Prakticky stejný názor sdílí i technický ředitel týmu Mario Kress, kterého těší zejména výrazné Vršeckého zlepšení v měřených trénincích. Jak se totiž doposud ukazuje, právě jejich výsledky rozhodují při vyrovnanosti nejlepšího tria o pořadí. „Loni šel horší trénink zachránit v kvalifikaci. Letos je to o něčem jiném. Kdo vyhraje trénink, většinou vítězí v prvním pohárovém závodě a bere větší body. Svou pozornost jsme proto zaměřili tímto směrem. V Nogaru to vyšlo…“
Mario Kress věren tradici odmítá výsledky statistik, které hovoří jasnou řečí. V posledních dvou sezónách totiž vyhrály Buggyry tři ze čtyř pohárových závodů (2 Vršecký, 1 Bösiger). A protože loňskou deštivou sobotní loterii ovládl Vojtíšek, je Barcelona okruhem, který Albacetemu nesvědčí. „Totéž se tvrdilo vpřed dvěma týdny v souvislosti s Nogarem o Davidovi. A jak to nakonec dopadlo! Poháry za stará vítězství mě neberou.“
David věří, Markus nevzdává!
Díky předchozímu výsledku v Nogara, ve kterém David po osmi letech konečně zvítězil, je na tom úřadující mistr Evropy ve srovnání se svým předchůdcem na evropském trůnu podstatně lépe. A to nejen bodově. Přesto však svého týmového kolegu stále považuje za největšího konkurenta v boji o titul. „Antonio jede letos o třídu lépe, než tomu bylo loni. Kromě toho v Nogaru dokázal vytřískat z minima maximum. Pokud se ale Markus chytí, bude k nezastavení,“ tvrdí roudnický trucker, který v Barceloně obhajuje předchozí čtyři vítězství!
„Souhlasím s Mariem, že měřené tréninky letos určují podobu šampionátu. Na druhé straně Catalunya nabízí podstatně více variant k předjíždění, než Nogaro. Pochopitelně, že chci vyhrát a stáhnout co nejvíce Antonia. Už proto, že se mu na Nürburgringu, na kterém se jede další závod, v minulosti moc nedařilo.“ Navíc se v Nogaru do hry o titul přihlásil další hráč – Jochen Hahn. „Vzhledem k tomu, že mým cílem je obhajoba titulu, tak zlepšení formy Jochena spíše vítám. Pokud mu to jede, je schopen porážet Antonia. Navíc by bylo z taktických důvodů dobré, kdyby MAN neměl pouze jednoho silného lídra, na kterého by soustředil veškerou pozornost.“
Zatímco je David Vršecký ve velmi solidním psychickém rozpoložení, nachází se celkově třetí Markus Bösiger po sérii tří absencí na stupních vítězů v jednom sledu v nejkomplikovanější situaci od svého nástupu k Buggyře. Ztrátu motivace však jednoznačně odmítá. „Nepředváděl jsem žádné rétorické koncerty ani v dobách, kdy se mi dařilo nepochybně lépe, než tomu bylo letos,“ odmítá švýcarský mistr Evropy z roku 2007 „obvinění“ ohledně neochoty komunikovat ve větší míře s médii.
„Navíc jsem přesvědčený o tom, že někdy je vhodnější mlčet a věci nekomentovat. Třeba, když traťoví komisaři rozhodnou o tom, že někdo nebezpečně předjížděl, způsobil kolizi a dostal napomenutí, zatímco mě seberou body, jako tomu bylo v Nogaru.“
Boj o titul však Markus rozhodně nevzdává. „I přes jisté problémy s nastavením vozu v sobě letošní Buggyra skrývá velký potenciál. Doufám, že to prokážu již Barceloně.“
Vzhledem k tomu, že si stejně jako v loňské sezóně „kradou“ Vršecký s Bösigerem body, se opět spekuluje nad tím, že po polovině šampionátu určí týmové vedení lídra. Jan Kalivoda to však z pozice šéfa týmu tuto variantu jednoznačně odmítá. „Už mi to připomíná obehranou písničku. Hru na neexistující týmovou strategii jsme si už vyzkoušeli v roce 2007. Pokud bude chtít někdo vyvolat psychologickou válku, což považuji za hloupost, bude muset přijít s něčím originálním.“
Další logistická změna
Stěžejní osobností týmu zůstává v těchto týdnech šéf logistiky Petr Marek. Pohled na mapu totiž ukazuje, že se poslední tři závody (Nogaro, Albacete, Barcelona) uskutečnily v relativní blízkosti Madridu, tedy technologické základně Equipo Cepsa. Proto došlo i před Barcelonou ke změně původního plánu a návrat do Buggyra Technology Centra se tak opět nekonal.
V pondělí však vyrazil směr katalánská metropole kamión s náhradními díly. „Přesun na trase Nogaro-Roudnice-Barcelona by zabral spoustu času. A toho není nazbyt.
Proto jsme se nakonec rozhodli vypravit auto s díly, které dorazí na okruh ve středu večer. Celý čtvrtek bude ve znamení servisu a přípravy závodních speciálů,“ potvrdil Marek.
EP tahačů 2009 po posledním závodu - jezdci
Jezdec Značka Body
Antonio Albacete (Španělsko) MAN 203
David Vršecký (Česko) Buggyra 177
Markus Bösiger (Švýcarsko) Buggyra 165
Jochen Hahn (Německo) MAN 119
Egon Allgauer (Rakousko) MAN 92
Markus Altenstrasser (Rakousko) Renault 81
EP tahačů 2009 po posledním závodu – týmy
Značka Jezdci Body
Buggyra Bösiger – Vršecký 386
Renault Vojtíšek – Altenstrasser 244
MAN Szobi – Hahn 234
Power Sports Enterprises, s.r.o. European marketing branch Na Florenci 13/1400 110 00 Praha 1 www.buggyra.com
|