Šenkýř po těžké havárii dokázal s novým autem vyhrát ME na Babě tisková zpráva
Po těžké havárii ve Vallecamonice jsme za deset dní tvrdé práce postavili nové auto a vítězstvím na slovenské „Babě“ zůstali ve hře o evropský titul.
PEZINOK BABA (SK) : 24. – 25.7.2004
Vítězství v klasifikaci skupiny „A“ cestovních vozů znamenající posun na průběžné třetí místo tabulky seriálu Mistrovství Evropy 2004 vybojoval Matador Hectorra Team v osmém závodě seriálu Mistrovství Evropy 2004, který se uskutečnil na 5,5 km dlouhé trati „Baba“ nedaleko slovenského Pezinku.
Vítězství se zrodilo přesně čtrnáct dní po těžké havárii v italské Vallecamonice, po které byl Robert krátce hospitalizován v místní nemocnici a jeho mistrovské BMW M3 totálně poškozeno (foto v příloze). Robert však se svými mechaniky zvládl téměř nemožné. Během deseti dnů nonstop práce postavil Matador Hectorra Team z úplně holé karoserie nové závodní BMW M3 a vůz, dokončený v pátek pozdě večer, v neděli slavně zvítězil v závodě mistrovství Evropy. Po velké „ráně“ se obdivuhodně postavil na nohy i sám jezdec, který ze sebe v průběhu jednotlivých tréninkových jízd dostával nejistotu a se zcela novým vozem našel velmi rychle společnou řeč.
„Havárie ve Vallecamonice byla nejhorším okamžikem mé dosavadní jezdecké kariéry. Po vítězství v první závodní jízdě jsem i ve druhé jízdě podával velmi dobrý výkon, na osmém kilometru trati ale začalo pršet a jízda na hladkých pneumatikách začala být velmi riskantní. Po výjezdu z předposlední zatáčky se zařazeným pátým rychlostním stupněm ztratili pneumatiky bez vzorku v aquaplaninku kontakt s vozovkou a já se ve smyku bokem nekontrolovatelně blížil ke stráni, kterou lemovala kamenná zeď.
Náraz v rychlosti přes 160 km/h mířil přesně na roh této zdi, auto se neodrazilo, veškerá energie nárazu se absorbovala do něj. Ochranná klec na spolujezdcově straně se roztrhla a posunula jen kousek od mé sedačky, ta nárazem praskla, utrhl se motor s převodovkou atd.. Měl jsem štěstí, že náraz přišel ze strany na dveře spolujezdce.
Hned po havárii jsem chvíli v duchu přemýšlel i o nějakém bezpečnějším druhu sportu, ale opravdu jen chvíli. Během tří dnů jsem po desítkách telefonátů sehnal novou karoserii, za další dva dny již byla v naší dílně a po nalakování nám pak zbývalo necelých pět dní na vytvoření nového závodního vozu. Velký dík patří mému týmu, mým mechanikům. Pracovali opravdu nonstop, všichni jsme před sebou viděli jediný cíl, stihnout závody na pezinské Babě,“ hodnotí uplynulých čtrnáct dní Robert Šenkýř.
Páteční administrativní a technickou přejímku vozu stihl tým absolvovat jen deset minut jejím ukončením, trať závodu si Robert projel jen jednou, a to až těsně před startem do sobotního tréninku. „V sobotu jsem se spíše jen rozkoukával, v novém autě jsem si ze začátku připadal jako cizí člověk. V průběhu tréninkových jízd jsem však pomalu získával jistotu a i když můj výkon v nedělním závodě nebyl určitě ještě stoprocentní, na všechny ostatní soupeře stačil a my si můžeme po velice turbulentních čtrnácti dnech připsat moc důležité vítězství. Zůstali jsme ve hře o evropský titul, ze současného třetího místa v průběžném pořadí máme v systému dvou škrtaných výsledků stále ještě nejlepší výchozí pozici,“ dodává dále Šenkýř.
Situace na čele průběžného pořadí je nyní velmi vyrovnaná, do konce letošní sezóny zbývají ještě závody ve Francii, Švýcarsku a Chorvatsku, a na titul může teoreticky dosáhnout ještě každý z první šestice jezdců. „Naše příprava teď směřuje k závodům v Mon´t Dore a St.Ursanne. Ty již mohou rozhodnout o budoucím mistru Evropy. Po lehkém odpočinku a doladění nového vozu se do Francie přesuneme již příští středu,“ dodává na konec Robert Šenkýř.
V závodě na Babě startoval i Štefan Rosina jun. s druhým vozem BMW M3 Matador Hectora teamu.. Mladý Štefan si v českém okruhovém mistrovství s BMW M3 rozumí velmi dobře a nejinak tomu bylo i na pezinské Babě. V obou závodních jízdách svými časy šokoval všechny soupeře a ve svých šestnácti letech opanoval skupinu M+F speciálních upravených vozů. Nechal za sebou i takové vozy jako Porsche 911 GT, Audi A4 ST a další a za Vonkou s autem skupiny GT a Šenkýřem byl v absolutním pořadí třetím nejrychlejším cestovním vozem.
Náš tým se o nadcházejících dvou víkendech zúčastní závodu Mistrovství Evropy ve francouzském Le Mon´t Dore (7.-8.8.2004) a švýcarském St.Ursanne (14.-15.8.2004). Okruhový tým s jezdci Štefanem Rosinou juniorem a seniorem bude startovat 14.-15.8.2004 v dalším závodě mezinárodního mistrovství České republiky v Mostě.
Tisková zpráva Matador Hectorra Teamu
|