www.car.cz
 

Sobotní Kopnou 2009 po odstoupení Kresty s Fábií WRC ovládl Jaromír Tarabus
     5.7.2009 09:17 - tisková zpráva


Tarabus slaví na Kopné první velké vítězství

Posádka Jaromír Tarabus, Igor Norek na voze Fiat Grande Punto S2000 se stala překvapivým vítězem XVII. ročníku IMPROMAT Rallysprintu Kopná 2009. Populární
rallysprint v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty byl součástí AutoCont Mistrovství České republiky ve sprintrally a K4 Poháru České republiky v rally.
Na druhém místě skončila
polská dvojice Grzegorz Grzyb, Przemyslaw Mazur na voze Fiat Grande Punto S2000 se ztrátou 9,5 sekundy, třetí skončili Josef Peták, Alena Benešová (Peugeot 207 S2000) s
odstupem 9,9 sekundy.

Třetí díl českého šampionátu se obešel bez vážnějších havárií a sledovaly ho početné zástupy fanoušků automobilového sportu podél tratí rychlostních zkoušek. Do soutěže odstatoval rekordní počet 129 posádek, cílovou rampu spatřilo celkem 82 soutěžících.

Tarabusovi prvenství spadlo do klína po sedmé rychlostní zkoušce, kdy musel pro poruchu palivového čerpadla odstoupit do té doby suverénně jedoucí Roman Kresta s vozem Škoda Fabia WRC. Kresta vyhrál šest z úvodních sedmi rychlostních zkoušek a než ze soutěže vypadl, měl před Tarabusem náskok 40 sekund. "Nejeli jsme agresívně, spoléhali jsme na výkon auta. Z tohoto pohledu nás porucha a odstoupení z prvního místa hodně mrzí," uvedl třiatřicetiletý Roman Kresta. O prvenství bojoval až do samého závěru Polák Grzegorz Grzyb s fiatem. Doplatil na jezdeckou chybu v šesté rychlostní zkoušce, kdy dostal smyk a ztratil půl minuty.

O pořadí na druhém místě rozhodla až závěrečná rychlostní zkouška s názvem Kopná. Grzyb ji vyhrál s náskokem jedné sekundy před Petákem a v konečném účtování měl na druhém místě k dobru 0,4 sekundy. "Měli jsme sice problémy na prvních dvou rychlostních zkouškách, kdy jsme ztratili několik sekund, ale pak jsme se dostali do jezdecké pohody.

Jeli jsme na jistotu a vyšlo nám to. Z vítězství máme velkou radost," řekl Tarabus, jenž měl náskok necelých deset sekund. Zlínský pilot získal premiérové vítězství v absolutním pořadí ve své dosavadní kariéře. Po pěti letech se představil v rally Tomáš Enge, jenž absolvoval soutěž s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX s alternativním pohonem na stlačený zemní plyn.

Bývalý pilot formule 1 se potýkal s technickými problémy vozu a skončil až v šesté desítce.

Čtvrtým pokračováním rallysprintového seriálu bude za dva týdny 20. Horácká rallye v Třebíči (17. - 18. července).

Neoficiální pořadí XVII. IMPROMAT Rallysprint Kopná v absolutním pořadí:
1. Tarabus, Norek (Fiat Grande Punto S2000) 45:28,1 min
2. Grzyb, Mazur (PL, Fiat Grande Punto S2000) + 9,5 s
3. Peták, Benešová (Peugeot 207 S2000) + 9,9 s
4. Valoušek, Hrůza (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 25,4 s
5. R. Odložilík, P. Odložilík (Peugeot 207 S2000) + 40,6 s
6. Orsák, Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 53,0 s
7. Jelínek, Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:08,5 min
8. Trněný, Pritzl (Škoda Fabia WRC) + 1:27,5 min
9. Ducháček, Tichý (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:39.1 min
10.Tlusťák, Škaloud (Citroën C2 S1600) + 1:51,7 min
Vyhrané RZ: 6 – Kresta, 2 – Grzyb, 1 – Valoušek.

Ve Slušovicích dne 4. července 2009 Roman ORDELT


tiskový mluvčí
IMPROMAT Rallysprint Kopna

 více na: www.rallyesprintkopna.cz


 
 
Fotogalerie:   Rally Poland 2009, foto Pavel Douša

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose