Milan Kašpárek si z Čabaru odváží pohár a 12 evropských bodů 21.7.2009 23:55 - tisková zpráva
EHRT v Čabaru třetí
Evropský pohár FIA pokračoval šestým závodem v chorvatském Čabaru. Ani při této „bitvě“ o pohárové body nechyběl Ecce Homo Racing Team s Milanem Kašpárkem a Audi TT-R DTM.
Ecce Homo Racing Team se po dvou letech vrátil na chorvatskou půdu do vesničky Smrečje, kde startoval o druhém červencovém víkendu již šestý závod evropského FIA poháru – Čabar 2009. Místní pěti kilometrová technická trať se řadí mezi obtížnější. Její náročnost je totiž navíc podpořena zvlněným profilem vozovky, který klade vysoké nároky na nastavení podvozku.
Startovní listina závodu nabídla velice slabou účast nejsilnějších vozů skupiny E1, ve které startoval i Milan Kašpárek se svojí Audi TT-R DTM. Hlavními soupeři v boji o pohárové body byl již tradičně reprezentační kolega Dan Michl s Opel Michl, a dvojice domácích borců Boris Durlen - Ford Escort RS Cosworth, a Robert Bradarič - Vauxhall Vectra.
Milan Kašpárek odjížděl do Čabaru s přáním vylepšit své dosavadní postavení v tabulce FIA Cupu, kde mu díky vynechaným závodům v úvodu sezóny patřila průběžná šestá příčka. Chtěl napravit i svůj výkon z předešlého startu na Čabaru v sezóně 2007. Tehdy mu profil tratě příliš nevyhovoval a skončil s Fábií MK I. až na třetím místě.
Sobotní program patřil tradičně tréninkům. Ty odstartovaly za slunečného počasí, které včas vystřídalo páteční déšť. Pořadatelé umožnili tři tréninkové jízdy, ve kterých měli jezdci dostatek prostoru k poznání tratě a ke správnému nastavení podvozku. Milan Kašpárek se už v trénincích trápil s nedotáčivostí svého vozu a pociťoval, že technická a uskákaná trať není to pravé pro jeho jezdecký styl.
Tréninky nakonec zakončil na třetí pozici mezi jezdci FIA Cupu, když od vítěze tréninku Dana Michla jej dělily 2 sekundy. „Pro nedělní závod ještě doladíme podvozek a vyzkoušíme měkčí sadu pneumatik.
Tato trať mi neseděla už v minulých ročnících s Fábií a stejný pocit mám i v Audi. Stále nemůžu najít tu správnou jistotu za volantem, která se vytratila po mostecké nehodě. Uvidíme jak to půjde v nedělním závodě, ale momentálně bojuji za volantem spíše sám se sebou než se soupeři, “ líčil své myšlenky po tréninku pilot Audi.
Pro nedělní závod nebylo jiné cesty k dobrému výsledku než výrazně zrychlit oproti tréninku. Časomíra v cíli první závodní jízdy se zastavila na hodnotě 3:12.960, což znamenalo kýžené zrychlení oproti sobotě, ovšem tento výkon stačil pouze na průběžné druhé místo. Dan Michl totiž dle očekávání pořádně porychlil a ujal se vedení s deseti sekundovým náskokem.
Milan Kašpárek viděl situaci po první jízdě následovně: „Druhé místo za Danem jsem očekával, ale ne s takovým odstupem. Dan se na rozdíl ode mě na této trati cítí jako ryba ve vodě. Do druhé jízdy ještě uděláme nějaké změny na podvozku a zkusíme se alespoň přiblížit Danově času.“
Druhá jízda ovšem prozradila, že změna v nastavení nepřinesla zlepšení, ale právě naopak o 3 sekundy pomalejší čas a následný propad na třetí pozici v celkovém hodnocení FIA poháru za domácího Borise Durlena, který se na rozdíl od Milana Kašpárka dokázal zrychlit. „Byl to protrápený víkend, který byl korunován nepodařenou druhou závodní jízdou. Třetí místo, ale především odstup na Dana Michla považuji za neúspěch. Uvidím jak se nám povede na Pezinku, kde bych se už rád dostal do správného závodního tempa, které mi v dosavadním průběhu letošní sezóny stále chybí“, řekl zklamaný šternberský pilot.
Milan Kašpárek si tak z Chorvatska odváží opět pohár a 12 bodů za třetí místo, podobně jako z předchozího závodu FIA Cupu v Dobšiné. I přes neuspokojivý výsledek v Čabaru znamenal chorvatský závod pro Milana Kašpárka posun na průběžnou druhou příčku FIA Cupu za Dana Michla. Dalším podnikem, na kterém bude Ecce Homo Racing Team startovat v rámci FIA poháru, bude vsetínský Valašský Klobůk 1. – 2. srpna.
PR
|