Milan Kašpárek na bratislavské Babě celkem spokojen 22.7.2009 10:19 - tisková zpráva
Milan Kašpárek bojoval na Pezinské Babe o vítězství V polovině července zavítal seriál mistrovství Evropy na Slovensko poblíž Pezinku. Mimo závod započítávaný do ME se zde jelo i v rámci Mezinárodního mistrovství České republiky.
Ecce Homo Racing Team se letos poprvé zůčastnil obou vypsaných podniků, když je možné od letošní sezóny startovat v ME v rámci skupiny E2SH – tedy volně upravených cestovních vozů. Závodní program začal pro EHRT již ve čtvrtek, kdy se připravoval vůz pro závod u Jaroslava Krajčiho. Změny v nastavení podvozku měly přinést větší klid do jízdy Audi. obrazek clanku Milan Kašpárek si poprvé vyzkoušel nový setup v první tréninkové jízdě, která se kvůli průtrži mračen stala jedinou.
Čas tréninkové jízdy nebyl důležitý, šlo především o poznatky pilota o chování vozu. Spokojenost ve tváři Milana Kašpárka po dojezdu do depa naznačovala, že provedené změny byly správným směrem. Jelikož byl druhý trénink zrušen pro nepřízeň počasí analyzovaly se alespoň data z Audi a proběhla teoretická příprava u onboardu. obrazek clanku obrazek clanku Nedělní závod sledovalo podél trati tradičně velké množství diváků a nejen jim chtěl předvést Milan Kašpárek kvalitní výkon.
Na Pezinku se Milanovi pravidelně daří a na startu první závodní jízdy si nepřál nic jiného než bojovat zase o vítězství. Celý tým netrpělivě čekal v prostoru startu na Milanův čas. obrazek clanku Časomíra ukázala hodnotu 2:14,849, což znamenalo posun osobního maxima šternberského pilota na Babe o téměř 4 sekundy. Nicméně na výborného Dana Michla to nestačilo. Dan v první jízdě zajel o vteřinu rychleji a ustanovil tak nový traťový rekord pro volnou formuli skupiny E1.
Pro Ecce Homo Racing Team a Milana Kašpárka nebylo v tuto chvíli nic ztraceno. Těsný kontakt po první jízdě sliboval napínavý průběh druhého závodu. „Audi byla perfektně ovladatelná, cítím, že jsem opět začal závodit. Na trati jsem udělal pár nepatrných chybiček, které se pokusím ve druhé jízdě eliminovat.
Ztráta na Dana není nikterak propastná a za sebou mám dostatečný náskok, protože jsme zbytku startovního pole značně odjeli, takže můžu jet naprosto v klidu…“, hodnotil svůj výkon z prvního závodu Milan. obrazek clanku Nervozita rostla s blížícím se startem druhé závodní jízdy. Po odjetí obou jezdců od startu se netrpělivě čekalo na vyhlášení výsledných časů. Kvůli zmatkům s časomírou byl znám jako první čas Milana Kašpárka, který ve druhé jízdě zrychlil a opět posunul své osobní maximum na vynikající čas 2:13,809. Čekalo se na odpověď Dana Michla.
Nakonec byla oznámena i hodnota jeho času. Dan také zrychlil a vybojoval tak vítězství před Milanem. Napínavý souboj tak tentokrát skončil vítězně pro našeho reprezentačního kolegu, ale už za 14 dní budeme opět bojovat při odvetě na Valašském Klobůku při dalším podniku FIA poháru. obrazek ze zavodu Milan Kašpárek i Ecce Homo Racing Team byl i přes zisk druhého místa s výsledkem spokojen: „Od začátku sezóny jsem byl v jezdeckém útlumu a nedařilo se mi tak jak bych chtěl. Tady na Babe jsem jel s novým nastavením a auto mě perfektně poslouchalo.
Tentokrát to sice na Dana nestačilo, ale už to nebyl takový propastný rozdíl jako minulý týden v Chorvatsku. Pěkně jsme si zazávodili a i divákům se to muselo líbit, vždyť jsem donutil Dana dvakrát posunout traťový rekord. Stále mám ještě rezervy, které snad časem odstraním a Dana porazím…“.
http://www.ecceracing.eu
|