Změna ladiče motorů se Trněnému i Profiku vyplatila tisková zpráva
Tak dlouho řešil Karel Trněný potíže s motorem své octavie WRC, až se rozhodl k radikálnímu kroku a změnil úpravce. Výsledek této změny chtěl otestovat v Pačejově, který byl vhodný i svou nikterak velkou vzdáleností od sídla Profiko Rally Teamu. Na startu letošního čtvrtého sprintu jej doplnili i smolaři z minulé soutěže v Kopné, Jiří Volf a Viktor Szabo na stejných vozech připravených v dílnách Profiko Rally Teamu.
Mechanici Profiko Rally Teamu měli za sebou ohromný kus práce, když v krátké době museli pracovat nejen na běžné přípravě všech tří vozů, ale i napravovat škody způsobené haváriemi v Maďarsku a Kopné. Doplatil na to samotný šéf týmu Trněný, jehož auto nebylo včas připravené pro Bohemii a z Karla se tak stal po dlouhé době pozorný divák. I proto se na start v Pačejově docela těšil a hodně jej zajímalo, jak se projeví nový motor od jiného ladiče a zda se nebudou potíže s přehřívání opakovat. Neopakovaly se a to byla dobrá zpráva, ta horší byla, že krátce po startu první vložky se na pravém zadním kole Karlovy octavie projevil defekt pneumatiky.
„Vložka byla krátká, takže jsme se rozhodli jí dojet i na defektu, přesto jsme na Štěpána Vojtěcha ztratili pětadvacet vteřin, takže bylo po šancích na výsledek. O ten ostatně až tak moc nešlo, hlavně jsme chtěli auto vyzkoušet a ověřit si, že provedené změny jsou k lepšímu, protože nás čeká dost náročný program. Dvě auta budou startovat v Blovicích, třetí v Maďarsku a tam pojedu i já s dalším, tentokrát pronajatým vozem. Nechtěl jsem proto riskovat, že zase přivezu klukům do dílny nějakou práci na víc,“ řekl Karel a přestože jak sám tvrdil, nikam nespěchal, rychle se z osmnáctého místa po první vložce protlačil za záda svého kolegy Jiřího Volfa, na čtvrté místo.
Možná by snad i zkusil stáhnout jeho zhruba pětadvacetivteřinový náskok, ale ve chvíli, kdy na trať začalo pršet a na autě měl obuty slicky bylo rozhodnuto. „Nechci aby to znělo jako výmluva, ale skutečně mi o výsledek nešlo. Celkové umístění je stejně v trapu. Mám radost z toho, že Jirka Volf zajel dobrou soutěž a skončil třetí, což je rozhodně dobrý výsledek a také Viktor Szabo jel pěkně a nenechal se rozhodit rozbitým předním oknem poté co, se mu v uzavřeném parkovišti před startem zřejmě někdo díval pod kapotu a pak jí nedovřel, takže hned na začátku si užil svoje a vlastně po celou soutěž byly následky této nehody patrné. Přesto zajel ve druhém kole několik pěkných časů, ale ztráta se na vodě již dohnat nedala, takže skončil desátý. Ale dokončil a to je dobře pro nás i pro Viktora. Máme všechna tři auta v cíli, jsou odzkoušena, víme co změnit, takže před Blovicemi a Budapeští můžeme vše pořádně doladit,“ zhodnotil na závěr Karel i výkony svých kolegů.
Na opačném konci startovní listiny než trojice ve vozech Škoda Octavia WRC EVO III, byl další člen Profiko Rally Teamu Jiří Kulhan s VW Polo ve třídě N1. „První polovinu soutěže jsem si zkazil sám, když jsem nechal obout měkké pneu a auto na nich jelo vždy tam, kam jsem nechtěl. Když jsme v servisu přezuli na slicky, prasklo nám hned na šesté vložce táhlo řazení. Tato závada se na polu, nejen nám, doposud nevyskytla. Vzhledem k tomu, že další servis byl až před cílovou rampou, jeli jsme všech šest zbývajících vložek na varovky, protože rychlostní stupně jsem hledal spíše metodou pokus-omyl,“ vysvětlil své až deváté místo v cíli Jiří. Již příští týden v Blovicích by své umístění chtěl rozhodně vylepšit.
Jak již naznačil Karel Trněný, čeká celý Profiko Rally Team příští týden opět start na dvou frontách. Slovenský partner, společnost Slovnaft, projevil přání, aby Karel startoval na Rallye Budapešť a toto přání jistě pramení z toho, že majitelem Slovnaftu je maďarská společnost MOL, která se chce v hlavním městě patřičně prezentovat. Takovou výzvu Karel rád přijal a bude zajímavé sledovat jak obstojí ve srovnání s Tamásem Turim, který tradičně osedlá Škodu Octavia WRC EVO III a vůbec s celou maďarskou soutěžní špičkou.
Vzhledem k tomu, že s dalšími dvěma auty budou v Blovicích startovat ve stejném termínu Jiří Volf a Viktor Szabo, nepojede Karel s octavií, ale jedná o zapůjčení vhodného vozu. V tuto chvíli se rozhoduje o tom, zda to bude Ford Focus WRC, nebo Toyota Corolla WRC. Co by Karel chtěl radši? „Po pravdě řečeno nevím? Focus by mě lákal, ale ještě jsem v něm nikdy neseděl, zatímco s corollou již něco najeto mám a dal by se tedy očekávat i lepší výsledek. Uvidíme pro co se nakonec rozhodnu.“
Milan Hauer
Motorsport review
TISKOVÁ ZPRÁVA PROFIKO RALLY TEAMU
http://rally.profiko.cz/
|