BAJA SPAIN 2009 odstartovala s mnoha známými jmény. 25.7.2009 23:29 - tisková zpráva
BAJA SPAIN
tým OFFROADSPORT.CZ odjíždí na jeden z nejnáročnějších závodů letošní serie FIA BAJA.
V horkém Španělsku je očekávána rekordní účast přes 105 týmů! Ve startovní listině, která čítá na 80 automobilů jsou velká jména jako PETERHANZEL, ROMA, SCHLESSER, CAMPOS...
Miroslav Zapletal se svým navigátorem Tomášem Ouředníčkem bude tvrdě bojovat o cenné body neboť v tomto mezinárodním šampionátu pod hlavičkou FIA je průběžně na úžasné 2. příčce.
Týmový vůz MItsbishi L200 Strakar, nejúspěšnější Mitsubishi letošního Dakaru, je snad již opět v dobré kondici. V minulých dnech dokončili mechanici stáje výměnu motoru. Plánovanou výměnu brzdového systému zadní nápravy (na vodou chlazený) se však uskutečnit nepodařilo - Mitsubishi nestihlo nedodalo vše potřebné. Právě kvůli přehřívání brzd musel v minulém roce M. Zapletal předčasně z Baja Spain odstoupit.
Fandit našemu týmu můžete díky televizní stanici SPORT 5. Tento kvalitní ryze sportovní kanál bude každý den prestižního závodu přinášet obsáhlou reportáž.
BAJA SPAIN - prolog
Extrémní teploty nás přivítaly ve španělské Zaragoze. Administrativní i technické přejímky se konaly v obrovském areálu MOTORLAND, ve kterém najdou uspokojení úplně všichni fanoušci motorsportu a brzy dokonce i fanoušci F1.
Na španělskou Baja se sjela obrovská konkurence, startuje 80 vozů! Na přejímkách jsme se pozdravili se všemi známými, Stephane Peterhanzel se s námi srdečně pozdravil. Podotkl, že po sedmi letech u Mitsubishi pojede první závod s jinou značkou – BMW.
V 17. hod. vše začalo, prolog měřil jen 5,5 km, velmi rychlá trať, spousta prachu a zatáček.
Přesto, že jsme si trať měli možnost celou projít a zapsat, udělali jsme jednu drobnou chybičku, neubrzdili jsme před pravou 6, pár sekund, které nás pravděpodobně posunuly na 11. místo. Prolog závod nerozhoduje. Jen se nám zítra bude hodně prášit. Jsme celkem spokojeni a připravujeme se na první RZ (180 km!!)
BAJA SPAIN - den druhý
Nemilá startovní pozice (až 13. místo), kam nás posunuli prioritní jezdci znamenala start po 1 minutě.
A prášilo se opravdu extrémně. Hned po 20 km jsme dojeli vůz startující před námi.
Bohužel nás neskutečně dlouho nenechal předjet. A pak se stalo: při jízdě v prachu se viditelnost snížila jen na pár metrů, přehlédli jsme ostrou pravou zatáčku a vyjeli jsme z trati do pole přes hluboký příkop. Naštestí jsme to ustáli a dál jsme vůz kategorie T2 pronásledovali. (večer jsme podali oficiální protest, při použití sentinelu je posádka povinna nechat předjet rychlejší vůz)
Nabrali jsme velkou ztrátu a bylo z toho 10. místo.
Po krátkém servisu následuje 2. SS (130km)
Tentokrát máme před sebou volno a tak můžeme jet svižněji, i když Mirek stále jede „najistotu“
Pohodová jízda nám přináší 9. místo.
Celkově po dnešním dni a 310 km speciálek jsme na 8. místě. a na 3. místě v benzínech.
V neděli se rychlostní zkoušky opakují jen je start posunut na časnou ranní hodinu.
Držte nám prosím palce!
z rozpálené Zaragozy
|