21.7.2009 Proběhly první testy „World’s fastest MONKEY“ O víkendu 19.7. 2009 jsme poprvé testovali rychlostní Monkey na uzavřeném vojenském letišti v Náměšti nad Oslavou. K dispozici nám byly pojížděcí dráhy. Testování bylo původně naplánováno na sobotu, ale počasí nám vůbec nepřálo.
V neděli sice foukal silný vítr, ale alespoň z počátku v ose letiště, takže se Ivoš mohl prohánět po dráze.
Naší rychlostní hranicí, kterou chtěl Ivo při testech pokořit, bylo 150 km/h. To se bez jakýchkoli problémů podařilo.
Necelý kilometr dlouhá pojížděcí dráha letiště je však příliš krátká na to, aby Ivo mohl naplno využít potenciálu motocyklu a vyzkoušet maximální rychlost. Navíc problémy způsobují i příčné spáry betonové plochy dráhy. Rozjezdová dráha na Bonnevilleské pláni má cca 3,5 míle.
Změnit se musí posaz, tak že celé sedlo se posune cca o 7 cm dozadu, aby bylo možné lépe zalehnout. Trošku upravit se musí poloha plexi štítku.
Jinak motocykl má obdivuhodné jízdní vlastnosti, vůbec se nevlní a jako bonus má fantastický zvuk.
Než 24.8.2009 odletíme směr USA, projde motocykl ještě několika testy. Z celé akce jsme pořídili množství fotodokumentace za nádherné fotky, které si můžete prohlédnout v naší fotogalerii.
Parametry motocyklu: Motocykl „World’s fastest MONKEY“
Úprava a design: Ivo Kaštan – Marron racing s.r.o. Rám: replika Honda Monkey Z50A (upravil MTTuning) Přední vidlice a tlumič řízení: Takegawa Japan Motor: Honda Nice – upravená v Německu TJR motosport, použité komponenty Takegawa, obsah 175 ccm Karburátor: Mikuni VM28 flat Zapalování: PVL Germany Pneumatiky: Mitas 4/8“ prototyp Ráfky: Aluminium Daytona 2.5/8“ Brzdy: bubnové Honda Monkey Řetěz: DID 420 Převodníky: 1:1 (18:18) Chiaravalli Vzduchový filtr: KN Řidítka, stupačky, pedály: ARP CZ Rukojeti a rychlopal: Daytona Páčky: Domino Plexi: Piuig Sedlo: Moto Forza Potah sedla: DDTuning CZ Lak: HB Šeborov Lak rámu: komaxit – Čermák a synové Nádrž: Honda Monkey Speciální díly: Packa engineering
Dosavadní rychlostní rekord na motocyklu Monkey stanovil v roce 1974 Phil York, tehdy jel se svojí Monkey o obsahu 90 ccm za pomocí láhve s NITREM necelých 97 mil/h (155,2 km/h).
Foto zde:
Video zde
Vierka Kaštanová |