Za posádku továrního vozu Aston Martin se startovním číslem 007 rozjížděl závod Stefan Mücke a začal velmi dobře. V úvodních kolech se držel mezi prototypy týmu Oreca, které startovaly z první a třetí pozice a společně s nimi začal mírně ujíždět zbytku startovního pole. Zhruba po deseti minutách drobně chyboval Bruno Senna pilotující Orecu na třetím místě, takže na čele kroužili osamoceně vedoucí Francouz Lapierre s druhou Orecou a Mücke s Astonem.
V nájezdu do 14. kola se ovšem Stefan Mücke dotáhl těsně za vedoucí vůz a v nájezdu do první zatáčky se ujal vedení. Po čtyřiceti minutách závodu navíc soupeře přibrzdil technický problém a Oreca se startovním číslem 11 musela zamířit k mechanikům.
Na modro-oranžový vůz v barvách petrolejářské společnosti Gulf se ale okamžitě přilepil prototyp týmu Pescarolo. Po padesáti minutách přišla doba prvních zastávek v boxech. Nejprve k dotankování paliva zamířil francouzský vůz, o kolo později Aston Martin #007. Mechanici britského týmu odvedli výtečnou práci a Mücke se vrátil na trať znovu na vedoucí pozici.
Smolný okamžik ale přišel o několik minut později. Při předjíždění jednoho z vozů nižší kategorie vyletěl Stefan Mücke do kačírku, kde ztratil několik desítek drahocenných sekund a klesl na čtvrtou pozici. „Start se nám vydařil, sváděli jsme souboj s Orecou, kterou se nám nakonec podařilo předjet a dostat se na první místo. Pak nás čekala tvrdá bitva s Pescarolem o vedoucí pozici. A pak se to stalo, vlastně ani nevím co, protože jsem se jen lehce dotkl brzdy, tak jako pokaždé, ale najednou se něco stalo v zadní části vozu a já, aniž bych měl šanci reagovat, jsem šel do hodin. Naštěstí jsem se nedostal do kontaktu s žádným jiným vozem, a tak jsme mohli pokračovat. Nicméně je to škoda – jenže takové věci se stávají,“ uvedl ke smolném okamžiku Stefan Mücke.
Ve druhé části svého dvojitého stintu se ale nadále bil jako lev a vrátil „nula-nula-sedmičku“ na třetí pozici. Skvělou práci znovu v boxech při výměně pneumatik a doplnění paliva odvedli i mechanici, takže Jan Charouz, jenž Mückeho přibližně po hodině a tři čtvrtě za volantem vystřídal, dál bojoval o umístění na pódiu. Na soupeře na druhé pozici v tu chvíli ztrácel přibližně 15 sekund.
Týmu Aston Martin Racing vyšla skvěle třetí zastávka v boxech. Jan Charouz se u svých mechaniků zdržel podstatně kratší dobu než Tiago Monteiro s Orecou a na trať se vrátil na druhé pozici s přibližně osmnáctisekundovým náskokem před Portugalcem, navíc začal soupeři mírně ujíždět. V polovině závodu tedy kroužil Aston Martin #007 na druhém místě se ztrátou jednoho kola na vedoucí Pescarolo a 22 sekund před třetí Orecou #10.
Sotva se závod přehoupl do druhé poloviny, zamířilo vedoucí Pescarolo počtvrté k mechanikům, zatímco soupeři zůstali na trati. Aston Martin #007 se tak znovu vrátil do čela s náskokem 16 sekund před Orecou #10, Pescarolo #16 se propadlo na třetí místo s odstupem 36 vteřin. Po dalších dvaceti minutách ale zajel do boxů i modro-oranžový speciál. Jana Charouze vystřídal Tomáš Enge, který se na trať vrátil jako druhý s minutovou ztrátou na vedoucí Pescarolo, ale s více než třičtvrtěminutovým náskokem před Orecou.
"První stint byl z mého pohledu velmi dobrý. Ve druhém už ale začaly odcházet pneumatiky, což zapříčinilo vyšší přetáčivost vozu. Tak jako v Le Mans se Stefanovi zablokovala zadní kola a dostal se mimo trať. Mě se to také jednou stalo, ale naštěstí jsem to dokázal podchytit. Myslím si, že kdybychom neměli problémy s převodovkou, mohli jsme bojovat o první místo. Je to škoda, protože každý bod je důležitý. Okruh je dost fyzicky náročný, protože je dost členitý a není zde skoro žádná rovinka. Z tohoto důvodu jsme měli před závodem strach z předjíždění pomalých vozů. Nakonec proběhlo vše bez větších problému, což mě překvapilo,“ řekl Jan Charouz po svém double stintu.
Dvě hodiny před vypršením času určeného pro závod se vůz se startovním číslem 007 vrátil znovu do čela průběžného pořadí. Pescarolo #16 totiž zajelo do boxů k dotankování paliva, výměně pneumatik i střídání jezdců a na trať se poté vrátilo na druhém místě, 40 sekund za vedoucím Tomášem Engem. Po dalších dvaceti minutách se však pořadí měnilo znovu. Tentokrát do boxu zajel Tomáš Enge, aby doplnil palivo. Zastávka proběhla bez problémů, přesto klesl na druhé místo s odstupem necelých 17 vteřin na vedoucího Francouze Boulliona.
Tomáš Enge si roli leadera užil znovu třicet kol před koncem závodu, když Jean-Christophe Boullion zajel ke své poslední plánované zastávce v boxech. Po návratu na trať činil rozdíl mezi dvěma vedoucími vozy 20 sekund ve prospěch modro-oranžového Astonu. Naposledy se pořadí na pódiových příčkách měnilo 25 kol před cílem závodu, kdy k mechanikům zamířily naposledy jak Aston Martin #007, tak Oreca #10. Za volant Astonu podruhé usedl Stefan Mücke a na trať vyjel jako druhý, 1:29 min za vedoucím Pescarolem a 1:05 min před třetí Orecou. Ve stejném pořadí projela zmíněná trojice i pod šachovnicovou vlajkou.
„Dnes jsme si, myslím, zajezdili velmi pěkně. Druhé místo bylo pro nás velmi dobrým výsledkem po všech těch komplikacích s převodovkou. Zřejmě to byl elektronický problém. Chtěli jsme se především vyhnout kolizím, to se nám povedlo. Nyní nás čekají dva okruhy, které by nám měly sedět víc, boj o titul proto zůstává zcela otevřený,“ dodal v cíli závodu Tomáš Enge.
Antonín Charouz, manažer: „Myslím si, že až na drobné technické problémy to bylo super. Je to velmi dobrý výsledek, máme před sebou ještě dva závody. Dneska se mi líbil hlavně Honzův výkon.“
Le Mans Series 2009 pokračuje čtvrtým podnikem už za tři týdny (21. - 23. srpna) na německém okruhu Nürburgring.
Sledujte také:
007astonmartin.sblog.cz
Blog
007astonmartin.sblog.cz sleduje aktivity posádky továrního týmu Aston Martin Racing ve složení Tomáš Enge, Jan Charouz a Stefan Mücke, startující s vozem Aston Martin LMP1 #007 v Le Mans Series a závodě 24 hodin Le Mans.
twitter.com/astonmartin007
Microblog
twitter.com/astonmartin007 v angličtině sleduje aktivity posádky továrního týmu Aston Martin Racing ve složení Tomáš Enge, Jan Charouz a Stefan Mücke, startující s vozem Aston Martin LMP1 #007 v Le Mans Series a závodě 24 hodin Le Mans.
Oficiální startovní listinu naleznete
ZDE.
Livetiming naleznete
ZDE.
BPA