Milan Kašpárek na Valašském Klobůku i s dramatickou chvilkou 6.8.2009 14:56 - tisková zpráva
Na domácí půdě v Malé Bystřici u Vsetína se konal již sedmý podnik evropského poháru FIA 2009, který je vypsán pro závodní speciály skupiny E1 – volné formule vycházející z cestovních vozů. Ecce Homo Racing Team se pod hlavičkou českého národního týmu zúčastňuje kompletního kalendáře FIA poháru a nechyběl ani na Vsetínsku, kde se jel i dvoj závod českého mistrovství v závodech do vrchu. Jezdec EHRT, Milan Kašpárek, hájil na Valašském Klobůku vedoucí pozici v českém šampionátu (sk. E1) a průběžnou druhou příčku ve FIA poháru.
Sobota patřila v Malé Bystřici českému mistrovství. Pouze šesti bodový náskok před Danem Michlem v průběžné tabulce domácího šampionátu nutil Milana Kašpárka k maximálnímu nasazení při obou valašských závodech. Sobotní ranní tréninky sice ovládl Milan, ale již několikrát v této sezóně jsme se přesvědčili, že závodní jízdy jsou zcela o něčem jiném, než ty tréninkové. A potvrdilo se to i na Klobůku.
První závodní jízda vyšla nejlépe Danu Michlovi, když za ním zaostal jezdec Audi TT-R DTM o 5 desetin sekundy. Průběžná třetí příčka patřila Petru Líbalovi z týmu Šenkýř Motorsport. Druhá jízda se k radosti celého EHRT nejlépe vydařila Milanu Kašpárkovi, který nejrychlejším časem dne překlopil vítězné váhy na svoji stranu. Druhý skončil Dan Michl a třetí příčku si udržel Petr Líbal.
„Na trati jsem udělal v první jízdě několik drobných chyb, které se v té druhé podařilo odstranit. Díky tomu jsem dnes zvítězil a mám z toho velkou radost, protože jsem upevnil svoji vedoucí pozici v českém mistrovství. Nicméně zítra se jede i v rámci FIA poháru a Dan bude zítra určitě rychlejší, ale samozřejmě se popereme o vítězství i v nedělním závodě, vždyť proto závodíme,“ zhodnotil sobotní závod jezdec Ecce Homo Racing Teamu.
Nedělní tréninky potvrdily vyrovnanost vedoucí dvojice evropského poháru. Milan Kašpárek i Dan Michl se už v ranních trénincích přiblížili časům, které dosáhli v sobotním závodě. Bylo tedy patrné, že se v neděli pojede určitě rychleji a závod bude opravdu napínavý. Jako první byl v cíli prvního nedělního závodu Dan Michl, který atakoval traťový rekord Georga Plasi.
Znamenalo to Danovo zrychlení o 3 vteřiny oproti sobotním časům a čekalo se jak odpoví Milan Kašpárek. Výsledný Milanův čas 1:32,38 nepotěšil samotného jezdce ani tým. Závada na tlumiči levého předního kola neumožnila Milanovi řídit Audi s maximálním nasazením a s nedotáčivým vozem si dojel pro průběžné druhé místo před třetím Líbalem.
Do druhé jízdy tak nastupoval Milan Kašpárek s vědomím, že musí za každou cenu dojet s ohledem na průběžný stav obou šampionátů. Nefunkční tlumič neumožňoval boj o vítězství v závodě a v danou chvíli bylo vítězstvím dojetí do cíle. V průběhu druhé jízdy navíc nastala velmi dramatická chvíle, když došlo k úplné destrukci porouchaného tlumiče v rychlosti kolem 200 km/h. Tlumič nevydržel nápor závodní jízdy a Milan tak musel nejen zvládnout tuto nebezpečnou situaci, ale navíc dopravit vůz na třech kolech za cílovou fotobuňku.
Tento problém znamenal ve výsledku propad na třetí příčku absolutního pořadí FIA poháru. Na druhou příčku postoupil Petr Líbal a pohár za vítězství si odnesl Dan Michl.
Zhodnocení nedělního závodu z pohledu jezdce EHRT: „Do druhé jízdy jsem nastupoval s vědomím, že mám nefunkční tlumič přední nápravy. Za každou cenu jsem musel dojet do cíle. V rychlé pasáži v rychlosti okolo 200 km/h došlo k úplnému zničení tlumiče a přední kolo se propadlo do podběhu. Se zničenou pneumatikou a šoupající podlahou po vozovce jsem se nakonec dostal do cíle a za konečnou třetí příčku v závodě můžu být nakonec jen rád.“
Po Valašském Klobůku zůstává v čele českého mistrovství i nadále Milan Kašpárek před Danem Michlem. Opačně je tomu v evropském poháru FIA, kde vede Dan pře Milanem a na třetí příčce je Petr Líbal.
Dalším podnikem FIA poháru bude italské Gubbio 22. - 23. 8., kde na Ecce Homo Racing Team bude čekat velký souboj nejen s vedoucím Danem Michlem, ale i s kompletní italskou špičkou skupiny E1.
PR
http://www.ecceracing.eu/
|