www.car.cz
 

Nově sestavená posádka na BMW M3 GTR na druhém místě
     11.8.2009 17:08 - Vladimír Rožánek


Krásné letní počasí vládlo na autodromu v Mostě během závodního víkendu FIA zóny střední Evropy. Ti jezdci, kteří mají rádi vodu, si ji vychutnali na minulých závodech na začátku června, kde se domácí Dolák “vyklouzal” s BMW GTR na první místo v klasifikaci do 3500ccm3.

Konkurenční Porsche 997 s posádkou Mičánek-Jerman v Mostě mířilo hodně vysoko. Údajné nasazení druhého vozu se nakonec nekonalo a ze soupeřů do 3500ccm3 nestartoval jen Kačírek. Michal Dolák tentokráte startoval s pomalejším vozem stáje Šenkýř Motorsport – BMW M3 GTR.

Šanci na úspěch měl i přes to velkou díky rychlosti a vyrovnanosti jeho nového spolujezdce Alexe Barana.

První hodina jízdy určila pořadí ve třídě do 3500ccm3 následovně. Mičánek nasadil své tempo a pomalu se vzdaloval konkurenci, na druhé místo se po pár kolech probojoval Michal Dolák před svého týmového kolegu Petra Vencálka ze stáje Šenkýř Motorsport.

Závod ve třídě do 3500ccm3 hodně ovlivnily výjezdy Safety Caru, který sice nejezdil k vážným kolizím, ovšem jeho přítomnost na trati smazávala náskoky jednotlivých vozů. Michal Dolák přesto přivezl vůz na střídání v půli závodu na druhém místě s náskokem necelého kola na druhé BMW a se ztrátou okolo 30 sekund na první Mičánkovo Porsche. Bohužel při střídání Michala Doláka došlo ke zdržení při upínání střídajícího jezdce Alexe Barana.

Po vystřídání druhého BMW, za jehož volant usedl Robert Šenkýř, se pro doposud první BMW tato chyba objevila na časové tabuli jako ztráta 40 sekund a znamenala propad na třetí místo průběžného pořadí divize 4 do 3500ccm3.

Baran dokázal ještě stahovat náskok Šenkýře, ale po rozsvícení alarmu na displeji zvolil jízdu na jistotu. Přesto však společně se Šenkýřem dokázal předjet Jermana, který usedl na druhou polovinu závodu do Porsche ze stáje Mičánek Motorsport. Obě posádky Šenkýř Motorsport na BMW GTR tak mohly oslavovat, neboť obsadily v konečném hodnocení klasifikace do 3500ccm3 první a druhé místo.

Jak po závodě poznamenal mostecký jezdec Dolák, mohli jsme i zvítězit, ovšem zbytečně dlouhá zastávka v boxech zapříčila, že Alex nestačil vyjet před Safety Carem a poctivě vydobitý náskok byl pryč. Radost přesto mám jak z druhého místa, tak i z nového kolegy, který jel hodně rychle a hlavně bezchybně.

V celkové klasifikaci, která hodnotí i vozy DTM, či GT, obsadila posádka Michal Dolák-Alex Baran 10. místo, když za jejich zády skončilo i Ferrari 360, nebo Lamborghini Gallardo.

 

Výsledky FIA zóna střední Evropy v Mostě:

Mücke/Charouz/Janiš – Mercedes Benz DTM

Scarpaccio/Ghizzi/Cressoni – Ferrari 430GT2

Cvornjek/Peham – Porsche 997 GT3 Cup S

Pergl/Chrous/Želínský – Ferrari 430

Talkanitsa/Talkanitsa – Corvette C5-R LMGT

Stanco/Marcinkiewicz – Ferrari 430 GT3

Bilinski/Myszkowski – Porsche 997 GT3

Lukas/Kornacki – Porsche 997 GT3

Šenkýř/Vencálek – BMW M3 GTR – 1. do 3500ccm3

Dolák/Baran – BMW M3 GTR – 2. do 3500ccm3

 

Vláďa Rožánek, TZ CarDo Racing Most


 
 
Fotogalerie:   Letní Most 2009©V.Rožánek

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose