www.car.cz
 

Vítězné body získali Mateusz Lisowski a František Došek
     12.8.2009 16:24 - tisková zpráva


K prvním strkanicím došlo hned v úvodních dvou zatáčkách po startu prvního závodu. Nejprve Jan Dostál musel po bodyčeku krotit svůj vůz ve smyku. Následně Radek Bareš dostal hodiny, ve skrumáži kolem jeho auta schytal ránu Chorvat Tiki Ivoševič a oba jezdci museli ze závodu odstoupit. O pár stovek metrů dál se po dalším políčku přetočil František Došek a propadl se až na konec startovního pole.

 

Události v prvních zatáčkách nahráli v kvalifikaci nejrychlejšímu Mateuszi Lisowskemu, který využil nejvýhodnější postavení na startu, ujal se vedení a rychle se svým soupeřům vzdaloval. Do stíhací jízdy za ním se následně vydal Aleš Jirásek, který se předtím musel vypořádat s Jiřím Gottwaldem, ale už nedokázal eliminovat celou šestivteřinovou ztrátu na polského jezdce.

 

 "Reakci na startu jsem měl dobrou, jenže auto se nějak pomalu rozjíždělo. Pak jsem si řekl, že buď věnec, nebo kotrmelec a šel do toho úplně na doraz, ale Mateusze už nešlo dojet," uvedl Jirásek. "Začátek jsem přepálil, abych soupeřům ujel. To se povedlo, ovšem odnesly to pneumatiky, takže jsem musel v závěru zpomalit a být to ještě o dvě nebo tři kola delší, asi bych za sebou Aleše neudržel," komentoval po svém druhém vítězství v letošním ročníku poháru Lisowski.

 

Ve třetím ze sedmnácti kol se na třetí místo posunul Slovák Patrik Nemec a s přehledem potom svoji pozici udržel až do cíle. "Auto mám hlavně ze souboje v prvních zatáčkách otlučené ze všech stran, ale ustál jsem to a z třetího místa mám radost. Ke konci už jsem šetřil techniku," říkal Nemec.

 

Hodně dramatický průběh měl souboj o čtvrté místo, o které se přetahovali Jiří Gottwald, Jan Dostál, Jiří Jupa, Michael Vorba a Petr Fulín, jenž startoval až z předposledního místa, ale rychle postupoval vpřed. Fulín se jako jediný dokázal vyhnout všem strkanicím a postoupil až na čtvrtou příčku, kterou pak v závěru přenechal Dostálovi. "Bylo to pěkné závodění, krásný zážitek tlačit se dopředu ze zadních pozic.

 

Při jednorázovém startu jsem však nechtěl jezdci z našeho týmu brát body, proto jsem v posledním kole zvolnil," vypověděl Fulín, za nímž projel cílem na šestém místě Michael Vorba následovaný Jiřím Gottwaldem, Milanem Vaňkátem a Františkem Doškem. Bod za desátou pozici si připsal František Marhoul, jenž do pohárové Octavie usedl na poslední chvíli bez předchozího odzkoušení a po třech letech si musel na auto zvykat.

 

Smůla v podobě defektu levého zadního kola o lepší výsledek připravila Daniela Skalického. Jiřího Jupu ne zrovna šetrně z trati vytlačila Lucie Panáčková, ale ještě předtím jej několikrát postrčil Michael Vorba, který byl za sérii takových prohřešků následně potrestán posunutím na startu o pět míst v dalším závodě.

 

V úvodu druhého klání využil František Došek nejvýhodnějšího postavení na startovním roštu a ujal se vedení před Milanem Vaňkátem, Jiřím Gottwaldem a Petrem Fulínem. Z dalších míst se ovšem mocně dral dopředu Mateusz Lisowski, ve třetím kole se dotáhl na Doška a začal na něho útočit. V následném infarktovém souboji ovšem zkušenější Došek nedal celých čtrnáct kol Lisowskemu šanci na předjetí a první místo uhájil.

 

"Byla to paráda. Povedl se mi start a pak jsem čekal co Mateusz vymyslí. Zkoušel to, ale nedonutil mě k chybě," říkal spokojeně František Došek. "Moc Frantovi děkuji za nádherný závod. Jel zkušeně, čistě a velice dobře. Snad kdybych byl důraznější, dal by se předjet, ale nechtěl jsem riskovat a raději se v závěru spokojil s body za druhé místo," sdělil Lisowski.

 

Třetího místo bylo pro řadu jezdců zakleté. Nejprve jej neudržel Gottwald, poté z něho ve smyku v plné rychlosti vylétl Vaňkát a následně se s bronzem kvůli poruše motoru rozloučil Aleš Jirásek. Toho využil Patrik Nemec a zaznamenal tak bronzové double. Čtvrtým místem si vylepšil letošní bilanci Daniel Skalický a navzdory ukázkově vytočeným hodinám na závodní dráze se Tiki Ivoševič dostal před šestého Jiřího Gottwalda. Sedmá skončila Lucie Panáčková, kterou v úvodu trefil Jiří Jupa poté, co mu prasklo upevnění předního kola. Za osmým Milanem Vaňkátem dojel František Marhoul. Kvůli technickým problémům na body nedosáhli Jan Dostál, Petr Fulín a také Miloslav Kárný.

 

            Další podnik Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu se koná už za tři týdny 28. – 30. srpna opět na Autodromu Most při populárních závodech evropského poháru tahačů Czech Truck Prix.

 

TZ K.Lapáček


 
 
Fotogalerie:   Letní Most 2009©V.Rožánek

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose