Na startu Barumky nechybí ani Subaru Impreza WRX STI Štajfa a Černochů 21.8.2009 18:47 - tisková zpráva
ŠTAJFŮV ZLÍNSKÝ COMEBACK S HATCHBACKEM Spolujezdci obou vozů Subaru Czech Rally Teamu, Jiří a Bohumil Černochové, slaví vlastně svátek. Jsou totiž ze Zlína a tam se chystají o nadcházejícím víkendu slavit všichni příznivci rally.
Jede se Barum Czech Rally Zlín, což je letos největší soutěžní událost nejen v České republice, ale vlastně ve střední Evropě. Na jejím startu nebudou chybět ani dva vozy Subaru Impreza WRX STI bílomodročerných barev, posádky zlínských bratří Černochů doplní pražští piloti Vojtěch Štajf a Jiří Vacek.
Přesně před deseti lety startoval tehdy pětadvacetiletý Vojtěch Štajf na Barum rally poprvé. Závodil s hatchbackem Opel Astra a vybojoval v cíli náročné soutěže stříbrnou příčku ve třídě N/3, v absolutním pořadí dojel osmadvacátý. Na voze se skvělo startovní číslo 67 a ze zahraničních hvězd byli na startu pouze Kulig a Bertone. V ročníku 2009 se vousatý pilot opět posadí do hatchbacku, tentokrát už to ale bude vůz Subaru Impreza WRX STI bojující v té nejvyšší třídě.
Nebude to pro něj ale o nic jednodušší než kdysi – vždyť na startu bude letos hned několik mistrů světa a Evropy, ve stejné třídě s Imprezoupojede víc jak dvacet speciálů kategorie Super 2000, které jsou v současnosti cenově i výkonnostně zřetelně výš než klasické ´enkové´ Subaru. „Určitého technického handicapu jsme si samozřejmě vědomi a neděláme si iluze o našem umístění na těch úplně nejvyšších příčkách absolutního pořadí,“ usmívá se Štajf.
„Jsme ale moc rádi, že letos do národního šampionátu bodují z cizinců pouze přihlášení jezdci. Loni tomu bylo jinak a bylo to i hlavním důvodem naší neúčasti – teď ve chvíli, kdy máme oč bojovat, se do Zlína rádi vracíme. V takhle nabité konkurenci se už teď těšíme, až uvidíme výsledky z prvních měřených testů, jsme totiž sami moc zvědaví, kam se zařadíme. Až podle toho se rozhodneme o případné taktice do dalších bojů, neradi bychom zopakovali chybu z ročníku 2006, kdy jsme v rámci bitvy s Vláďou Barvíkem oba ztratili svými chybami celé závody hned v úvodu.
Tentokrát dobře víme, že i takhle dlouhá a těžká soutěž má cíl až na rampě a právě tam bychom ji také rádi ukončili. Jak jsem již říkal, o pořadí dopředu moc nespekulujeme, nicméně pokud moje premiéra s číslem 67 skončila 28.příčkou a letos máme na autě startovní číslo poloviční...
No zkrátka umístění nedaleko čtrnácté příčky bychom v nabité konkurenci určitě brali. S ohledem na start českých hvězd ze světového šampionátu a i díky přestupu některých našich tradičních domácích soupeřů mezi vozy S2000 by i pozice v první desítce bodujících do Mezinárodního mistrovství ČR byla pro nás úspěchem.
Udělali jsme pro naše dobré vystoupení maximum, uskutečnili jsme i předstartovní test na naší obvyklé testovací trati, opět jsme trochu zkvalitnili mapu diferenciálů naší Imprezy a také nastavení podvozku. Tak to snad vyjde. Barumku ale žádný test nenahradí, rychlostní zkoušky jsou hodně náročné a zejména semetínská zkouška důkladně prověří také to, zda už jsme od Šumavy opravdu naučili hatchback skákat.“
Na valašské tratě se po přestávce vrací i Jiří Vacek, který by rád zúročil předchozí zlínské starty a také potvrdil svou dobrou jarní formu. Naopak absentovat bude ve Zlíně patron týmu Petr Čtvrtníček. Důvod? Na kanoistickém soustředění Subaru Czech Rally Teamu si minulý týden zlomil palec u nohy a protože nikdo nepochybuje, že diváků se kolem tratí sejdou desítky tisíc a většina z nich vydrží stejně jako Petr čekat i na startovní číslo 34, riziko dalšího pochroumání bolístky by v hustém davu bylo až příliš velké.
"Patron" však bude na dálku napjatě sledovat výsledky (a nejen bílomodročerných vozů) a už teď se těší na svou další návštěvu u tratí rally.
Karel Špaček, media team pr
|