www.car.cz
 

Janišův závod DTM na Nürburgringu skončil předčasně
     tisková zpráva


(01.08.04)

Jarek Janiš musel odstoupit ze závodu DTM na Nürburgringu kvůli kolizi s Markusem Winkelhockem, která poškodila jeho vůz. Závod vyhrál Gary Paffett s AMG-Mercedesem třídy C.

Štěstěna Janišovi na Nürburgringu nepřála, smůly se totiž nezbavil ani v neděli. Tým Sonax Dark Dog AMG-Mercedes měl v zahřívacím tréninku na programu hodně práce, ale zlomený stabilizátor narušil program. Vzhledem ke komplikacím v předchozích dnech to znamenalo, že nastavení vozu bylo opět zkomplikováno. Janiš do závodu dobře odstartoval a před první zatáčkou si polepšil o několik míst. Skoro celé startovní pole zasáhla v úvodním kole série kolizí a Janiš byl bohužel jednou s obětí. Jeho vůz byl poškozen a ačkoliv dokázal ějakou dobu pokračovat, před polovinou závodu musel vzdát.
 
Z prvního místa startující Gary Paffett kontroloval závod od zhasnutí světel, ačkoliv Mattias Ekström se hodně snažil o snížení ztráty, nakonec se musel spokojit se druhým místem, třetí dojel Bernd Schneider. Ekström se nicméně dostal do čela šampionátu, protože předtím vedoucí Christijan Albers závod nedokončil.
 
Jarek Janiš: „Svým způsobem jsem rád, že je tento víkend u konce, protože to byla noční můra. V zahřívacím tréninku jsme chtěli vyladit nastavení vozu, ale zlomil se přední  stabilizátor. Před závodem jsme tak měli na kontrolu nastavení jen dvě kola před nájezdem na rošt. Měl jsem dobrý start, předjel jsem Mückeho a Winkelhocka, snažil jsem se ještě vybrzdit Bernda (Mäylander), ale nebylo tam místo. Zařadil jsem se za něj, ve druhé zatáčce mě zkusil předjet Winkelhock, byl na vnějšku a lehce jsme se dotkli, ale vše bylo v pořádku.
 
Při nájezdu do třetí zatáčky jsem najednou ucítil ránu a skoro jsem se otočil. Markus se mi potom omluvil, řekl, že o zatáčku dříve byl na špinavé straně tratě a pneumatiky se nestačily vyčistit. To byl důvod, proč nedobrzdil. Pokračoval jsem, mé levé dveře však byly poškozeny, snažili jsme je během zastávky v boxech opravit, což se nepodařilo. Vršek dveří byl ohnutý a do kokpitu proudil vzduch, který způsobil velké vibrace předního skla. Skoro nic jsem neviděl, vše bylo velmi rozmazané a neměl jsem jinou možnost než odstoupit. Na tento víkend bych chtěl co nejrychleji zapomenout a příští týden to snad bude mnohem lepší.“
 
Kompletní výsledky najdete v souboru na www.bpa.cz
 
BPA

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose