Na Hedvábnou stezku 09 vyráží také Czech Dakar Team a to s novou technikou 28.8.2009 09:29 - tisková zpráva
Ostrý test Czech Dakar Teamu Na nejvýznamnější podnik dálkové rallye Silk Way v mezidakarském období vyrazí v září 2009 do střední Asie napříč Ruskem, Kazachstánem a Turkmenistánem i dva vozy Czech Dakar Teamu. Jeho barvy bude hájit v kategorii osobních automobilů Jiří Janeček s Toyotou Landcruiser 120.
V kategorii kamionů Marek Spáčil s novou Tatrou 4x4 DAKAR. „Očekáváme, že to bude velmi náročný závod, možná v některých ohledech těžší, než jsme zažili na argentinském Dakaru. Určitě to bude skvělá prověrka připravenosti a možnost posledního doladění fungování týmu,“ vysvětlil Jiří Janeček, který s nadsázkou říká, že nejdůležitější bude pro všechny závod přežít.
I když trať závodu měří 4500 kilometrů je zaměřena hlavně na speciálky, které tvoří až 3700 kilometrů. Navíc je vedena těžkým terénem, který tvoří z 65% povrch se šotolinou, z 35% těžký písek a dunové pole. Proto si členové týmu nekladou přehnané nároky na umístění. Spíše tento závod berou jako důkladnou přípravu před blížícím se lednovým Dakarem. Marek Spáčil společně s Mílou Janáčkem a Radkem Smolkou jednou hlavně otestovat kvality a přednosti nové Tatry.
„Vývojově je kamion zase o stupínek výš. Určitě budeme mít lepší podvozek, což by se mělo projevit hlavně na tvrdším povrchu. Auto jedeme hlavně otestovat a doladit, abychom případné nedostatky stihli před blížícím se Dakarem odstranit. Speciál vyjede rovnou z dílny na přejezd na start a doladění podvozku provedeme na trase. „Myslím, že na Ruských cestách to půjde, neboť se podobají charakterem cestám na tankodromu.“ popisoval Marek Spáčil.
Spolujezdcem Janečka se pro Silk Way stane Dušan Kunovský. „Viktor Chytka je pracovně zaneprázdněn, proto jsme volili tuto alternativu. Samozřejmě, Dakar bychom měli jet ve starém složení,“ upřesnil Janeček. Dušan Kunovský absolvoval už přípravu s týmem v tuniské oáze Ksar Chillan na kraji saharské pouště, která simulovala podmínky soutěže na kamení a písku. Důvěru si pak získal v následném závodě Hungarian Baja, kde s Toyotou Landcruiser vybojoval třetí místo v kategorii T2.
Realizační tým se začne do dějiště závodu přesouvat už 28. srpna. Za nimi následně odletí i další členové a závodníci. „Určitě nás čeká zajímavý závod, protože trať je velmi rozmanitá. Hned úvodní část v Tatarstánu by měla být relativně rovinatá.
Střední kazašská část podle našich informací zase zvlněná se spoustou kamenitých pasáží. Nejtěžší odhadujeme závěrečné dvě etapy v dunách pouště Karakum, jež zaujímá 80% území Turkmenistánu. Právě duny budou hodně rozhodovat o tom, kdo dokončí a jak se umístí,“ dodal Janeček. „Bude to určitě další velká zkušenost v přípravě na Dakar,“ doplnil Marek Spáčil.
Letmý pohled na listinu odhaluje celkem 21 strojů. Hned osmičku kamionů nasazuje domácí Kamaz. Dva kamiony bude mít na startu Iveco (alias stavebnice de Rooy), dva Tatra, jeden Liaz, čtyři Mercedesy, tři MANy, jeden stroj nasadí DAF.
Czech Dakar Team Jilemnického 51| 772 00 Olomouc-Nedvězí mobil: +420 603 553 861 | tel.: +420 585 941 090 www.czechdakar.cz
Profil Czech Dakar Teamu pro Silk Way Kategorie automobily T2 – sériově vyráběné vozy: Toyota Langruiser 120 Jiří Janeček Pražský radní a poslanec za ODS. Do závodního vozu poprvé usedl nedávno při Central Europe Rally 2008, kdy musel závod nedobrovolně ukončit v páté etapě, když převrátil vůz na střechu. Své páté místo tak přenechal soupeřům. 2008 – Hungarian Baja – 1. místo kat. T2 diesel (Mistrovství ČR) 2008 – Pax rally – 3.místo v kat. T2 diesel Rallye Dakar 2009 – tým Offroad Centrum Praha 52. místo absolutně (spolujezdec Viktor Chytka, Toyota LC 120) 9. místo ve třídě T2 a 5. místo mezi nováčky Cross Country Rallye 2009 (Toyota LC 120): Prohun 500 (H) – 10. místo celkově, 3. místo v kategorii Diesel Italian Baja (I) - 21. místo celkově, 5 místo v kategorii T2 Rabakoz Kupa (H) - 10 místo celkově, 3. místo Diesel, 1.místo T2 Puglia – Lucania (I) - 8.místo T2 Raid Il Ciocco (I) – 9. místo celkově, 5. místo kat. T2 Hungarian Baja – 1. místo kat. T2 Kategorie kamióny T4 – TATRA 4x4 DAKAR
Marek Spáčil Stavitel vodohospodářských a pozemních staveb, stavitel závodních speciálů. Své řidičské schopnosti zdokonaloval na offroadových maratonech již od roku 1999. Později absolvoval Dakar v roli řidiče a mechanika, navigátora a novináře, aby následně usedl za volant ostrého kamiónu. Po zrušeném třicátém ročníku Dakaru zajel skvělé čtvrté místo na Central Europe Rally 2008. V novém prostředí Dakaru Argentina Chile se držel s posádkou Zdeněk Kubeša a Jaroslav Lamač na čtvrtém až sedmém místě celkově, aby třetí etapu od konce museli odstoupit pro technické problémy vozu.
Celou českou širokou veřejnost budou o průběhu závodu informovat reportéři a novináři z českých medií za rádio IMPULS Vlasta Korec a Standa Berkovec, za ČT reportéři Viktor Tamayo a Pavel Křížek. Pevně doufáme, že nám SILK WAY RALLY přinese spoustu neopakovatelných zážitků, na které budeme jako tým vzpomínat v dobrém, upozorní nás na nedostatky a chyby, které budeme maximálně eliminovat do dalších soutěží a především na lednový DAKAR.
Czech Dakar team dal do přípravy Silk Way Rally mnoho sil a energie a ačkoliv nejsme schopni říct, jak celý závod dopadne, našim přáním je projet závod s pocitem satisfakce a potěšení.
Složení Czech Dakar team
Jiří Janeček Marek Spáčil Toyota T2 Janeček Jiří Kunovský Dušan Tatra truck Spáčil Marek Smolka Radomír Janáček Miloslav
Doprovodná Tatra Podhorný Luděk Grygar Kamil Kaplánek Radim Zbořil Jiří Latiňák Libor
Doprovodná Tatra Kašák Róbert Baumgartner Emil Němec Zdenek Voda Zdeněk Otípka Tomáš
Doprovodný MAN Oswald Martin Vacovský Lukáš Korbel Petr
1 presscar / HUMMER Mikulenčák Martin Žák Jiří Berkovec Stanislav Šolc Radek
2 presscar / TOYOTA Chytka Viktor Korec Vlastimil Tamayo Viktor Křížek Pavel
Czech Dakar Team www.czechdakar.cz PR
|