www.car.cz
 

David Vršecký v Zolderu ZLATÝ v sobotním závodě s hendikepem
     12.9.2009 23:39 - tisková zpráva


Evropský pohár tahačů – Zolder 2009

Sobota
Do měřeného tréninku nastoupil David z pozice jezdce, který jako jediný dokázal ve druhém volném tréninku prolomit spolu s Albacetem hranici dvou minut na jedno kolo. Po měřené dvacetiminutovce by se ovšem podobnému výsledku smál!

Měřený trénink přinesl zadostiučinění všem stoupencům adrenalinové zábavy. Nejdříve šel do čela Jochen Hahn, z nejrychlejšího času se ale těšil pouze kolo. Na prvním místo se propracoval Vršecký, kterého mohla těšit skutečnost, že Albacete byl v té chvíli až na třetím místě. Španěl pochopitelně nerezignoval, v polovině tréninku zamířil do depa. Na začátku poslední čtvrtiny pak zajel nejrychlejší čas.

„S touto variantou jsme počítali, měl jsem „sílu“ a hlavně prostor na ještě jedno rychlé kolo. Když mi řekli do vysílačky čas, byl jsem si jist tím, že se přede mě Antonio nedostane,“ řekl David po dojezdu. Jeho odhad se i přes mocný atak Albaceteho v závěru ukázal být správným. „Musím poděkovat mechanikům a inženýrům. Výměna diferenciálu se ukázala být správnou volbou. Z vítězství mám radost, jsme ale teprve na začátku.“

Markus Bösiger předvedl standardní výkon, zajel čtvrtý čas a vybojoval si tak vedle Jochena Hahna místo ve druhé startovní řadě.

Cup Race 1
Hned po startu pohárového závodu navázal David na výborný výkon z měřeného tréninku a bez většího obtíží šel do čela následován Albacetem. Oba jezdci bez problémů ujížděli zbytku startovního pole, nakonec třetí Hahn ztratil takřka deset sekund
.

Velké věci se začaly dít v samotném závěru závodu. Vedoucí Vršecký se v předposledním kole rozhodl předjet o kolo zpět jedoucího jezdce. Reakce neznámého Nizozemce však byla zcela neadekvátní, David musel razantně na brzdy. Toho pochopitelně využil Albacete a nikoliv svým přičiněním dostal do čela.

„Byl jsem v té chvíli bílý vzteky. Nemám nic proti tomu, když se chce někdo svézt. Jezdec podobných kvalit by ale neschopností neměl ovlivňovat boj o titul,“ řekl Vršecký po dojezdu. Zbylá dvě kola se snažil marně dostat před Albaceteho. Po jednou ze soubojů došlo k menšímu kontaktu mezi vozy.

V cíli pak David putoval na věž. „Dostal jsem slovní napomenutí. Potkaly mě i horší věci. Teď se hlavně musím dát dohromady před závodem s hendikepem.“

Rovněž ke druhému jezdci Buggyry se tentokrát štěstěna odklonila zády. V polovině závodu začaly Bösigerovy problémy s levou zadní pneumatikou, švýcarský jezdec se postupně propadal startovním polem. Nakonec odstoupil dvě kola před cílem a byl klasifikován za osmnáctý. „Potřeboval jsem dojet kvůli Poháru konstruktérů. Nakonec to vyšlo. Nic více jsem v dané chvíli nemohl dělat,“ řekl Markus v cíli.

Cup Race 2
Do závodu s hendikepem vyrazil Vršecký s předsevzetím smazat co nejvíce z Albaceteho náskoku, který narostl na hrozivých 20 bodů. „Rozdíly mezi jezdci jsou pouze jednobodové, bude to hodně těžké, ale každý bod se může hodit,“ řekl Vršecký před startem, který mu ovšem vyšel na výtečnou. Totéž nemohl naštěstí konstatovat Albacete. Španěl se po startu dostal do kolize s Allgauerem a propadl se na dvanácté místo.

„Když mi to Vojta nahlásil do vysílačky, jak to vypadá za mnou, říkal jsem si, že mám šanci vrátit se výrazněji do hry o titul. Tak jsem za to vzal,“popisoval David. V pátém kole byl druhý, v osmém se dostal před vedoucího Altenstrassera. „Věděl jsem, že vyhraji, jenom jsem čekal na výsledky Albaceteho. Dojel sedmý, takže jsem nakonec bod získal. Ztráta z prvního závodu mě ale bude hodně dlouho mrzet. Po dnešku to mohlo být o pouhé čtyři body. Ale takový je náš sport. Snad bude zítra lépe.“

Markus Bösiger dojel šestý a svým způsobem tak alespoň částečně splnil původní předsevzetí porazit Albaceteho. „Antonio má štěstí, ale nic netrvá věčně,“ řekl Markus lakonicky.

Výsledky
Měřený trénink Cup Race 1 Cup Race 2 Body
David Vršecký 1 2 1 25
Markus Bösiger 4 18 6 5

Stav EP tahačů po sobotě
1. Albacete (Španělsko/MAN) 368, 2. Vršecký (Česko/Buggyra) 354, 3. Bösiger (Švýcarsko/Buggyra) 264

Pohár konstruktérů
1. Buggyra (Bösiger-Vršecký) 703, 2. MAN/Hahn (Hahn/Szóbi) 455, 3. Renault (Altenstrasser/Vojtíšek) 368, 4. MAN/Bernau (Levett/Lacheze) 150





Buggyra


 
 
Fotogalerie:   Czech Truck Prix Most 2009 foto Luboš Novosád

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose