Podzimní cena Brna - Oba Mercedesy Sauto.cz Racing Teamu na stupních vítězů 20.9.2009 19:50 - Administrátor
Počasí v sobotu závodníkům v Brně přálo. Jak dopolední kvalifikace, tak odpolední závod se jel za příjemného počasí a na trati panovaly takřka ideální podmínky. Sauto.cz Racing Team zcela ovládl dopolední kvalifikaci. Stefan Mücke s vozem Mercedes-Benz C-Klasse AMG DTM se startovním číslem 1 dosáhl času 1:48,601 min a zajistil tak sobě a Tomáši Engemu start z pole position. Druhý čas patřil dopoledne druhému černo-červenému Mercedesu se startovním číslem 11 (+ 0,235 s), za jehož volantem se během závodu střídali Václav Nimč, Stefan Mücke a Harold Primat.
Předposlední vytrvalostní závod letošní sezony MMČR v závodech automobilů na okruzích odstartoval krátce po čtrnácté hodině. Za Sauto.cz Racing Team tříhodinovku rozjížděli Stefan Mücke (st. č. 1) a Harold Primat (st. č. 11). Podle očekávání se od prvních metrů rozhořela velká bitva obou Mercedesů s konkurenčním Audi. Startovní manévr zvládl nejlépe Stefan Mücke, za něhož se zařadilo Audi švédsko-německé dvojice Björk/La Rosa, třetí kroužil Harald Primat. Stejné pořadí vydrželo i po prvních výměnách jezdců a v polovině závodu vedl Mercedes posádky Charouz, Enge, Mücke, Primat s náskokem jednoho okruhu před Audi týmu BRT, druhému Mercedesu v barvách Sauto.cz Racing Teamu patřila třetí pozice s odstupem dalšího okruhu.
Průběh závodu ovlivnil jeden z pilotů, který s poškozeným motorem, z něhož unikal olej, absolvoval ještě půl kola. Tím došlo ke značnému znečištění trati a na dráhu musel vyjet safety car. I po jeho opětovném zajetí ale dokázal Tomáš Enge udržet vedoucí pozici a jako první projel i pod šachovnicovou vlajkou. Posádka Primat/Nimč/Mücke byla klasifikována jako třetí.
Stefan Mücke: „Můj první stint s vozem se startovním číslem jedna byl poměrně dobrý. Dobře jsem začal a auto jsem Tomášovi předával s náskokem jednoho kola. Auto fungovalo a dařilo se mi zajíždět velmi dobré časy. Závod jsem dojížděl s vozem se startovním číslem jedenáct. Bohužel tento vůz ztratil téměř jedno kolo kvůli výjezdu safety caru, takže na konci závodu už nebyl prostor pro útok na druhou pozici. Navíc v závěru trošku klesl výkon motoru, ale celkově to bylo velice dobré.“
Tomáš Enge: „Pro nás to byl poměrně bezproblémový závod. Jediné, co nás potrápilo, ale s tím se museli poprat i soupeři, byl olej na trati z vozu jednoho ze soupeřů. Protože byla znečištěná ideální stopa, musel vyjet safety car. Maršálové museli olej zasypat, jenže díky tomu byly pak hodně špinavé pneumatiky a nebylo snadné udržet auto na trati. Ale vše dopadlo dobře. Dojeli jsme první a třetí, což je z pohledu týmu velmi dobré. Těšíme se na Epilog.“
Harold Primat: „Je to zajímavý zážitek. Jen kvůli mé výšce ve voze nesedím příliš pohodlně, takže po nějakém čase stráveném za volantem trochu trpím. Jel jsem celkem osmdesát minut a Audi mi na začátku trochu ujíždělo. Rozestup se postupně stabilizoval přibližně na šestnácti sekundách, ale pak se v provozu znovu trochu zvětšil. Celkově jsem ale byl docela spokojený. Závod mi připomínal Le Mans Series, jen vozy slabších tříd jsou zde o něco pomalejší než pomalé vozy v LMS. Mercedes-Benz C-Klasse AMG DTM je velice rychlý, má skvělé brzdy. Někteří soupeři jsou také rychlí, ale nemají tak dobré brzdy. Proto musíte být agresivní při brzdění, i když si samozřejmě musíte dávat pozor, abyste se nedostali do kontaktu. Samozřejmě bych potřeboval víc času, abych si na vůz kategorie DTM zvykl, ale byla to opravdu dobrá zkušenost.“
Václav Nimč: „Mohu říct jediné: perfektní závod. Neměli jsme sebemenší problém, auta fungovala perfektně, pánové v týmu si dali při jejich přípravě skutečně záležet. Byla radost se s tím svézt. Dnes to bylo opravdu bezvadné.“
Antonín Charouz: „My jsme dnes hlavně bojovali o body do hodnocení Poháru týmů. Audi dnes vydělalo na pit stopech, proto jsme museli změnit strategii i my a s vítězným vozem tak jeli jen Stefan a Tomáš. Ale vyšlo to, získali jsme důležité body, takže jsme spokojeni.“
Mezinárodní mistrovství České republiky v závodech automobilů na okruzích pokračuje zítra sprintem Divize 4. Sauto.cz Racing Team nasadí do sprintu nad 2000 ccm dvojici vozů Mercedes-Benz C-Klasse AMG DTM, za jejichž volanty usednou Antonín Charouz a Václav Nimč.
tisková zpráva BPA
|