Dramatickou podívanou nabídla už dopolední kvalifikace, která probíhala takřka v ideálních podmínkách za slunečného počasí a při teplotě pohybující se těsně pod 20°C. Napínavou bitvu o pole position svedli závodničtí matadoři ve službách Sauto.cz Racing Teamu. Časem 1:54,066 min se v čele průběžného hodnocení nejprve usadil Václav Nimč, třináct minut před koncem ale kontroval Antonín Charouz. Čtyřicetinásobný šampión svého stájového kolegu překonal o téměř 0,8 sekundy (1:53,294 min) a poskočil na první pozici. Nimč se ještě pokusil zvrátit vývoj na svou stranu, svůj čas vylepšil (1:53,946 min), ale ani to na Charouze nestačilo.
Antonín Charouz tak se svým vozem Mercedes-Benz C-Klasse AMG DTM vyrážel do sprintu, který měl být podle jezdcova prohlášení posledním v jeho závodnické kariéře, z prvního místa následovaný týmovým kolegou Václavem Nimčem. Konkurenčním vozům Audi A4 DTM patřila druhá řada startovního roštu, když jejich jezdci v kvalifikaci zaostali za vítězným Charouzem o více než jednu sekundu.
Také odpoledne se závodilo za ideálního počasí charakteristického pro babí léto. Teplota vzduchu se pohybovala okolo 22°C, povrch trati rozehřály sluneční paprsky a předchozí závody lehce nad čtyřicítku. Start vyšel skvěle Václavu Nimčovi, jenž se po startu z druhého místa ujal okamžitě vedení a v dalším průběhu svůj náskok neustále nepatrně zvyšoval. V posledním kole ale zvolnil a pod šachovnicovou vlajkou projel těsně za vítězným Antonínem Charouzem.
Václav Nimč: „Já jsem si to dneska nesmírně užil. Počasí bylo nádherné, auto bylo naprosto skvělé, trať v horku hezky klouzala... Vážně jsem si to moc užíval a hlídal jsem si pozici. V závěru jsem ale maličko blbnul, navíc se začal trošku přehřívat motor. Proto jsem ho mohl v posledním kole držet maximálně kolem pěti tisíc otáček a tím pádem jsem dojel na druhém místě.“
Antonín Charouz: „Já jsem chtěl dnes hlavně dojet, takže jsme i v týmu byli domluvení, že pojedu trochu opatrněji, pokud bude Venca přede mnou. Kdybychom spolu závodili, mohlo by to dopadnout špatně, protože v horku to dnes v Brně dost klouzalo. Soupeři jeli tak, jak jeli. Kdyby jeli o něco rychleji, mohli nám vše zkomplikovat.“
Poté, co si Antonín Charouz už při předchozím podniku v Mostě zajistil zisk titul šampióna v celkovém hodnocení Mezinárodního mistrovství České republiky Divize 4, vítězstvím v Brně definitivně ztvrdil také svou mistrovskou korunovaci v Mistrovství ČR Divize 4 sprint nad 3500 ccm. Sauto.cz Racing Team se v šesti sprintech Divize 4, které se letos odjely, radoval celkem pětkrát z vítězství.
Výsledky Podzimní ceny Brna 2009 - Sprint nad 2000 ccm (10 kol):
1. |
Antonín Charouz (CZE) |
Mercedes-Benz C-Klasse DTM |
19:34,025 min |
2. |
Václav Nimč (CZE) |
Mercedes-Benz C-Klasse DTM |
+ 0,463 s |
3. |
Jan Daniš (SVK) |
Audi A4 DTM |
+ 2,629 s |
4. |
Eduard Kamm (SUI) |
Audi A4 DTM |
+ 5,088 s |
5. |
Alex Talkanitsa (AUT) |
Corvette C5R |
+ 59,440 s |
6. |
Miro Konopka (SVK) |
Saleen S7 |
+ 1:08,144 min |
Konečné pořadí MČR v závodech automobilů na okruzích - sprint třída D4 nad 3500 (neoficiálně):
1. |
Antonín Charouz |
50 bodů |
2. |
Milan Urban |
21 |
3. |
Václav Nimč |
17,5 |
4. |
Milan Maděryč |
7,5 |
|
Antonín Herbeck |
7,5 |
6. |
Jaromír Jirgala |
6 |