Tomáš Kostka v barcelonské kvalifikaci devatenáctý, nové gumy nejely 20.9.2009 20:22 - tisková zpráva
Podle jezdcových slov je na vině příčin hned několik. Jednou z nich je právě obutí, na které si stěžovalo víc jezdců. Ve stejné dodávce se totiž ocitly podle všeho pneumatiky z odlišné směsi a všimli si toho i v dalších týmech.
"Dopoledne jsem jel ještě na starých gumách z Brands Hatch a byl jsem o půl sekundy rychlejší, než kluci. Po přezutí se auto začalo chovat skoro nevyzpytatelně a hrozně klouzalo. Absolutně se nedostavil očekávaný grip a to samé trápilo i Christiana Bakkeruda. Johannes Seidlitz si gumy naopak pochvaloval. Přitom jsme měli mít obutí z jedné várky a tedy všichni stejné," vysvětlil Tomáš.
Kromě loterie s gumami nastala další potíž u obou jeho kolegů a to v řízení. "Kluky to postihlo už dřív a patřičné komponenty na přední nápravě už měli vyměněné. Na mém autě se vibrace od předních kol začaly projevovat právě až při kvalifikaci, takže mě zpomalilo i tohle.
No a jakási nejasnost se projevuje i na výkonu motoru, což je poznat při porovnání dat z jednotlivých aut. To všechno teď inženýři s mechaniky řeší a do závodu už by mělo být auto v pořádku. Víc bude jasné v dopoledním warm - upu," dodal pilot.
Nedělní hlavní závod je vypsán na rovných 59 kol krátké verze okruhu Catalunya, což znamená úctyhodnou porci 175,643 kilometrů. Startovní procedura bude zahájena ve 13 hodin a 30 minut. Ostrý start přijde na řadu jako obvykle těsně po čtrnácté hodině.
Tisková informace BRT
|