www.car.cz
 

Sedmý díl okruhového ME s 35 startujícími
     Pavel Jelínek


Poněkud netradičním by se dal nazvat sedmý díl letošního desetidílného seriálu Mistrovství Evropy cestovních vozů. Neobvyklý byl již den konání závodu - jelo se už v sobotu, protože trať v belgickém Spa byla v neděli vyhrazena vozidlům šampionátu FIA GT jedoucím svůj čtyřiadvacetihodinový závod. Další zvláštností bylo spojení startovního pole s vozidly startujícími v německém mistrovství cestovních vozů DTC, počet startujících se tak zvedl na 35.

Konečně nejvýznamější novinka, kterou organizátoři představili během měsíční přestávky před belgickým závodem, se týká plánů na příští sezónu. Od příštího roku se totiž seriál stává Mistrovstvím světa cestovních vozů (World Touring Car Championship, WTCC), předběžný kalendář čítá stejně jako letos 10 podniků po dvou jízdách a týmy by měly mimo evropských tratí navštívit například Buenos Aires či Istanbul. Finále mistrovství by se mělo odehrát 20.listopadu při slavném závodě v ulicích Macau. Potěšitelné je, že se v kalendáři pro příští rok objevil i závod v Brně, plánován je na 22.května.

Vraťme se však nyní do Belgického Spa. Nejlepší pozici na startu si tam vyjel Jörg Müller, když hned na začátku kvalifikace zajel čas, který už nebyl v celém dalším průběhu překonán. Dlouho to vypadalo, že vedle něj z druhé pozice odstartuje týmový kolega Dirk Müller, ten však byl nakonec předstižen Jordim Geném na Seatu, a Dirk se musel spokojit se třetí pozicí. Čtvrté a páté místo na startu si vydobili další jezdci s BMW, a to vedoucí muž průběžného pořadí Andy Priaulx a Antonio García. Až šestá se kvalifikovala první Alfa Romeo s Gabrielem Tarquinim za volantem, sedmý skončil Seat Rickarda Rydella a osmá posila tovární Alfy Romeo, Angličan James Thopmson. Prvních deset pilotů se dokázalo vtěstnat do 1 sekundy. Nejlepší z německého mistrovství, Thomas Winkelhock, dokázal zajet 18.čas. Augusto Fafus, jeden z favoritů závodu, v úvodu kvalifikace havaroval, a dosažený čas mu stačil pouze na 32. místo.

Hned na startu první jízdy došlo ke kolizi, po které již v závodě nepokračovali Zanardi, Giovanardi a Rydell, Kurt Mollekens byl za zavinění této havárie potrestán průjezdem boxy. Čelo závodu po krátkém souboji Jörg Müller přepustil Dirkovi, a tito dva jezdci si své pozice udrželi až do cíle. Třetí a čtvrtou pozici ze startu obhájili Gené a Priaulx, čest Alfy Romeo zachraňoval pátým místem Gabriele Tarquini, šestý dojel García, sedmý Diefenbacher a osmý smolař z kvalifikace Farfus.

Na startu druhé jízdy chyběl Diefenbacher, kterého zradil motor jeho vozu, takže v první řadě stál osamocen Farfus. Ten ve snaze udržet po startu za svými zády Garcíu kličkoval tak divoce, až si vysloužil napomenutí traťových komisařů. Největší postup polem se povedl J.Müllerovi, který cílem prvního kola projížděl jako druhý. Snažil se pak několikrát o předjetí Farfuse, který vedoucí pozici bránil tak vehementně, že svého soka poslal mimo trať a ten se tak propadl o dvě místa. Farfus si za tento incident vysloužil penalizaci v podobě projetí boxovou uličkou. J.Müllerovi se i přes incident podařilo prokousat na vedoucí pozici Na konci pátého kola se za něj na druhé místo probojoval i Dirk a toto pořadí zůstalo nezměněno až pod šachovnicový prapor. V těsném souboji o další místa byl nejúspěšnější García před Tarquinim, Priaulxem, Coronelem, Mollekensem a Thompsonem. Nejlepší z DTC, Thomas Winkwlhock, skončil v obou jízdách patnáctý.

Do čela průběžného pořadí se tak vyhoupl Dirk Müller se ziskem 86 bodů (z toho 18 ze Spa), následuje J.Müller s 83 body (18 ze Spa), Priaulx 81 (9) a dvojice jezdců tovární stáje Alfa Romeo: Tarquini 66 bodů (9) a Giovanardi 46 (0). V průběhu mistrovství bodovalo zatím 17 jezdců.

V bodování značek již může svůj první titul slavit BMW, protože jeho náskok na Alfu Romeo činí 88 bodů (222 BMW oproti 134 u Alfy Romeo), což již italská značka může dohnat snad jen zázrakem. Třetí Seat si ziskem 8 bodů vylepšil skóre na 54.

Mezi jezdci ze soukromých týmů má k celkovému vítězství nakročeno nejlépe Tom Coronel se 110 body, druhý Salvatore Tavano ztrácí 34 bodů.

Další klání seriálu se uskuteční až první zářijový víkend v italské Imole.

Výsledky 1. závod FIA ETCC SPA
 
43 Dirk Müller (GER)  BMW Team Deutschland  BMW 320i
42 Jörg Müller (GER)  BMW Team Deutschland  BMW 320i
9 Jordi Gené (ESP)  SEAT Sport  SEAT Toledo Cupra
11 Andy Priaulx (GBR)  BMW Team Great Britain  BMW 320i
1 Gabriele Tarquini (ITA)  AutoDelta Squadra Corse  Alfa Romeo 156
5 Antonio García (ESP)  BMW Team Italy-Spain  BMW 320i
 
Výsledky 2. závod FIA ETCC SPA
 
42 Jörg Müller (GER)  BMW Team Deutschland  BMW 320i
43 Dirk Müller (GER)  BMW Team Deutschland  BMW 320i
5 Antonio García (ESP)  BMW Team Italy-Spain  BMW 320i
1 Gabriele Tarquini (ITA)  AutoDelta Squadra Corse  Alfa Romeo 156
11 Andy Priaulx (GBR)  BMW Team Great Britain  BMW 320i
20 Tom Coronel (NED)  Carly Motors  BMW 320i


Další fotografie a podrobnosti na www.fiatouringcars.com.



Kamil Dušek, www.car.cz


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose