Parádní bilance sezóny 2009: Pět vrchařských titulů pro Dana a Josefa Michlovi !! 21.9.2009 22:00 - tisková zpráva
Pět vrchařských mistrovských titulů pro MICHL MOTORSPORT
Česká vrchařská sezóna byla po víkendovém závodě v Divákách, z nějž si tým MICHL MOTORSPORT odvezl dvě vítězství, oficiálně ukončena. Pro oba Michly, Dana s Opel Michl 2.8 ve skupině E1 i Josefa se Škodou 130 RS mezi historickými vozy, to byla sezóna velmi úspěšná.
Josef Michl s červenou stotřicítkou odstartoval poprvé do závodu už v dubnu v rakouském Rechbergu na prvním podniku Mistrovství Evropy v závodech (nejen) historických vozů a hned byl úspešný - přivezl si domů body za první místo ve své kategorii C2B3. Dan Michl svůj první start v závodě do vrchu o Evropský Pohár FIA absolvoval v italském městečku Verzegnis, kde získal v silné konkurenci italských vozů druhé místo za Georgem Plasou, který je zde jako doma.
Další vrchařský závod, na který se vydali tentokrát oba členové týmu, se konal koncem května na domácí půdě, v Ústí nad Orlicí, a jel se zde kromě Mistrovství ČR také závod ME historických vozů i Evropský Pohár FIA. Josef Michl si v mokrém závodě opět připsal vítězné body, Dan měl však tentokrát smůlu. Těsně za cílem první závodní jízdy, v níž měl absolutně nejrychlejší čas, mu na bílé čáře v zatáčce ujelo kolo a i se svým černým závodním vozem skočil ukázkovou šipku do lesa a do druhé
jízdy tak už nemohl nastoupit.
O týden později na oblíbeném Ecce Homo pokračovalo jak MČR, tak ME, a Josef Michl zde Škodu 130 RS opět dovedl do cíle na prvním místě. Dan s čerstvě opraveným vozem závodil pro změnu na okruhu v Mostě, ale o čtrnáct dní později už stál na startu závodu do vrchu ve slovenské Dobšiné, odkud si nakonec také odvezl body za vítězství.
V červenci se černý Opel Michl 2.8 objevil na kopci v chorvatském Čabaru, kde před dvěma lety měl svou tak úspěšnou premiéru, a na tuto tradici tady navázal - opět zvítězil mezi cestovními vozy a tedy i ve své skupině E1. Druhým tradičním červencovým závodem je podnik nedaleko slovenského hlavního města Bratislavy - Pezinská Baba, a právě sem se vydali oba Michlové bojovat o další vavříny. V neděli večer už bylo jasné, že jejich jízdy přinesly nejen ovoce, ale také poháry a body.
Stotřicítka se ještě před koncem měsíce objevila v Ilirské Bistrici, závodě ME, kde s Josefem Michlem za volantem získala další body do šampionátu. Na začátku srpna se pak celý tým sešel opět v českých luzích a hájích, přesněji na Valašském klobúku, kde se kromě Mistrovství republiky jel i závod ME historických vozů a Evropského poháru, a oba jezdci si do svých mezinárodních mistrovství připsali vítězné body.
Dan Michl v sobotním závodě MČR po souboji s Milanem Kašpárkem skončil druhý, v neděli, v důležitějším závodě, však opět vyhrál.
Josef Michl se ještě na konci srpna vydal do Rakouska na závod Mistrovství Zóny střední Evropy do St. Urban a o týden později do italské Pedaveny, a v obou závodech ve svých kategoriích zvítězil.
Posledním vrchařským podnikem letošní sezóny byla pro oba závodníky Divácká 13, kde si Josef i Dan připsali poslední vítězné body a po zrušení závodu v Liberci bylo i rozhodnuto o titulech pro letošní sezónu.
Celková bilance týmu tedy pro letošek vypadá následovně:
Josef Michl se Škodou 130 RS se stal pošesté v řadě mistrem Evropy v závodech historických vozů do vrchu (kategorie 2), dále mistrem České republiky v závodech historických vozů kategorie 1 - tato kategorie jako jediná má letos mistra, protože v ostatních kategoriích se v průběhu sezóny nesešel dostatečný počet startujících, a zvítězil i v Mistrovství zóny střední Evropy v kategorii 2.
Dan Michl s černým Oplem Michl 2.8 jezdil v nabité skupině E1 a již před koncem sezóny si zajistil bezproblémové vítězství v Evropském poháru FIA. Letos získal také titul vrchařského mistra České republiky v této skupině, a nyní, jeden závod před koncem sezóny, je v průběžném pořadí o bod na druhém místě i v okruhovém Mistrovství ČR.
Tým MICHL MOTORSPORT je tedy s letošní vrchařskou sezónou, i přes nepříliš povzbudivý vývoj na domácích kopcích, velmi spokojen.
Tisková zpráva MICHL MOTORSPORT
18.9.2009
|