Podzimní cena viděla i úspěšnou premiéru Šenkýřova nového BMW M3 E92 GTR 22.9.2009 23:27 - tisková zpráva
Podzimní cena Brna premiérou Šenkýřova nového BMW M3 E92 GTR.
Třetí místo obsadila posádka brněnského týmu Šenkýř Motorsport ve složení Petr Vencálek-Robert Šenkýř v předposledním vytrvalostním závodě sezóny na Autodromu v Brně. Jejich vůz BMW M3 E36 GTR v barvách personálního portálu Džob si vedl dobře již v sobotní dopolední kvalifikaci, ve které za sebou Šenkýř s Vencálkem nechali oba největší konkurenty na vozech Porsche a Ferrari.
Závod rozjížděl Petr Vencálek, jenž dobře plnil taktiku a držel se co nejdéle rychlých soupeřů, kteří do Podzimní ceny Brna výrazně posílili svá dosavadní jezdecká složení. Po drobné chybě při střídání jezdců bylo úkolem Roberta Šenkýře dotáhnout čelo třídy do 3500ccm. Krátce po vystřídání ale na trať kvůli úniku oleje jednoho z vozů vyjel přímo před Roberta Safety car, který umožnil soupeřům navýšit jejich náskok o celé kolo. Šenkýř se tak už jen soustředil na dojetí do cíle a udržení třetí příčky.
„Nakonec jsme se třetím místem spokojení. Soupeři posílili, my jsme jeli ve standartním složení, jako po celý rok. Byl jsem připraven na souboj o pořadí v poslední půlhodině závodu, výjezd safety caru to však všechno změnil. Ale tak to v závodech je, po dvou vítězstvích našeho BMW M3 v předchozích dvou závodech dnes byli lepší naši soupeři,“ konstatoval po závodě Šenkýř.
Nedělní sprint
Do nedělního sprintového závodu na deset kol tým Šenkýř Motorsport nasadil dva vozy BMW M3 E36 GTR a velkou novinku – zbrusu nový vůz BMW M3 E92 GTR, který tým Roberta Šenkýře vyvíjel poslední dva roky. Vůz vstoupil přímo do závodu bez většího otestování, hlavní pozornost tak tým věnoval oběma stávajícím vozům s Petrem Líbalem a Petrem Vencálkem za volantem.
Petr Líbal překvapil celé pole svých soupeřů a časem 2,06,50 všechny kromě o 350kg lehčího vozu Dana Michla nechal za sebou. Svoji pozici v závodě bohužel neudržel a sprint nakonec dokončil na 5.místě, šestý skončil Šenkýř na novém M3 E92 GTR, sedmý potom Vencálek.
„ S novým BMW M3 E92 jsme do závodů vstoupili přímo po krátkém pátečním testování a i celou kvalifikaci, warm up a závod jsme testovali a měnili nastavení vozu. Auto je velmi rychlé v zatáčkách i perfektní na brzdách, zatím nám však oproti starým autům chybí rychlost na rovinkách.
Účelem naší účastí v Brně však bylo využít víkend k testování, takže jsem velmi spokojen, že auto jako takové funguje. Nasbírali jsme data a teď budeme pracovat. Svoje kvality nové BMW ještě předvede, má velký potenciál,“ zhodnotil Šenkýř svoji sprintovou účast v Brně.
Posledním závodem týmu Šenkýř Motorsport v letošní sezóně bude 6-hodinový Epilog na brněnském Automotodromu v termínu 16.-17.10.2009.
Tisková zpráva Šenkýř Motorsport
|