Reakce šéfa týmu Martina Matzkeho k podivným výrokům Jiřího Navrátila 25.9.2009 00:12 - tisková zpráva
Český jezdec Martin Matzke a němec Jens Klingmann dokázali při posledním podniku evropského mistrovství cestovních vozů v portugalském Algarve , že lze při vyrovnané posádce dosahovat výborných výsledků. Česko-německá posádka musela nastoupit v neděli na startovní rošt úplně na konec pole, protože nebylo možné jet kvalifikaci pro poruchu motoru. Matzke spolu s němcem Klingmannem dokázali ale neuvěřitelně zabojovat a dojet na skvělém šestém, a v druhém závodě na pátém místě.
Jiří Navrátil, který jezdil v první polovině šampionátu v týmu Rosberg, prezentoval změnu v posádce na internetu dne 12.9.2009, což po návratu rozčílilo manažera Martina Matzkeho staršího.
„ Je pro mne skutečně velmi tragikomické, a mohu říci snad i typicky české, že takovým způsobem, kterým Jiří Navrátil zdůvodnil změny v posádce Matzke-Navrátil u týmu Rosberg v seriálu FIA GT3, očividně zastírá ve skutečnosti svoji jasnou a naprosto transparentní neschopnost absolvovat tak náročný seriál, jako je FIA GT3 s valným úspěchem. Myslím, že každý člověk a dvojnásobně z řad odborné veřejnosti, si dokáže vzít do ruky statistiky, výsledky jednotlivých testů a měřených tréninků, postup jednotlivých kol v závodě, a pak zhodnotit nejen umění každého z jezdců , ale také pravdomluvnost výroků všech, nevyjímaje Navrátila.
Pokud si někdo takovou práci dá, zjistí nejen to, že Navrátil svých fiktivních a pro něho naprosto nepředstavitelných úspěchů, dosáhl díky Matzkeho velmi tvrdé a naprosto profesionální práci. Příkladem a jasným důkazem je vývoj závodů v Silverstonu , kde Matzke předával Navrátilovi auto na šestém místě s dvacetivteřinovým náskokem na sedmého, a ten svým „profesionálním“ přístupem přivezl auto do cíle na devatenáctém místě. To je příklad, který nepotřebuje komentář. Paradoxem zůstává, že stejný vývoj měly všechny závody této dvojice.
Co se týká zmíněné kolize Martina v Adrii, ta byla zaviněna jezdcem vozu BMW, který za ni dostal mimo jiné i penalizaci. Skutečnost, že špičkový závodník typu Jiřího Navrátila nepředjel doposud v žádném ze závodů FIA GT3 2009 ani jednoho jezdce by stála také za pozornost. Mám-li se zamyslet nad účelem slov Navrátila ve zmiňovaném článku, těžko nacházím důvody proč a za jakým účelem takto prezentuje myslím naprosto běžnou změnu v posádce, kterých se v seriálu děje v každé sezóně bezpočet.Krom toho rozhodnutí odejít z týmu Rosberg jsem jasně deklaroval již od Adrie důvodem vždy byla jen a jen nevyrovnanost posádky. V neposlední řadě to byl naopak tým Rosberg, který se snažil za každou cenu Matzkeho udržet.
Škoda jen, že si Navrátil neuvědomil, že následný vývoj a výsledky v seriálu budou pro Matzkeho díky změně parťáka tak jasné, že v konečném důsledku díky zmíněným výrokům, se zostudí ještě víc. To se ostatně potvrdilo ihned při dalším závodě v Algarve, kde Martin s Jensem Klingmannem dokázali z posledního startovního místa v obou závodech, být v prvním závodě šestí a v druhém pátí, a tak jasně bodovat. Snad ještě zamyšlení nad Martinovými komentáři, které asi měl Navrátil na mysli.
Je velmi těžké pro jednoho jezdce, který podává špičkové výsledky, schovat pod svá křídla naprosto amatérský výkon druhého v posádce, který je nedílnou součástí dvojice, a ještě přitom kamuflovat špatné rozhodnutí týmu při sestavování posádky, které v konečném důsledku zapříčinilo všestranné zklamání. To je svým způsobem nemožné skrýt a každý, kdo závodům jen trochu rozumí, si stejně vlastní úsudek udělá sám.
Jsem přesvědčen, že Martin Matzke má své fanoušky a příznivce natolik rád a váží si jich, že je pro něho naprostou samozřejmostí komentovat vývoj jednotlivých závodů podle skutečnosti, a ne podle tužeb a potřeb někoho, kdo by své kvality chtěl do podvědomí lidí vsouvat jakýmkoliv způsobem, třeba i za cenu lži.“
PR ( KK)
|