Podzimní cena nadělovala tituly na okruzích 27.9.2009 10:00 - Vladimír Rožánek
Příjezdem Davide Amaduzziho dostal brněnský závěr divize 3 do vínku jasného favorita a zvukaři Masarykova okruhu si mohli s předstihem nachystat italskou hymnu. Amaduzzi, bývalý jezdec vozů Grand Tourismo a příležitostný testman formule 1, deklasoval za volantem monopostu Gloria startovní pole rozdílem třídy. V prvním i ve druhém klání divize 3 dojeli na zbylých medailových pozicích Tomáš Chabr sen. a Zbyněk Passer. Ten však mohl zůstat v klidu, protože titulem mistra republiky se mohl honosit už před Podzimní cenou Masarykova okruhu. Ani v konečném pořadí Národní formule nedošlo k zásadním změnám. Lídr David Palmi i jeho nejvážnější soupeř Ondřej Loukota na Kývalce svorně jednou vyhráli a jeden závod nedokončili. Tato bilance přihrála Severomoravanovi, který seriál ukončil s třicetibodovým náskokem před Loukotou.
Také ve dvoulitrové třídě divize 4 bylo jasno už před startem. Robert Pláteník s velmi dobře připraveným vozem Škoda Fabia potvrdil svůj letošní titul druhou poříčkou za Slovákem Zdeno Mikuláškom vodícím rychlou červenou oktávii. Po nucené zastávce v boxech dalšího slovenského jezdce Filipa Sládečky (Alfa Romeo 156) přineslo třetí místo radost Tomáši Horáčkovi na voze Škoda Octavia.
Svého letošního mistra zná po neděli také třiapůllitrová třída divize 4. V rozhodujícím boji o titul se střetli brněnští jezdci Dan Michl (Opel Michl) a Jiří Mičánek junior (Porsche 997). Ten nastupoval k závodu s bodem k dobru na Michla, nicméně s handicapem vyšší váhy vozu nemohl náporu svého soupeře odolat a musel se spokojit s postem vicemistra. Čtvrtý dojel Petr Vacík (Ferrari 360), celkový bronz však patří Danu Suchému a jeho vozu BMW M3 GTR.
Pozoruhodný obrat nabídlo poslední kolo sprintérů třídy nad 2 litry. Od startu vedoucí Václav Nimč (Mercedes Benz DTM) podlehl nečekaně svému týmovému kolegovi a šéfovi Antonínu Charouzovi, se ztrátou 2.629 prolétl cílem na třetím místě Slovák Ján Daniš (Audi A4 DTM). Vůz stejné značky a specifikace DTM přivedl na bramborové pozici Švýcar Eduard Kamm, souboj jezdců na dunivých amerických vozech o pátý stupínek vyhrál ve Vídni žijící Bělorus Alexander Talkanitsa junior (Corvette CSR) před Slovákem Miro Konopkou (Sallen S7).
Sobotní tříhodinovka měla stanovit, v jakém pořadí přijedou jezdci v říjnu ke zmíněnému Epilogu. Favorizované vozy Mercedes Benz DTM rozjížděli v závodě Němec Stefan Mücke a Švýcar Harald Primat, v kokpitu vozu Audi A4 DTM prožil první fázi vytrvalostního souboje kandidát na letošní titul mistra Švédska Thed Björk Zhruba po 1 hodině a 20 minutách vytřídal Mückeho Tomáš Enge a vedoucí pozici už nikomu nepřenechal. Ke střídání došlo také u dalších vozů. Björk přenechal řízení Němci Danielovi La Rosovi a v mercedesu rozjížděném Primetem se postupně protočili Nimč a Mücke. Sotva chronometr nakousl závěrečnou hodinu, vytekl z vozu Porsche Slováka Štefana Rosiny olej a nezanedbatelná část tratě hrozila záludnou klouzačkou. Tempo reguloval výjezd Safety caru, mezitím však předvedl zkoprnělým divákům několikanásobné salto filigránský vůz Fiat Cinquecento Maďara Ákose Pongóa a Slováka Gabriela Steinera, které jako zázrakem skončilo bez jakékoliv újmy na zdraví. Také vytrvalci znají svoje další letošní mistry. Oslavné šampaňské kropilo kapotu vozu Renault Clio RS, jehož posádka Vladimír Hladík - Zdeněk Duda slavila titul třídy do 2 litrů.
Naposledy letos zkřížili v Brně zbraně akéři Česká pojišťovna Octavia Cupu. S nejvýhodnější výchozí pozicí ve spleti různých teoretických možností dorazil na Kývalku mladý Polák Mateusz Lisowski. O celkovém vítězi bylo jasno hned v úvodním kole prvního závodu, kdy na hromadnou kolizi tří vůz doplatil Lisowskiho protihráč František Došek a o celkovém polském prvenství bylo rozhodnuto. Lisowski s titulem v kapse však nechytračil, bojoval naplno a oba brněnské závody vyhrál. Došek alespoň uhájil druhé místo a třetí v konečném popřadí skončil Aleš Jirásek.
TZ Automotodrombrno.cz
|