www.car.cz
 

BRTna italské Monze výborně a s dvojitým úspěchem !! Dvakrát zlato.
     27.9.2009 22:01 - tisková zpráva


DVĚ VÍTĚZSTVÍ PRO BRT NA MONZE

Monza, 26.9. 2009


Bohemia Racing Team během účasti při DMV Tourenwagen Challenge na italské Monze sklidil dvojitý úspěch. Jiří Janák i Petr Fulín vystoupili v sobotu na nejvyšší stupínek podia. Janáka ve druhém závodě potrápil defekt, přesto dokázal závod dokončit dvanáctý. Celý tým v Itálii sklidil obdiv a uznání diváků, ostatních týmů i organizátorů německého poháru cestovních vozů.

Oba závody byly velice dramatické, i když pokaždé z jiné příčiny. První z nich se jel na vodě a rozhodně nebyl jednoduchý především pro Petra Fulína, který na speciálu DTM se sníženou přilnavostí trati dosud neměl zkušenosti. Jiří Janák dobře odstartoval, ale Fulín se propadl ze druhého na čtvrté místo za soupeře na strojích SRM V8 a Dodge Viper.

Během několika kol ale i na mokré trati chytil rytmus a dokázal se propracovat na druhé místo za Janáka, který si ovšem mezitím stihnul vytvořit slušný náskok. Na stupních vítězů tak stáli oba jezdci BRT a odpoledne je čekalo ještě jedno klání na legendární italské trati, tentokrát už ovšem za slunečného počasí a na suchu.

I do druhého závodu nastupovali jezdci ze stejného postavení na startu jako dopoledne. Tentokrát už start vyšel výborně oběma a začali svým soupeřům ujíždět. Jenomže pak došlo k hrůzostrašně vyhlížející situaci, kdy Janákovi na konci cílové rovinky v rychlosti 290 kilometrů v hodině explodovala zadní levá guma. Výlet do záchytné zóny skončil naštěstí bez následků i bez kontaktu se svodidly.

Jiří se tedy po třech kolech dobelhal do boxů a s novou gumou pokračoval ve stíhací jízdě ze samého konce startovního pole, které čítalo na čtyřicet vozů. Petr Fulín zatím vepředu pokračoval na vítězné pozici, na kterou se posunul po Janákově nezaviněném výletu z trati. Dokázal tak podruhé v jednom dni vystoupit na nejvyšší stupeň vítězů a ke stříbru z dopoledne přidal ještě zlato.

Je nutné vyzdvihnout bojovnost Jirky Janáka, který se nevzdal a v cíli byl nakonec odmávnut jako dvanáctý,“ nechal se slyšet manažer BRT Petr Najman. „Jirka zajel taky nejrychlejší kolo závodu a musím říct, že jsme si za ten víkend zažili snad všechno, co se na okruhu zažít dá. Zajímavostí určitě je, že na rychlé Monze jezdili naši piloti kolo průměrnou rychlostí skoro 200 kilometrů za hodinu. Třeba z dat od Petra si pamatuji údaj 199. Jirka v tom svém nejrychlejším kole závodu tedy ty dvě stovky musel mít zcela určitě.

Samozřejmě nás těšil zájem ostatních týmů i organizátorů, protože jsme je podle všeho překvapovali profesionální prací i organizací v našem improvizovaném technickém zázemí. Je škoda toho defektu pneumatiky, ale mohlo to být i tím odpoledním vedrem, které v Itálii panovalo. Na extrémně rychlém okruhu tak gumy hodně trpěly. Také Eddy Kamm měl stejný problém. Jemu praskla pneumatika zase ve Variante Ascari.

Celý víkend hodnotíme každopádně velice pozitivně. Získali jsme spoustu nových zkušeností a posunuli jsme zase o kus dál práci s technikou. Na Epilog do Brna jsme tedy připraveni na sto procent,“ řekl Petr Najman.



odkazy:
http://www.brt.cz/
http://www.uhsport.de/
http://www.monzanet.it/


Více informací a aktuální fotografie naleznete v průběhu celé sezóny na: www.brt.cz.

Kontakt: Petr Najman, BRT a.s., tel: 603 888 863, najman@brt.cz

PR


 
 
Fotogalerie:   Zákulisí v Imole 2009 objektivem Pavla Jelíinka

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose