Interserie: Milavce střídá na trůnu Randlshofer 28.9.2009 10:19 - Vladimír Rožánek
Před závěrečným kláním Interserie na Salzburgringu už je jisté, že s pořadím v první divizi se hýbat nebude, neboť trať v Rakousku start těchto velkých formulí nedovoluje. A tak se ze svého vůbec prvního titulu v Interserii raduje Rakušan Peter Randlshofer s vozem Dallara Nissan. Za sezónu nasbíral celkem 94 bodů, když startoval ve všech závodech. Letos byl zrušen jen závod na německém Lausitzringu. Největší konkurenci pro Randlshofera představoval jeho krajan Ingo Gerstl, který s vozem Dallara Renault zvítězil hned v šesti jízdách a druhé místo v divizi mu tak právem patří. Bývalý šampión Peter Milavec s Lolou Cosworth F3000 se letos trápil, když nedokázal ani jednou zvítězit a v honbě za body mu v Mostě a na Hockenheimu vypověděla službu technika. Tento ročník ho již třetí příčka nemine. Velký comeback předvedl další šampión Interserie Němec Arnold Wagner s Reynardem Cosworth F3000, když v prvním a zároveň posledním letošním startu jednou vyhrál a podruhé skončil druhý. Sezónu tak dokončí na čtvrtém místě. V dalším pořadí se pak umístil Rakušan Norbert Gruber s Dallarou Renault a Švýcar Monbaron s Reynardem Judd F3000 nakonec žádné body nezískal.
Bojovat se ale ještě bude v dalších divizích.
Divizi 2 rozdělili promotéři do podskupin – formule Renault 2,0, formule F3 a volnou formuli do 2000ccm3. Ve volné formuli už nemůže nikdo ohrozit Dr. Kellera s Tattusem Renault 2,0ltr., který nasbíral 96 bodů. Ten musí startovat ve volné formuli, neboť jeho vůz formule Renault má jisté úpravy, které jeho start mezi stejnými vozy FR nedovolují. Druhé místo získá Fleismann a bronzový zůstane Manfred Kuhn s obstarožním Reynardem BMW. Loňský šampión Thomas Conrad absolvoval jen jeden závodní víkend, ale obě jízdy vyhrál. Zatím mu patří čtvrté místo, před Maďarem Feketem, Nemcem Herningem a Israelcem Chanochem Nissany.
Formule 3 bodovali do hodnocení Interserie jen dvě. Dva víkendy patřili Kvašaiovi ze Slovenska s Dallarou 394 Opel a jeden Němci Baltenspergerovi, který patří k dlouhletým jezdcům této série, která má status druhé vůbec nejstarší závodní série po F1 na starém kontinentu. Několik společných závodů s rakouským Austria F3 Cupem pak vyhrál Ital Lopez, ovšem ten bodoval jen do samostatného hodnocení rakouského poháru.
Ve skupině formulí Renault však bude ještě horko. O první místo mohou zabojovat Němec Kai Boller a Helmuth Bertsch. Třetí místo však nemá jisté ani Rakušan Plassnig a ohrozit ho může ještě Švýcar Urs Maier. Pátý v pořadí figuruje Němec Helmut Rokitta a šestý jeho krajan Hille.
Zdá se, že Interserii začíná blýskat na lepší časy, protože se do této série vrátily prototypy, pro které vypsal promotér divizi 3 a divizi 4. V té třetí se silnějšími motory se přestavily zatím dva prototypy Radical s jezdci Laubem a Lehmannem. Vítězem divize 4 se letos stal Lars Erichson na PRC Opel 2,0, když zvítězil v pěti jízdách. Otevřené pořadí zůstává na dalších místech, kde ještě může promluvit Hans P. Voight s dalším PRC Opel a Němec Drechsler s unikátním prototypem Zauber X one, který pohání motocyklový motor Suzuki Hayabusa.
Interserie letos jela na okruzích Hockenheim, Oschersleben, Lausitzring, Pannoniaring a v Mostě. Salzburgring tak příští týden obstará poslední tečku této sezóny.
Vláďa Rožánek
Interserie Sprint Challenge 09
|