www.car.cz
 

Tomáš Kostka míří na Dijon Prenois na předposlední podnik DTM 2009
     10.10.2009 04:12 - tisková zpráva


KOSTKA JE PŘIPRAVEN NA PALČIVOST FRANCOUZSKÉ HOŘČICE

Zlín, 7.10. 2009

Pilot Tomáš Kostka právě odjíždí do Burgund, kde na okruhu Dijon – Prenois absolvuje letošní předposlední podnik DTM. V barvách týmu KOLLES Futurecom – BRT hodlá obhájit pozici nejrychlejšího jezdce na dvouletých vozech a to i navzdory faktu, že francouzský okruh nezná. Výchozí podmínky ale budou mít všichni stejné, protože DTM na této trati má letos svou premiéru.

Tomáš jako obvykle věnoval pauzu mezi závody především vylepšování fyzické kondice. „Horská cyklistika je na to ideální a rozvíjí všechno, co člověk v kokpitu potřebuje. Málokdo by věřil, jak důležitou roli kondička v motorsportu hraje,“ řekl Tomáš před odjezdem do Francie. Na téma okruhu v kraji hořčice se ale moc šířit nechtěl. „Bude to pikantní, to určitě. Žádný závod DTM se tu ještě nejel a tím pádem nejsou k dispozici ani telemetrická data.

 Výchozí pozici budeme mít všichni stejnou. Je fakt, že z profilu trati je jasná převaha rychlých zatáček a to mi vyhovuje. Nakonec neznám závodníka, který by měl rád pomalé zatáčky,“ konstatoval se smíchem Tomáš. Dodal, že speciál DTM právě v táhlých zatáčkách dovoluje hodně rychlou jízdu a aerodynamické prvky dokážou vozu i v jízdě na hraně zachovat stabilitu.

„Počítám, že právě tohle si ve Francii užijeme. Dalším otazníkem je počasí, protože podzim už hrozí plískanicemi. Jenomže mokrá trať by zase vyhovovala nám, na starších a tedy pomalejších vozech. Už jsem říkal, že na mokru se výkonové rozdíly hodně smazávají. Naše evoluce 2007 jsou za normálních okolností minimálně o sekundu na kolo pomalejší oproti letošním autům.

Na mokru ale přestává hrát zásadní roli aerodynamika i výkon motoru. Hranu tam mají všichni na stejném bodě. Ne snad, že bych si déšť ve Francii přál, ale zase by mi tak moc nevadil,“ řekl ještě Tomáš.


Jezdec na závěr doplnil, že jednoznačným cílem jeho francouzské mise bude prvenství mezi kolegy na vozech evoluce 2007 a výzva v podobě neznámé trati ho motivuje k maximálnímu nasazení. V pátek v půl páté navečer vyjedou kevlrové speciály na francouzskou trať poprvé k tradičnímu Roll – Outu. Sobotní volný trénink začne v 8,45 a bude trvat do 11 hodin a 15 minut.

Ostrá kvalifikace pak přijde na řadu odpoledne ve 13 hodin a 35 minut. Nedělní závod na 52 kol francouzského okruhu o délce 3801 m bude odstartován ve 14 hodin a jako obvykle jej bude možné sledovat na televizích Das Erste, či kabelové Sport5.



odkazy:
http://www.brt.cz/  
http://www.dtm.de  
http://www.circuit-dijon-prenois.com/fr  


Více informací a aktuální fotografie naleznete v průběhu celé sezóny na: www.brt.cz 

Kontakt: Petr Najman, BRT a.s

PR


 
 
Fotogalerie:   Vzpomínka na Podzimní cenu Masarykova okruhu 2009 - foto: Milan Spurný

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose